חיפוש

כל היתרונות בבנייה קלה

המחיר של כל בית וכל יחידת דיור, נקבע בדרך כלל ביחס לעלויות הבנייה שלו, על כל שלביה. בנייה של כל מבנה דורשת תכנון קפדני, ביצוע בדיקות קרקע, הכשרה של הקרקע לבנייה, חפירת יסודות וביצוע הבנייה בפועל. ככל שהמבנה הוא מאסיבי יותר ומורכב יותר, כך התקופה הנדרשת להעמדה שלו על הקרקע תהיה ארוכה יותר. בנייה קלה, לעומת זאת, הינה בנייה של מבנה המתבססת על רכיבים וחלקים מוכנים, שמשקלם הסגולי נמוך ושהם ניתנים להרכבה במהירות וביעילות באתר הבנייה עצמו. מהם היתרונות העיקריים של בנייה קלה? מהם הדגשים העיקריים בבנייה הזאת וממה יש להיזהר? אילו גופים אמונים על ביצוע בנייה קלה? כל התשובות במאמר שלפניכם

כלי עבודה
כלי עבודה

בנייה קלה – כל היתרונות

בנייה קלה טומנת בחובה לא מעט יתרונות הן ליזמים והל לאנשי המקצוע המבצעים את מלאכת הבנייה. מי שמשתמש בבנייה קלה בשום שכל, עשוי לחסוך לעצמו סכומי כסף ניכרים, ומנגד לקבל תוצאות שיחזיקו מעמד לאורך שנים. עם היתרונות בבנייה קלה ניתן למנות את המהירות הרבה שבה ניתן לסיים בניית מבנה, או חלק ממנו. יתרון נוסף טמון בעלויות הנמוכות יחסית של בנייה מהסוג הזה, הן מפאת החיסכון בזמן העבודה והן מפאת החיסכון הכספי ברכישת החומרים לבנייה כאמור לעיל. יתרון נוסף, ולא פחות חשוב, טמון בעובדה שהדיירים במבנה שבו מתבצעת תוספת בבנייה קלה, יכולים להמשיך ולגור בו ללא הפרעה. זאת, כיוון שבנייה קלה איננה כרוכה בהכרח בהפיכת האזור לאתר בנייה מלא אבק, רעש מכונות והטרדה למתגוררים בסביבה.

דגשים עיקריים בבנייה קלה

אחת הבעיות בבנייה קלה, שלרוב איננה באה לידי ביטוי בבנייה רגילה, הינה האפשרות (שהסיכויים שלה גבוהים בבנייה כזאת) לחדירת רטיבות לתוך המבנה הבנוי בשיטה הזאת. ואכן, בעולם בכלל ובישראל בפרט, ידועים לא מעט מקרים של רטיבות ועובש שהצטברו בבתים בבנייה קלה, שהבנייה שלהם לא בוצעה כנדרש. צריך לדאוג ששיפוץ האמבטיה מתבצע בצורה מקצועית למניעת רטיבות ועובש בהמשך. בעיה נוספת בבניה מהסוג הזה, היא האפשרות המוגבלת לתכנון המבנה. זאת, בעיקר כיון שהחלקים שמהם מורכב המבנה הם אחידים ואינם מאפשרים תכנון שיש עמו מעוף וחשיבה ארכיטקטונית רצינית.

מצד שני, אם מאבחנים במהירות את התקלות הקיימות או האפשריות, ואם המטרה היא להקים מבנה אחד או יותר במהירות וביעילות, תוך פגיעה מינימאלית באיכות הסביבה, הרי שהבנייה הקלה עדיפה עשרות מונים על פני כל צורה אחרת של בנייה. זאת, בעיקר כאשר מדובר בבתים צמודי קרקע, שאינם דורשים בניית יסודות מורכבים.

אם יש לך עניין בבניית מהנה או תוספת למבנה בבנייה קלה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של שיפוצים פלוס יחזרו אליך בהקדם. ים יזהו את הדרישות והצרכים שלך, ויתאימו עבורך את המוצר הסופי באופן המושלם ביותר. זאת, בזמן הקצר ביותר ותוך חיסכון ניכר בהוצאות התכנון והבנייה כאחת.

שדרוג מטבח במחיר זול | איך אפשר לעשות את זה? למאמר כנסו לכאן

אולי תאהבו גם את