חיפוש

מס הכנסה בישראל ביחס לעולם

כמו בשאר מדינות העולם, גם בישראל העובדים נדרשים לשלם סכום מסוים מההכנסות שלהם לקופת המדינה – במס שנקרא מס הכנסה. רבים מאיתנו נוטים לחשוב שתשלום המס בישראל גבוה מדי, ולא מאפשר לאנשים להשתכר בכבוד. האם באמת זהו המצב, ביחס למדינות אחרות בעולם?

 

שיטת המיסוי בישראל

שיטת המיסוי שנהוגה בישראל היא פרוגרסיבית – כלומר, ככל שאדם מרוויח משכורת גבוהה יותר כך הוא ישלם שיעור מס גבוה יותר. שיעור המס נקבע על ידי מדרגות מס – כאשר מדרגת המס נמוכה ביותר היא בשיעור של 10% לבעלי הכנסה שנתית של עד 75,960 ₪, ומדרגת המס הגבוהה ביותר עומדת על שיעור של 50% לבעלי הכנסה שנתית של 651,601 ₪ ומעלה.

 

עד כמה תשלום המס גבוה בישראל ביחס לשאר העולם?

אולי תופתעו לשמוע זאת, אבל שיעור המס הממוצע בישראל הוא מנמוכים במדינות המפותחות. נכון לבדיקת ארגון ה- OECD משנת 2017, המס הממוצע על עבודה בישראל הוא 22%, והיא דורגה במקום החמישי מבין המדינות שנבדקו – כאשר המס הממוצע במדינות ה- OECD שנבדקו היה 33%.

הנתונים מתייחסים לא רק לתשלום של מס הכנסה לבדו, אלא גם לתשלום ביטוח לאומי מצד המעסיק והעובד. תשלום מס ההכנסה הממוצע בישראל עמד על 17% בשנת 2017, שזהו אחד הנתונים הנמוכים ביותר מבין המדינות שנבדקו. עם זאת, שיעור תשלום הביטוח הלאומי גבוה ביחס לשאר המדינות – ועומד על 13% מהשכר, בניגוד לממוצע של 9.8% בשאר המדינות בארגון.

המדינות היחידות בארגון שמלמות עוד פחות מיסים מאיתנו הן שוויץ, מקסיקו, ניו זילנד וצ'ילה. אז בפעם הבאה שאתם חושבים שאתם משלמים הרבה יותר מדי מיסים – תחשבו על שאר מדינות העולם, שביחס אליהן המצב שלנו בישראל הוא מהטובים בעולם מבחינה זו!

 

החזרי מס – כך תוכלו לשלם פחות מיסים בצורה חוקית

אם אתם בכל זאת מעוניינים לשלם מס מופחת, או אפילו לקבל פטור ממס הכנסה בכלל – הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות קבלת החזרי מס. החזרי מס מתקבלים בעבור מקרים בהם עובד היה אמור לשלם סכום מסוים של מס, אך הוא שילם יותר מכפי שהיה אמור – וזכאי לקבל את ההפרש בין הסכומים.

מקרים אלו עשויים להיות כאשר חל שינוי כלשהו במצבו של העובד – במצבו הכלכלי, המשפחתי, התעסוקתי או שינוי אחר במהלך חייו. ישנם שינויים שיזכו את העובד בנקודות מס, שמשמעותן הוא תשלום מס מופחת, ואף בפטור מלא מתשלום מס!

למידע המלא על כל הדרכים בהן תוכלו לשלם פחות מיסים, תוכלו להיכנס לאתר החזרי מס. באתר תוכלו למצוא גם מחשבון זכאות, שבו תוכלו להכניס מספר פרטים אישיים ואת סכום המשכורת החודשית הממוצעת שלכם, ותוכלו לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס – ללא כל עלות או התחייבות.

 

מס

אולי תאהבו גם את

דף מכירות
כיצד תנתחו את צרכי השוק?

שמחקר שוק הוא כלי חשוב מאוד עבור אנשים וארגונים שמעוניינים לשווק את הסטארט אפ או המוצר שלהם. במחקר זה אנו מתרכזים בשלושה היבטים מרכזיים: הביקוש

קראו עוד »