חיפוש

דיסקרטיות בטינדר – עם מי אני באמת נפגש?

מה לא נאמר כבר על אפליקציות ואתרי ההיכרויות? רבים מצאו שם אהבה (או כל דבר אחר שהם חיפשו), ורבים גם נשארו שבורי לב אחרי לא מעט דייטים שלא הצליחו. אך מעבר לחיפוש אחר זוגיות ודייטים, ישנו פן אחר ומסוכן יותר שגלום בשימוש באפליקציות ואתרים שכאלו – תופעות של התחזות לאנשים אחרים, הונאות וסחיטה באיומים. מה ניתן לעשות אם נתקלתם במצב כזה?

 

הצד האפל של אתרי ההיכרויות

כמו בכל פלטפורמה וירטואלית שהתפתחה בשנים האחרונות, גם בעולם ההיכרויות יש כאלו שמנצלים את האנונימיות שבעולם הווירטואלי ואת היכולת להתחזות לאנשים אחרים – על מנת להונות אנשים תמימים שרק מחפשים אהבה.

ישנם לא מעט מקרים מהשנים האחרונות, בארץ ובחו"ל, בהם משתמשים באפליקציות ואתרי היכרויות קבעו להיפגש עם מי שהם חשבו שיהיה הדייט שלהם – ולבסוף מצאו את עצמם נפגשים עם נוכל. ייתכן שההונאה תתרחש אף ללא פגישה פיזית בין הצדדים, אלא באמצעות סחיטה באיומים (לרוב תוך שימוש באיום של פרסום תמונות אינטימיות ברשת).

 

כיצד ניתן להיזהר ממקרי הונאה באתרי היכרויות?

על מנת לנסות ולמנוע מעצמכם עוגמת נפש שכרוכה בהונאה שכזאת, מומלץ לאמץ מספר כללי אצבע שישמשו אתכם כל זמן שאתם נמצאים באפליקציות ואתרי היכרויות – אך גם באופן כללי במרחב הווירטואלי, שמלא בהזדמנויות להונאות שכאלו.

ראשית, מומלץ תמיד להיות חשדניים כאשר אתם מדברים עם אדם שאתם לא מכירים בפעם הראשונה. גם אם אותו אדם מופיע באפליקציה עם תמונה ופרטים אישיים– כבר קרו מקרים רבים בהם התמונה נלקחה מאדם אחר, והפרטים כלל אינם של האדם שמולכם.

חשוב לא לתת לצד השני מידע אישי וחושפני עליכם, כל עוד אתם לא בטוחים במאת האחוזים שמדובר באדם שנמצא באפליקציה תחת הזהות האמיתית שלו. תמיד חשוב להיות זהירים, ולשים לב כיצד מתפתחת השיחה. במידה והצד השני מציע לכם להיפגש (ואתם אכן מעוניינים בכך) – מומלץ לקבוע במקום ציבורי בו יש תנועה מתמדת של אנשים.

 

מה ניתן לעשות במידה ונפלתם קורבן להונאה באתר היכרויות?

אם נפלתם קורבן להונאה ברשת, הגורם היעיל והמקצועי ביותר שתוכלו לפנות אליו הוא חוקר פרטי. חוקרים פרטיים מצוידים בשלל טכנולוגיות מתקדמות, ויוכלו גם לבצע מעקבים במידת הצורך – עד שיאתרו את הזהות והמיקום של האדם שהונה אתכם. בצורה זו, תוכלו להחזיר לעצמכם במהירות את מה שנלקח מכם (או אם מדובר בסחיטה – לדעת מי הסחטן ולהפסיק את הסחיטה).

לאחר שיהיו בידיכם כל הראיות שנאספו על ידי החוקר, תוכלו לבחור האם וכיצד למצות את הדין עם אותו אדם, ולדאוג שהוא לא יעשה זאת יותר לאף אדם. שכירת שירותיו של חוקר פרטי זו הדרך היעילה והמהירה ביותר להגיע לחקר האמת – כך תוכלו להחזיר לעצמכם את החיים שלכם בחזרה!

 

אולי תאהבו גם את

חקירות דוד
ככה תדע האם מאזינים לך

עם התקדמות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, אנו נחשפים יותר ויותר לנושא של האזנות סתר. מה שבעבר היה נחלתם של גופים מועטים בלבד, שהחזיקו בטכנולוגיה מתקדמת, היום

קראו עוד »