חיפוש

הסבר על לימודים המותאמים לחרדים

הסבר על לימודים המותאמים לחרדים

בעבר לא היה מקובל שחרדים יוצאים ללימודים המובילים אותם לשוק העבודה, אך הצורך להתפרנס בכבוד והתמריצים הכלכליים, שבעיקר באות בדמות קיצוץ בקצבאות, הביאו חרדים רבים לצאת ללימודים. כל מסלולי הלימוד הקיימים פתוחים גם לציבור החרדי ללא שום אפליה, אך ישנם מסלולי לימוד מיוחדים הפונים אל הציבור החרדי. ההבדל היחידי הוא שלימודים אלו מתקיימים במוסדות לימוד המאפשרים לחרדים ללמוד באווירה המשמרת את אורח החיים ההלכתי; למשל בעזרת הפרדה בין נשים וגברים בכיתות לימוד נפרדות ושילוב של לימודי תורה לצד לימודי הליבה של התואר. במוסדות הלימוד הפונים לציבור החרדי תוכלו למצוא מזנונים כשרים למהדרין, בית כנסת במתחם הקמפוס, הקצאת זמנים לתפילות, שירותי ייעוץ בעניינים הלכתיים ובכלל העברת הלימודים בסביבה הכוללת אנשים בעלי רקע חרדי דומה.

 

מסלולי לימוד המתאימים לחרדים

 

אוניברסיטת בר אילן – אוניברסיטת בר אילן הקימה את הקמפוס החרדי הפונה אל הקהילה החרדית תוך כדי התחשבות בצרכיה המיוחדים. הקמפוס החרדי של אוניברסיטת בר אילן מקיים שעות לימוד נפרדות לנשים וגברים. הקמפוס זוכה לפופולריות גדולה, חלק מזה בזכות מיקומו סמוך לקהילות החרדיות של בני ברק. במסגרת הקמפוס ישנם לימודי תואר בפסיכולוגיה ולימודי תואר במנהיגות וניהול מערכות חינוך. מסלולים אלו פונים לנשים. הגברים יכולים להשתלב בלימודי ניהול לוגיסטיקה וכלכלה.

 

המכללה החרדית בירושלים – המכללה הוקמה בתחילת דרכה בתור שלוחה של אוניברסיטת בר אילן אך כיום היא מעניקה לבוגריה תארים מטעם מוסדות אקדמיים שונים בכללם אוניברסיטת בן גוריון והאוניברסיטה הפתוחה. המכללה מציעה מסלולי לימוד שונים לגברים ולנשים, כמו למשל תארים בעבודה סוציאלית, לוגיסטיקה וכלכלה, מדעי המחשב, תקשורת ועוד.

 

מכללת בני ברק האקדמית – מכללה מיסודו של הרב אברהם פוס אשר שאף לחולל מהפכת תעסוקה בקרב הציבור החרדי ולצורך כך הקים מוסד לימודים הנותן מענה ללימודים אקדמאיים המתאימים לצורכי הציבור החרדי. במקום ניתן ללמוד מבחר מסלולי לימוד; נשים יכולות ללמוד ריפוי בעיסוק, סיעוד, עבודה סוציאלית ואפילו תואר שני בתחומים כמו פסיכודרמה או טיפול בהפרעות תקשורת. גברים יכולים להשתלב בתחומים של מדעי המחשב, מיפוי וגיאו-אינפורמציה ותואר שני בייעוץ חינוכי או עבודה סוציאלית. שימו לה שזוהי רשימה חלקית ולא הזכרנו את כל מסלולי הלימוד.

 

 

לימודי מכינה והשלמת בגרויות

 

רבים ממוסדות הלימוד הפונים למגזר החרדי מקיימים גם מסלולי לימודים להשלמת בגרויות ולימודי מכינה באותה המתכונת הלוקחת בחשבון את צורכי הקהילה החרדית. לימודי המכינה מאפשרים לרכוש את הכלים הדרושים לצורך לימודי התואר הראשון במדעי החברה אצל חוי ארנפלד.

 

לסיכום, השתלבות חרדים בלימודים אקדמיים היא מגמה מבורכת המסייעת לחרדים להשתלב בשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד. גם לציבור החרדי מגיע להשתלב בכלכלה הישראלית ולקחת חלק בעיצוב דמותה של ישראל ובניית הארץ. השכלה אקדמית היא זכות המגיעה לכולם.

אולי תאהבו גם את