חיפוש

קצת על הפרעת פאניקה

הפרעת פאניקה היא הפרעה נפשית המסווגת כהפרעת חרדה. פעמים רבות אדם הסובל מהישנותם של התקפי חרדה מרובים יאובחן כסובל מהפרעת פאניקה. רבים מהסובלים מהפרעת פאניקה נרתעים ממצבים חברתיים ומעדיפים להתחמק מכאלו עד כדי הימנעות ממצבים חברתיים וממקומות מרובי אנשים.

הפרעת פאניקה עלולה לפגוע בשגרת היומיום, ולכן במידה ואתם חושבים שייתכן ואתם סובלים מהפרעת פאניקה מומלץ מאוד לפנות לסיוע מקצועי שכן ניתן לטפל בכך.

 

התקפי פאניקה – כיצד זה מרגיש?

כאמור, הפרעת פאניקה מאופיינת בין השאר מהישנותם של התקפי פאניקה או התקפי חרדה. התקף חרדה עשוי להימשך שניות עד דקות ספורות, ובמהלכו נרגיש חרדה שעולה באופן פתאומי עד מגיעה לשיא ומשם היא דועכת עד סיום ההתקף. הסימפטומים המזוהים עם התקפי חרדה הם דופק מהיר וחזק במיוחד, רעד, קשיי נשימה, תחושת אי נוחות בחזה ובבטן, גלי חום או קור, תחושת חולשה ועילפון וכן חרדה עזה ממוות, שגעון או אבדן שליטה.

 

התקפי חרדה – מדוע זה קורה?

התקפי חרדה הם למעשה מערכת הגנה ואזעקה כאשר הגוף שלנו מרגיש סכנה מאיזושהי סיבה. התסמינים שהאדם חווה במהלך התקף החרדה הם הדרך של הגוף להתכונן לסכנה. אם נמשיך עם האנלוגיה לאזעקה – תחשבו על כך שאעזקה של בית נדלקת לעיתים בטעות וזו אזעקת שווא, וכך למעשה התקפי חרדה רבים לאו דווקא מבטאים סכנה אמיתית אלא הם אזעקת שווא.

 

איך ניתן לאבחן הפרעת פאניקה?

אז כאן נשאלת השאלה – כיצד ניתן לדעת אם התקף החרדה שחוויתי הוא פשוט סתם התקף חרדה או שהוא מעיד על הפרעת פאניקה? למעשה התשובה לכך נתונה לפרשנות שאנו נותנים להתקף החרדה. הפרעת פאניקה היא הפרעה במסגרתה אנחנו מייחסים משמעות רבה לכל התקף חרדה, דבר שמוביל אותנו לחשש גדול מאוד מהתקפי חרדה ולהימנעויות מסיטואציות שמזוהות אצלנו עם התקפי חרדה. במסגרת הפרעת פאניקה אנחנו מפחדים מהפחד, ומפרשים כל רעידה ופעימת לב קצת חזקה כהתקף הממשמש ובא.

 

האם התקפי חרדה הם מסוכנים?

על אף שהתסמינים של התקפי חרדה קשים ובהחלט לא נעימים, כשלעצמם התקפי חרדה אינם מסוכנים וניתן לטפל בהם. באותה נשימה חשוב לומר שהפרעת פאניקה יכולה לפגוע בשגרת חיינו ובתפקוד התקין שלנו ולכן מומלץ מאוד לטפל בה.

 

כיצד ניתן לטפל בהפרעת פאניקה?

הדרך לטפל בהפרעת פאניקה היא ללמוד טכניקות בעזרתן ניתן להתמודד עם התקפי חרדה, וזאת ניתן לעשות באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי. במסגרת טיפול שכזה לומדים על הפעילויו+7ת בעזרתן ניתן להחליש התקפי חרדה ולעבור אותם בקלות יחסית. באופן כללי, יש לאתגר את דפוסי המחשבה החרדתיים שלנו – אם האינסטינקט שלנו בהתקף חרדה הוא לשכב ולהתקפל אז דווקא כדאי לשבת. כמובן, חשוב לעשות דברים באופן הדרגתי ולא לעבור מאפס למאה.

 

קראו עוד על הפרעת פאניקה באתר ראש בריא

באתר ראש בריא תוכלו לקרוא עוד על הפרעת פאניקה והפרעות נפשיות נוספות. אם אתם מתמודדים עם הפרעה נפשית אל תישארו עם זה לבד – באתר ראש ביא תוכלו לקבל הפנייה לבעל המקצוע שיוכל לסייע לכם. 

אולי תאהבו גם את

מזותרפיה
הכל על טיפולי מזותרפיה

זהו לא סוד שכל אחד ואחת מאיתנו היו רוצים להשאר בעלי עור צעיר, מתוח ובריא גם בגילאים יותר מבוגרים. טיפולי מזותרפיה מיועדים לטיפול בקמטים ולשמירה

קראו עוד »