חיפוש

מה עדיף טיפולים טבעיים או כימיים בחרדה

החיים של רובינו מלווים בהרבה עומס ולחץ – בין אם בבית, בעבודה, עם המשפחה או בסידורים יומיומיים. אולם ישנם אנשים שחווים את הלחץ ברמה מוגברת העולה לכדי חרדה. בכתבה ננסה להבין לעומק מתי החשש הוא חרדה, ומהן דרכי הטיפול המוצאות.

מה זה חרדה?

בחרדה, האדם הסובל ממנה חש חוסר שקט, ומחשבות טורדניות שמשהו רע עלול לקרות בכל רגע. במצב של חרדה, ניתן לדמות זאת למכשיר אינטרקום לעסקים גדולים, כאשר כל רגע יכול להגיע צלצול שיעלה את רמת הפחד. המחשבות העולות בזמן חרדה, הן לא נשלטות, אך לעיתים יכולות להיות גם מודעות, מה שיוצר הרבה לחץ, אי שקט ותסכול אצל הסובל מחרדה. הגוף שלנו חכם לעיתים יותר ממה שנדמה לנו, במצבי חרדה הוא מתאים את עצמו ונכנס לחרדה גם כן, ולכן בזמן חרדה ישנן גם תחושות פיזיולוגיות התואמות מצבי סכנה: הדופק עולה, לחץ בחזה, קשיי נשימה, הזעה ועוד. כמובן, שהחרדה מתבטאת באופן שונה אצל כל אדם ואדם ויכו להיות שאנשים שונים שסובלים מחרדה יחוו תסמינים שונים זה מזה.

מוח ולב

יחד עם זאת, לא כל פחד ולחץ הוא חרדה. אז מה ההבדל? פחד או לחץ מגורם ממשי שהגיוני שיגרום לתחושות אלו יוצרים תחושה שהיא מותאמת מציאות בהתאם לגירוי הקיים וכאשר הגירוי נעלם – הפחד והלחץ יורדים. לעומת זאת, חרדה לא תמיד מושפעת מקיום גורם מלחיץ או מפחיד, או לא פרופרציונאלית לאותו גורם. לכן, חרדה במקרים רבים מובילה לתחושת חוסר אונים.

איך מזהים חרדה?

התסמינים הפיזיים של חרדה נובעים מפעילות יתר של המערכת הסימפתטית (תת מערכת במערכת העצבים שפועלת כתגובה למצבי לחץ ומכינה את הגוף להתמודדות עם אותו גורם לחץ). תסמינים נפוצים הם לחץ או כאבים בחזה, כאב בטן, כאב ראש, הרחבת אישונים, בחילה, פעימות לב מוגברות, קשיי נשימה, הזעה מוגברת ועוד. בנוסף, אדם הסובל מחרדה עלול להרגיש גם תחושות של אי שקט וכן מתח ופחד ממה שיכול להתרחש בעתיד.

כמו כן, התקף חרדה הנקרא גם "התקף פאניקה" הוא תחושה מוגברת של תסמיני חרדה – חום וסחרחורת, צורך להתפנות, פחד ממוות ועוד. כמו כן, אין לדעת בדיוק מתי התקף החרדה יתממש מה שמגביר את החרדה מעצם התקיימותו.

טיפולים בחרדה

כשמדברים על טיפולים בחרדה, אפשר לחשוב על שני סוגי טיפולים מרכזיים – טיפולים כימיים וטיפולים טבעיים. כמובן, שעליכם להתייעץ עם גורמי מקצוע לגבי הטיפול המתאים עבורכם. אבל כדאי שלפני שאתם מתחילים את הטיפול, תבררו על דרכי הטיפול השונות ותבינו מה האופציות העומדות בפניכם.

טיפולים כימיים הם כדורים שונים, כאשר מרביתם עובדים כך שמגדילים את כמות הסרוטונין במוח, כך שהחרדה יורדת. ישנם כדורים שונים, עם מינונים שונים של חומרים פעילים. אם אתם בוחרים באופציית טיפול זו, בררו איזה כדור מתאים עבורכם.

שיטת הטיפול האלטרנטיבית היא טיפול טבעי על ידי צמחי מרפא לחרדה. דרך טיפול זו משלבת צמחי מרפא  שונים כאשר שילובם אמור להקטין את רמת החרדה ממנה סובל האדם. בצורה זו החרדה יורדת ללא התערבות כימית בפעילות המוח. צמחי מרפא לחרדה מתאימים לטיפול בכך, או לכל הפחות להרגעת התסמינים הכרוכים בחרדה והקטנת תופעות הלוואי של הכדורים הכימיים.

אולי תאהבו גם את

איש בפאניקה
קצת על הפרעת פאניקה

הפרעת פאניקה היא הפרעה נפשית המסווגת כהפרעת חרדה. פעמים רבות אדם הסובל מהישנותם של התקפי חרדה מרובים יאובחן כסובל מהפרעת פאניקה. רבים מהסובלים מהפרעת פאניקה

קראו עוד »
מזותרפיה
הכל על טיפולי מזותרפיה

זהו לא סוד שכל אחד ואחת מאיתנו היו רוצים להשאר בעלי עור צעיר, מתוח ובריא גם בגילאים יותר מבוגרים. טיפולי מזותרפיה מיועדים לטיפול בקמטים ולשמירה

קראו עוד »