חיפוש

עורך דין הוצאה לפועל – עד כמה זה חשוב לקבל ליווי מקצועי?

הבשורה שעלולה להלחיץ רבים היא שנפתח להם תיק בהוצאה לפועל. המשמעות של תיק כזה היא הגבלות שמטילים על חשבון הבנק או על רכוש אישי, ולכן אנשים רבים לא יודעים איך להתמודד עם העניין ומאבדים עשתונות. אין ספק שמדובר במקרה לא נעים, אולם אפשר להרגיע את החשש, מאחר ויש לכך פתרון- עורך דין הוצאה לפועל.

שכירת שירותיו של גורם מקצועי, אשר מבין בתחום ויודע כיצד מתנהלים הדברים, תסייע בטיפול מהיר בתיקים וכחלק מזה בהסרת המגבלות שהוטלו. נשאלת השאלה, עד כמה זה חשוב לקבל ליווי מקצועי מטעם עורך דין הוצאה לפועל? ריכזנו עבורכם מידע שישפוך מעט אור על הנושא.

 

ראשית, מהו הוצאה לפועל?

השם "הוצאה לפועל" מייצג את הגוף המבצע של בתי המשפט בישראל, אשר אמון על כל ההליכים הביצועיים- מנהליים הנדרשים. חוק ההוצאה לפועל, שיצא לאור לפני כ50 שנה, נקבע כדי שהזוכים יוכלו לקיים הליכים מבצעיים נגד מי שהוא בעל חוב עבורם. הזוכים מוגדרים ככאלה מרגע שניתן פסק דין לטובתם על סמך שטרות כמו שטר משכנתא וכדומה.

החוק המדובר חל על כל אזרח ישראלי באשר הוא, בין אם הוא חי בארץ ובין אם מחוץ לגבולותיה, על אזרחים שנמצאים בהליך קבלת אזרחות, אנשי עסקים שמבצעים עסקאות בארץ ועוד. מי מאלו שהם בעלי חוב שלא הוחזר, יוכל לעמוד לדין בגין זה.

 

אילו הגבלות מוטלות על החייב?

תיק בהוצאה לפועל גורר איתו כאמור הגבלות, אשר מוטלות על החייב. ההגבלות הללו מצמצמות את חירותו הכלכלית, ומהוות סנקציות שננקטו כדי לדחוק בו להשיב את החוב:

  • עיכוב יציאה מהארץ.
  • רישיון נהיגה מוגבל.
  • עיקול חשבון הבנק.
  • איסור לייסוד תאגידי.
  • הערת אזהרה בטאבו.
  • מאסר בפועל (רלוונטי לנמנעים מתשלומי מזונות).

 

כיצד סוגרים תיק בהוצאה לפועל?

כדי לסגור תיק בהוצאה לפועל, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין הוצאה לפועל שמבין בתחום ויוכל לנהל את הבקשה עבורכם. שירותיו של עורך דין בתחום כוללים חקירה של נסיבות המקרה הספציפי שלכם והבנתן, בניית דרך פעולה אסטרטגית החותרת לסגירת התיק ומניעה מחושבת של נזקים שעשויים להיות כרוכים בתהליך.

התיקים שנפתחים בהוצאה לפועל נגרמים כתוצאה ממקרים שונים, ועל כן עורך הדין צריך להתאים תוכנית אישית משתנה מאחד למשנהו.

חשוב להכיר שמדובר בתהליך ארוך, אשר כולל בתוכו בירוקרטיה רבה ופרוצדורות משפטיות שעשויות להתפרש לאורך זמן. הסבלנות והאמונה באיש המקצוע היא הכרחית, ולכן חשוב להיצמד להנחיותיו ולספק לו את מה שמבקש על מנת שיוכל לסגור את התיק בצורה היעילה והטובה ביותר.

לקריאה נוספת על הוצאה לפועל ועל כל מה שכרוך בסגירת תיק שנפתח מול הלשכה, ניתן ללחוץ כאן https://www.yml-law.co.il/עורך-דין-הוצאה-לפועל.

אישה חותמת על מסמך
אישה חותמת על מסמך

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »