חיפוש

נטפליקס? אמזון מגיבה בשירות משלה "אמזון פריים" | SmartCut

האופן בו אנו צופים בטלוויזיה עבר שינוי מהותי בשנים האחרונות.

פריחתו של האינטרנט המהיר בכל רחבי העולם, הפכה יצירה של תשתית טלוויזיה ייעודית לפחות נחוצה אם בכלל.

ניתן היום לקבל שירותי אספקת תוכן במהירות ובאיכות גבוהה תוך שימוש ברשת האינטרנט בלבד.

נטפליקס הייתה החלוצה בתחום, ובעקבות הצלחתה נכנסו לשוק חברות גדולות רבות, כמו אמזון, סלקום, אפל ו-HBO.

 

שירותי הסטרימינג הפכו לדרך החדשה לצפות בטלוויזיה

הצפייה בשידורי הטלוויזיה ללא שליטה על התוכן המשודר קורצת הרבה פחות לדור החדש. דור זה, התרגל לצרוך את התוכן שלו על פי דרישה, ושואף לשלוט בתכנים המשודרים. החיבור לאינטרנט מהיר במרבית הבתים בישראל, מאפשר שירות סטרימינג, טלוויזיה מבוססת אינטרנט (לדוגמא חיבור באמצעות בזק אינטרנט יכול להיות מצוין). בעבר, כדי לצפות בסרט באיכות גבוהה דרך המחשב, היה עליכם להשקיע שעות רבות בהמתנה לסיום ההורדה. היום, שירותי הסטרימינג משדרות סרטים שלמים בלחיצת כפתור, בלי להטריח אתכם בהורדה או במציאת מקום אחסון. שירותי הסטרימינג מאפשרים שליטה מלאה בתוכן המגיע אליכם, ואף לומדות את טעמו האישי של הלקוח במטרה להציע לו באופן יזום תכנים שיהלמו לרצונותיו בצורה הטובה ביותר. הטכנולוגיה הפכה לכה מתקדמת, עד שאפילו ספקיות טלוויזיה מוכרות פתחו שירות סטרימינג לצד שירותי הטלוויזיה הרגילים שלהם, כך למשל YES החלה לשווק את חבילת סטינג טיוי.

 

ספקיות התוכן הופכות ליצרניות

השליטה של נטפליקס בשוק הסטרימינג נמשכה מספר שנים. בשל מאגר הלקוחות האדיר שלה, בכל רחבי העולם, קיבלה נטפליקס יכולת מיקוח אדירה מול יצרניות התוכן השונות. כדי להילחם בהשפעתה הגוברת, החלו יצרניות התוכן השונות לפתוח שירותי סטרימינג משלהם, כולל חברות ענק בתחום כמו דיסני ו-HBO. במקביל לפתיחת שירותי הסטרימינג שלהן, חברות התוכן החלו להחרים את נטפליקס וחברות סטרימינג אחרות, ונמנעו מלמכור להם תכנים מקוריים כדי לפתות לקוחות בעזרתם. כדי להילחם בכך, חברות כמו נטפליקס החלו להפיק סדרות ותוכן באופן עצמאי. סדרות וסרטים אלו נועדו לעבות את ההיצע של חברות אלו, ולהפוך אותן לבלתי תלויות בחברות התוכן הגדולות לשם אספקת השירותים ללקוח. התהליך הוביל לפריחה של חברות הפקה רבות, ולכמות אדירה של סדרות חדשות המסופקות כל אחת בשירות סטרימינג אחר.

 

איך התחרות תשפיע על הלקוחות?

התחרות בשוק התוכן הולכת והופכת לאגרסיבית יותר. החברות הגדולות בתחום נמנעות מלשדר זו את תכניה של זו, מה שגורם לצרכן להזדקק לשירותי מספר חברות כדי לצפות בכל התכנים החביבים עליו. ההשפעה ארוכת הטווח על הלקוחות אינה ברורה לחלוטין. יתכן מאוד שהעתיד נמצא בשירות סטרימינג מקומי, אשר אין לו יכולת לאיים על היצרניות הגדולות בשוק, ולכן אין להן אינטרס לסרב למכור לו תכנים. שירותים אלו יאפשרו צפייה בתכנים פופולאריים מכלל החברות השונות, כאשר תכנים יותר ספציפיים יהיה ניתן למצוא בתשלום באינטרנט, או דרך שירותי הסטרימינג של החברה המפיקה.

 

מסכים

אולי תאהבו גם את