חיפוש

מהי רשלנות רפואית

תחום התביעות בנושא רשלנות רפואית, הוא אחד התחומים המפותחים בישראל. לכאורה, יש סיבה לתמוה כיצד קרה שמספר תביעות הרשלנות הרפואית בישראל נמצא בסימן עלייה, דווקא במדינת ישראל, הנחשבת לאחת המתקדמות בעולם מהבחינה הרפואית.  עם זאת, מבט קצת יותר מעמיד מביא את המתבונן למסקנה שהא בהא תליא – ככל שהפעילות הרפואית בישראל היא פורצת דרך, וככל שמספר הרפאים והמטופלים גדול יותר, כך עלולים להיווצר יותר מצבים שיש בהם עילה לתביעה כאמור. מהי רשלנות רפואית? כנגד מי מוגשות תביעות מהסוג הזה? היכן ניתן לקבל תמיכה וסעד בתהליך הגשת תביעה מהסוג השה? כל התשובות בהמשך המאמר.

סימון רפואי
סימון רפואי

רשלנות רפואית – מה זה בעצם

אחת הטעויות הנפוצות של חולים שפעולה רפואית הקשורה בהם כשלה, הינה הרצון לתבוע את הרופא המטפל ואת המוסג שבו התבצעו הטיפולים, בגין רשלנות רפואית רק בגלל העדר תוצאות חיוביות או, חלילה, תוצאות שליליות. תביעה מהסוג הזה דינה להיכשל, בעיקר אם הרופאים המטפלים הוכיחו מעל לכל ספק, שנקטו בכל הפעולות הנדרשות או הידועות, ובכל האמצעים הקיימים, לוודא את הצלחת הפעולה הרפואית. רשלנות רפואית כהגדרתה, הינה מתן שירותים או טיפולים רפואיים, שלא על פי המקובל – ובעיקר תוך סטייה מרמת הזהירות הנדרשת בעת ביצוע פעולה כירורגית, מתן טיפול תרופתי וכל פעילות אחרת, שלא על פי כללי הזהירות הנהוגים במקרים דומים ובסוג הטיפול המדובר. תביעה לרשלנות רפואית יכולה להצליח, רק אם המטופל או מי מטעמו מצליחים להוכיח שעצם קבלת הטיפול או התרופה השגויים, גרמה לנזק אצל המטופל.

מיהם הנתבעים בתביעות רשלנות רפואית

הנתבעים בגין רשלנות רפואית הם הרופאים שהיו אחראים, בין אם באופן ישיר ובין אפ בעקיפין, לביצוע הפעולה השגויה שבעקבותיה נגרם נזק משמעותי למטופל. בנוסף קיימת האפשרות, שלא אחת אכן מתממשת, לתבוע גם את המוסג הרפואי שבו התבצע הטיפול הרשלני, שהוביל בסיכומו של עניין לגרימת הנזק. תביעת הרשלנות מוגשת על פי דיני הנזיקין. זה המקום להדגיש את העובדה שתביעת רשלנות מתאפשרת, גם אם הרופאים המטפלים או המוסג שבו התבצע הטיפול או שניהם, מוכיחים מעבר לכל ספר שלא היתה כוונה מראש לגרום לנזקים רפואיים למטופל. תביעת הרשלנות והתוצאות שלה אינן קשורות, בין אם באופן ישיר ובין אם בעקיפין, לכוונה מראש לגרום נזק. אם אכך היתה כוונה כזאת, עלול גורם הנזק להיתבע על פי הדין הפלילי, ולהיות חשוף לתביעת פיצויים נוספת בגין גרימת נזק במזיד.

אם יש לך עניין בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בעקבות טיפול רפואי שגרם לנזקים משמעותיים, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של פייל ושות' משרד עורכי דין, יסייעו לך וילוו אותך לאורך כל הדרך, מרגע יצירת הקשר ועד להגשת התביעה והטיפול בה מול הגופים הרלבנטיים וקבלת הפיצויים.

לפרטים: https://www.df-law.co.il

דלקות אוזניים טיפול טבעי וקנדידה וחשיבות האבחון למאמר לחץ כאן

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »