חיפוש

כמה עולה טבעת אירוסין

שאלת העלות והמחיר של טבעת האירוסין, היא שאלה מורכבת ומסובכת למדי. המחירים של טבעות אירוסין וטבעות מורכבות בכלל, יכולים לנוע בטווח שבין 1,000 ₪ במקרה המינימאלי, לבין מחיר של אלפי שקלים, ואף 10,000 שקלים, בכפוף לערך החומרים שמהם עשויה טבעת האירוסין. כמו כן, המחיר של הטבעת נגזר גם מהעיצוב שלה, ועל ידי מי הוא התבצע. בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בקביעת המחירים של טבעות אירוסין, תוך שימת דגש על הדברים שעשויים להעלות או להוריד את המחירים של טבעות מהסוג הזה.

מה הם הגורמים המשפיעים על מחיר של טבעת  אירוסין

כאמור, טבעת האירוסין היא התכשיט היותר יקר שנמסר לכלה המיועדת בעת הצעת הנישואין. כל כמה שהדבר נראה משונה, הרי שפוסקי הלכה יהודים לאורך הדורות, קבעו נחרצות כי טבעת הנישואין, אסור לה שתהיה ומקושטת ואסור לה שתכיל בתוכה יהלום מכל סוג  שהוא. הקביעה הנחרצת הזאת איננה מגיעה ממקום של כפיית דעתם של רבנים. אלה דווקא מתוך התייחסות לצרכים של הכלה המיועדת, ולתועלת שלה. נקודת המוצא של הרבנים בסוגיה הזאת, היא שמרבית  הנשים, אם בכלל, אינן יכולות להעריך כהלכה את ערכו הכספי של יהלום. כיוון שכך הם פני הדברים,  מנעו הרבנים בהוראה את האפשרות להרכיב יהלום על טבעת הנישואין. נשאלת השאלה מה באשר לזהב? כאן בדיוק באה הקביעה, ששווי טבעת הנישואין צריך להיות פרוטה אחת, כלומר 10 אגורות. על פי ההיגיון הזה, הענקת טבעת זהב אין בה משום הטעייה, כיוון שכל טבעת זהב שהיא, תהיה שווה  פרוטה.

מה משפיע על מחיר טבעת אירוסין

מכל האמור לעיל, ניתן להבין מדוע דווקא טבעת האירוסין היא היקרה מבין השתיים.  עם זאת,  טבעות אירוסין יכולות להיות שונות במחיר, גם אם הן דומות במראה. מה  שיכול  להשפיע על המחיר הוא סוג היהלום, כמו גם רמת הניקיון והגימור שלו. אם היהלום הוא נקי, ערכו יכול להגיע לכדי אלפי שקלים ויותר, וזאת עוד בטרם הכנסנו למשוואה את המחיר של טבעת הזהב עצמה. באשר לטבעת,  ככל שהזהב הוא טהור יותר, כלומר רמת הקראט של הטבעת גבוהה יותר, כך מן הסתם היא תהיה יקרה יותר. גם המשקל של הזהב משפיע על המחיר הסופי של טבעת.

דבר נוסף שיכול להשפיע על הטבעת ועל המחיר שלה, הוא מי האדם שעיצב את הטבעת. אם טבעת האירוסין עוצבה על ידי מעצב מוכר יקר ואיכותי כמו הטבעות שנמכרות בחברת דיימונד פקטורי, הרי שהמחיר שלה יכול לזנק בעשרות אחוזים. בהנחה שהטבעת והיהלום המורכב עליה שווים בן 3000 ל 5000 שקלים, הרי שהעיצוב הייחודי של הטבעת, יכול להוסיף בקלות 30 עד 40% למחיר. כלומר,  טבעת מעוצבת וייחודית יכולה בקלות לעבור את רף 7000 השקלים. עם זאת, חשוב לדעת כי טבעות מהסוג הזה שומרות על הערך שלהן לאורך שנים, והערך אפילו עולה בהתמדה. זאת, כיוון שמחיר  הזהב והיהלומים שומר בדרך כלל על יציבות עם עליות מתונות.

אולי תאהבו גם את