חיפוש

אבנר קופל מרים ענף הספורט בישראל

האם הזדמן לכם להכיר את אבנר קופל? האם ידעתם שהוא תרם רבות לספורט הישראלי? בכתבה הקרובה נביא בפניכם את כל הפרטים לגבי פועלו של האיש וכיצד הוא קידם ענפי ספורט שונים ובמרכזם ענף הכדורסל:

 

הכדורגל פופולרי, יתר ענפי הספורט גוועים

הספורט הישראלי נחשב לרחב ומגוון מאוד. ספורטאים רבים שנוסעים לתחרויות מסביב לעולם קוטפים את המקומות הראשונים, אחרים משתתפים בטורנירים נחשקים וכמובן שמדינתנו משתתפת גם דרך קבע באולימפיאדה.

אלא שלמרבה הצער, הציבור בישראל פחות חשוף לענפי הספורט השונים ונוצר מעין פער לא מידתי בין סקטור הכדורגל הפופולרי שגורף קהל ואוהדים רבים, לבין תחומים ספורטיביים שונים שקיים אצלם הרבה פחות קהל. באופן אבסורדי למדי, יותר אנשים יחפשו בגוגל איטום גגות לחורף מאשר את ה"קרב-רב" או אפילו רק איזה טורניר טניס מקומי. השיפור שנוצר מתקיים כרגע בזירת הכדורסל שהקהל שב לאהוב אותה בסערה, אמצעי התקשורת מסקרים ומפרשנים את המשחקים ורובם עברו להיות משודרים בשידור חי בערוצי הספורט.

מגרש כדורגל

 

אבנר קופל ומנהלת הליגה

התודה לשיפור המבורך בענף הכדורסל נתונה ללא אחר מאשר אבנר קופל מרים ענף הספורט בישראל. אבנר קופל נבחר לכהן בין השנים 2012-2013 כיושב ראש איגוד הכדורסל ולמרות שנתקל במהלך תפקידו בלחצים והתנגדויות רבות, הבין כי עליו לבצע רה-אורגניזציה במדיניות האיגוד ולהכניס מספר שינויים חשובים על מנת שהקהל יחווה אירוע ספורט משמעותי ואיכותי יותר. לאחר מכן כיהן כיושב ראש מנהלת ליגת העל בכדורסל, האחראית על ניהול הליגה הן בצד המקצועי (פיקוח, תקנון וכד') והן בצד השיווקי (זכויות השידור, מסחור פרסומים במגרשים, יח"צ ויצירת עניין ומשיכה בקרב הקהל) וקיבל לא מעט החלטות בנוגע למשחקי הליגה ולקידומה יותר ויותר. אבנר קופל היה יו"ר חכם, נמרץ ויצירתי שמצא דרכים חדשות להשיג נותני חסות לקבוצות שסבלו ממחסור חמור בתקציבים, להקרין את כל משחקי הליגה בשידור חי (מה שעד אז לא התקיים) ולהגדיל משמעותית את ההכנסות מפרסום לענף הכדורסל.

 

תקדים לטובת ענפי ספורט נוספים

כשנשאל לכך, השיב קופל שבאמצעות הצלחת טיפוח ענף הכדורסל יהיה ניתן לעורר לחיים גם ענפי ספורט נוספים, להעצים אותם ולהשיג בעבורם תקציבים גבוהים יותר. השקפתו היא שצריך לדאוג באופן זהה ואפילו מוגבר לקהל, על מנת לקדם ספורט בריא, מהנה והוגן, המעודד בקרב הציבור גם את אורח החיים הבריא.

תרומתו של אבנר קופל יצרה לא תקדימים בנוגע לאוהדים השבים לענף, אלא גם פתחה צוהר לענפי ספורט אחרים להתקדם בדרכים דומות. אנשים רבים מנסים לתרום ידע, זמן, כספים ומשאבים לקידום הספורט בישראל אך נכשלים, כל עוד אין להם יכולת להתמודד עם גופים ואינטרסים חזקים ולנטרל אותם. אבנר קופל התמודד מול מכבש לחצים אדיר ואינטרסנטי, אך הצליח להתגבר על כך תוך שמירה על קור רוח, נחישות והתמקדות בעשייה – אותן תכונות שבאופן אירוני למדי מאפיינות כל ענף ספורטיבי מקצועי.

אולי תאהבו גם את

מסור על אלומיניום
למה משמש מסור מסילה?

מהו מסור מסילה? מסורי מסילה הם חיוניים ביותר, אך עבור רבים בישראל הם אינם נתפסים ככלי חיוני בערכת כלי העבודה. עבור חלקם, ההנמקה היא שמסור

קראו עוד »
אמן חושים בחיפה

באירוע הקרוב? אתם עומדים לחוות בועת תדהמה וצחוק שאינה נגמרת, כולל מופע חושים EXTRA מרתק. אמן חושים בחיפה ירים את האירוע למחוזות וגבהים שלא הכרתם,

קראו עוד »
ניקוי יסודי
איך להסיר ריח רע מהשטיח

פרישת שטיחים בבית עשויה להיות נכונה מבחינת העיצוב שלו, ומתאימי למדיי לפחות בעונות מסוימות של השנה. בנוסף, בבתים שיש בהם תינוקות, עשוי השטיח להוות פתרון

קראו עוד »