חיפוש

איפה שמים את הספרים בבית?

כחלק ממגמת המעבר לחיים טכנולוגיים יותר, והשימוש ההולך והגובר של מוצרים אלקטרוניים בחיינו – ישנם מוצרים או פעולות שעשויות להיתפס כיום כמיושנות. אחת מפעולות אלו היא קניית ספר או קריאת עיתון שעשוי מנייר. אלו מוצרים שניתן למצוא בקלות באינטרנט, ללא צורך בתשלום (או לכל הפחות לא בתשלום עבור כל פריט, אלא עבור מנוי). עם זאת, עדיין ישנם אנשים שמשאירים את ארון הספרים הגדול שלהם בביתם.

 

אחסון הספרים בבית

אם אתם משתייכים לסוג האנשים שעדיין לא זונחים את ההרגלים הישנים, ועדיין מעריכים קריאה של ספר בעותק קשיח – כנראה שנוכל למצוא אצלכם בבית ארונות מלאים בספרים.

ישנו מגוון רחב של ארונות שנועדו לטובת אחסון של חפצים כמו ספרים – בין אם מדובר בארונות עץ כבדים שמחולקים למדפים, ארונות שמחולקים לתאים (שנקראים גם 'כוורת'), ארונות קלים יותר שנועדו לאחסון של מספר פריטים מועט ועוד ועוד.

הובלה של ארון הספרים הביתי

בעת מעבר דירה, כאשר רוצים להעביר את כל תכולת הבית למקום אחר, ההעדפה לצבור כמויות גדולות של ספרים בבית עשויה להקשות מעט על ההובלה. ראשית, תידרשו לשים את כל הספרים בארגזים – ובמידה וישנם ספרים רבים, יהיה מדובר בארגזים רבים ובהרבה עבודה עבורכם ועבור המובילים. מעבר דירה זה בדיוק הזמן לבצע מיון וסידור של האוספים שלכם, ולמסור ספרים שאתם יודעים שכבר לא תקראו יותר.

שנית, גם ההובלה של הארון עצמו עשוי להיות בעייתי, כתלות בגודל וביכולת הפירוק של הארון. אם ניתן לפרק את הארון לחלקים, ההובלה שלו תהיה פשוטה יותר. אך מה בדבר הובלת כוורת שאינה ניתנת לפירוק?

במקרה כזה, ניתן יהיה להוביל אותה בהובלה נפרטת לפריטים בודדים, כאלו שהם גדולים ומאסיביים מדי על מנת להיכלל בהובלה הראשית. אם מדובר על כוורת גדולה, כבדה ושאינה ניתנת לפירוק, הובלה נפרדת היא הדרך הבטוחה ביותר לוודא שלא נגרם לה שום נזק בעת המעבר.

 

מעבר לקריאת ספרים אלקטרוניים תוכל לפתור את הבעיה

אם אתם מתכננים מעבר דירה בעתיד הקרוב, ומעוניינים כבר מעכשיו לחסוך לעצמכם את העיסוק שבמעבר כוורת הספרים (והספרים עצמם כמובן, ששוקלים לא מעט גם בעצמם) – מומלץ להתחיל למיין את הספרים הקשיחים שכבר נמצאים בביתכם לכאלו שאתם לא יכולים לוותר עליהם בשום צורה, וכאלו שניתן למסור.

מעבר לכך, תוכלו לקבוע עם עצמכם שמעתה והלאה אתם לא תקנו יותר ספרים בעותק קשיח. הארון שלכם כבר מפוצץ בכאלה, ואת רוב הספרים אתם קוראים פעם אחת ולא נוגעים בהם יותר (לא חבל על הכסף? או על האבק שהם צוברים בארון?). מומלץ לנסות ולהתחיל לקרוא ספרים בצורה אלקטרונית – שזמינים לכם תמיד בלחיצת כפתור (או בימינו, בנגיעה על גבי המסך), לא תופסים מקום בבית ומועילים במיוחד במעבר דירה.

 

ספרים

 

אולי תאהבו גם את