חיפוש

פתיחת חשבון באינטרנט – סדר פעולות

כולנו לא אוהבים להתארגן באופן רשמי ליציאה מהבית, להמתין בפקקים, להגיע לתור הארוך של הבנקים השונים עבור פעולה פשוטה, כזו שאפשר לעשות באופן דיגיטלי. ואכן, בנקים רבים בתמיכת בנק ישראל, ככל שעובר הזמן עוברים למתכונת של שירות דיגיטלי. השירות הזה מייעל את הבנקים, כך שרק פעולות משמעותיות יבוצעו בסניף עצמו. מלבד זאת, בדרך זו חוסכים הבנקים בהוצאות של כח אדם עובד.

בין אם אתם מפקידים צ'ק באפליקציה של הבנק, ובין אתם עושים זאת דרך המכונה האוטומטית בסניף – התוצאה המתקבלת היא אחת: הצ'ק נכנס לחשבון, מזוכה והיתרה משתנה בהתאם. בכל אופן, כשעומדת בפניכם אפשרות לבצע פעולה שכזו בצורה דיגיטלית, בסלון הבית – אין סיבה ממשית להגיע לסניף הבנק.

 

פתיחת חשבון דיגיטלי

כאמור, בשנים האחרונות כל עולם הבנקאות בארץ עובר לעבוד בצורה דיגיטלית, הרעיון פשוט מאוד: מה שהיה אפשרי לעשות אך ורק מול נציג שירות מטעם הבנק, תוכלו לעשות כעת באופן עצמי. כך כל הצדדים נהנים: הבנק חוסך בכוח אדם ועלויות תפעול, ואתם נהנים משירות יעיל, זמין ומהיר יותר – בכל זמן שתרצו ולא רק בשעות הפעילות.

אחת הפעולות המשמעויות שנפתחו לאחרונה באופן דיגיטלי היא – פתיחת חשבון חדש באופן דיגיטלי, באמצעות אתר האינטרנט של הבנק שלכם.

כמובן שפתיחת חשבון באופן דיגיטלי שונה מטבעה מפתיחת חשבון בדרך הרגילה והמסורתית בה אתם ניגשים לסניף הבנק שלכם ועובדים מול נציג שירות מטעם הבנק. לא ניכנס במאמר זה על ההבדלים השונים בין דרכי הפעולה השונות וכן על ההבדלים בין הבנקים השונים. סקירה מקיפה על נושא זה תוכלו למצוא באתר שקוף.

 

החששות בפתיחת חשבון דיגיטלי

למרות היתרונות הרבים שיש בפתיחת בנק באופן דיגיטלי, בנק ישראל ממספר סיכוים משמעותיים שבהליך זה, כגון:

  1. סיכון להתחזות והונאה. גניבת זהות היא בעיה נפוצה, ומתרחבת יותר ויותר.
  2. חשש להלבנת הון ולמימון טרור – שתי עברות חמורות המפרות את החוק.

כדי להתמודד עם החששות הללו הציב בנק ישראל פשרה עם מגבלות שונים שיאפשרו לפתוח חשבון בנק באופן מקוון מחד, ומאידך להתמודד עם החששות שצפו ועלו.

 

סדר פעולות לפתיחת חשבון

האמת היא, שהליך פתיחת החשבון כפי שתוכלו לראות באתרי הבנקים השונים איננו מסובך. בשלב הראשון תצטרכו להזין פרטים אישיים כלליים, כמו: שם, מספר תעודת זהות, מקום מגורים וכדו'. בשלב הבא הבנק יבקש מכם לסווג לכם מסלול אישי מותאם לפי הצרכים שלכם. ובשלב האחרון תערכו שיחת זיהוי והסבר מול נציג מטעם הבנק. לאחר התהליכים האלה חשבון יוזן למערכת ותוכלו לתפעל אותו בצורה מלאה.

 

סיכום

המעבר של העולם המודרני לשיטת הדיגיטל, מאפשר להעביר גם את ניהול חשבון הבנק למסגרת טכנולוגית ומשוכללת יותר, מבלי שבעל החשבון מוכרח להגיע לבנק באופן פיזי. על פי הוראות בנק ישראל, יוכלו הלקוחות הבנקים השונים לקבל שירותים בנקאיים שונים באופן 'רחוק' ולהגיש בקשה לפתיחת חשבון בנק בצורה דיגיטלית.

 

חשבון דיגיטלי

 

אולי תאהבו גם את

דף מכירות
כיצד תנתחו את צרכי השוק?

שמחקר שוק הוא כלי חשוב מאוד עבור אנשים וארגונים שמעוניינים לשווק את הסטארט אפ או המוצר שלהם. במחקר זה אנו מתרכזים בשלושה היבטים מרכזיים: הביקוש

קראו עוד »