חיפוש

הלוגו של Amazon: חוות דעת

Amazon. מה כבר לא נאמר על החברה הענקית ששינתה את האופן שבו אנשים בכל העולם עושים קניות באינטרנט? בשני העשורים בהן אמזון פועלת, אמזון גדלה למימדים עצומים והשתלטה על המסחר באינטרנט באופן כמעט מוחלט. אמזון הפכה מחנות ספרים הפכה לפלטפורמת מסחר חדשנית הכוללת בתוכה כמעט כל דבר שניתן לקנות.

לכבוד כניסתה של ענקית המסחר המקוון העולמי לישראל, החלטנו לקחת את הלוגו השחור-כתום המפורסם שלה ולהסתכל עליו מנקודת מבט של מעצבים גרפיים.

אתר מכירות

 

קצת רקע

Amazon הוקמה בשנת 1994 בסיאטל על ידי ג'ף בזוס, והתפרסמה דרך מכירת ספרים. במקור נקראה החברה CADABRA אבל לא הרבה אח"כ שונה שמה לאמזון. בהמשך התחילה למכור גם דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה ובגדים וכיום ניתן למצוא באתר כמעט כל דבר אפשרי.

כבר בתחילת הדרך, בזוס הטיל את מלאכת עיצוב הלוגו של החברה על המעצב הצעיר טרנר דאקוורת'. בתחילה, הלוגו של אמזון עוצב בצורת האות A בצבע שחור עם נהר בתוכה. מאז לאמזון היו גרסאות שונות ללוגו, והלוגו שאנו מכירים היום נכנס לשימוש רק בשנת 2000.

לוגו

הלוגו המקורי

 

החץ הכתום

הסממן העיקרי של הלוגו של אמזון, שמופיע גם על כל חבילה שנשלחת, הוא החץ הכתום הנמתח מתחת לשם החברה.

החץ עוצב בצורה כזאת שייראה כמו חיוך הנמתח מאוזן לאוזן, ועיצוב זה השפיע גם על מיתוג החברה. על כל רכבי המשלוח של אמזון מופיע הכיתוב "deliver smiles to doors", המתייחס גם לחיוך הכתום המתנוסס על הקופסאות וגם לחיוכים של הלקוחות המרוצים.

 

בנוסף, אם תסתכלו טוב תראו שהחץ של אמזון מחבר בין האותיות A לZ. בחירה אמנותית זו מתכתבת עם הביטוי "מא' עד ת'", ובאה להמחיש את המגוון העצום שקיים בחנויות של אמזון. המסר העיקרי של החיבור בין A ל-Z הוא שאפשר למצוא הכל באמזון, מA לZ.

 

החץ הכתום של אמזון הפך לקל לזיהוי יותר מהלוגו עצמו בזכות השימוש הנרחב בו במשלוחים. זו דוגמה חיה לאסטרטגיה שיווקית ומיתוג מעולה.

 

פונט וצבע

הפונט בו כתוב השם "Amazon" הוא רך ונעים לעין אך גם סמכותי ורציני. הוא שילוב של כתב יד וכתב דפוס בשל האותיות המלאות והזוויות הרכות, הוא לא אלים או בולט מדי, ולמרות זאת אי אפשר לפספס אותו.

 

הבחירה בצבע הכתום היא אינה מקרית. הצבע הכתום מסמל רוגע ושלווה, שקט נפשי אם תרצו. המסר שמעביר הצבע הכתום הוא שלקוחות אמזון לא צריכים לדאוג לכלום, כי ברגע שהם מזמינים את המוצר הדרוש להם, את העבודה הקשה עד שהמוצר יגיע למפתן דלתם, אמזון תעשה בעבורם.

 

רוצים גם אתם עיצוב לוגו כמו של הגדולים?

המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנטי Interload  מגיעים עם שנים של ניסיון בעיצוב גרפי וידע עשיר בעיצוב לוגו מותאם לעסק שלכם. הבחירה בInterload תבטיח לכם תוצאה איכותית ומקצועית, כך שהלוגו של העסק שלכם ימשוך את הקהל הנכון ביותר עבורכם.

אולי תאהבו גם את

בחירה של לוגו
איפה מעצבים לוגו?

בעבר, עיצוב לוגו היה שירות השמור רק למי שהיה בידו את הממון הדרוש לכך. כיום, עם צמיחת הטכנולוגיה והזמינות שלה לכל דורש, ניתן לעצב לוגו

קראו עוד »