חיפוש

הסטטיסטיקה לא משקרת – הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

ישנן המון תאונות דרכים שנגרמות מכל מיני סיבות, אך מה היא הסיבה מספר 1?

תאונות דרכים מתרחשות כל יום מבלי שניתן לצפות אותן מראש או לפעמים אפילו להצביע על אשמים. בגלל השכיחות שלנו נראה כי לא ניתן למנוע אותן ולטפל בתופעה הזאתי, אך בפועל, ישנו גורם אחד עיקרי לתאונות דרכים שמאוד כדאי, להתחיל דווקא ממנו.

 

במה אתם מתרכזים במהלך הנהיגה?

כנראה שכבר יש לכם איזה שהוא מושג על מה הוא הגורם הזה אשר הכי הרבה תאונות נגרמות ממנו אולי גם בגלל שכולנו חוטאים בשימוש בו והתשובה היא כמובן – הטלפון הסלולרי שלנו. אנשים רבים, מרוב שהם נוהגים הרבה ובעלי ניסיון, בכלל לא מתרכזים בנהיגה שלהם ומוצאים עצמם מתרכזים בהמון דברים אחרים שמשפיעים מאוד על הביצועים והערנות שלהם על הכביש למה שקורה בכביש. בין מסיחי הדעת ניתן למצוא כמה השפעות חיצוניות על הנסיעה אשר נהגים חוטאים ועושים אותם:

  1. שימוש בטלפון סלולרי
  2. אכילה ושתייה
  3. שיחות טלפון
  4. שיחות עם הנוסעים באוטו

 

גורם עיקרי לתאונות דרכים

כנראה שהרבה מהתיקים אשר מגיעים אל עורכי הדין השונים, הן של אנשים אשר קשורים בדרך כזו או אחרת לטלפון סלולרי, אולי בגלל שאנחנו פשוט לא מצליחים לנתק אותו מאיתנו. לפעמים נראה כי זה אפילו די הגיוני לשלוף אותו כמו כאשר אנו עומדים בפקק או ברמזור אדום, אך הבעיה ששם זה לא נפסק ואנשים מסמסים, מסתכלים בטלפון או אפילו גולשים ברשתות החברתיות תוך כדי הנסיעה.

 

הרגשה שהכל דחוף

מה שמעניין מבחינת הטלפון הסלולרי בנהיגה הוא התחושה שהוא משווה לנו – שכל מה שקורה בטלפון המהלך הנסיעה הוא מאוד דחוף. מעין דחף לענות עכשיו או לקרוא עכשיו כל הודעה שנשלחת, וחוסר יכולת לדחות דברים מסוימים שנכנסים לאחר כך. בגלל שזה כל כך נגיש וקרוב, אנחנו מרגישים בנוח "לחטוא" ולבדוק רק לרגע משהו בטלפון, אך בפועל, הרגע הקטן הזה יכול להסיח את הדעת שלנו בדיוק לרגע שהיינו אמורים לעצור או להאט בו.

 

גם להולכי רגל יש טלפונים

כל מה שנאמר נכון עבור נהגים במכונית, אך גם עבור הולכי רגל המצב דומה. אנשים רבים אשר הולכים עם הראש בתוך הטלפון מבלי להסתכל על מה שנעשה בחוץ ולעיתים אפילו לא רואים שרכב מתקרב או שהטלפון ממש מונע מהם להסתכל לעומק על מעבר החצייה ועל העוברים ושבים בכביש.

מרבית תאונות הדרכים נגרמות בגלל שימוש בטלפון סלולרי בגלל שהוא מסיח דעת מאוד משמעותי של נהגים במהלך הדרך שלהם. יתרה מזאת, הבעייתיות והקושי שלנו לדחות את הסיפוקים בהקשרו של הטלפון שהכל בו זמין ונגיש, עוד יותר מקשות על הנתק ומגדילות את הנהגים אשר משתמשים בטלפון ולא מתרכזים בנעשה על הכביש.

מידע נוסף או התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים, אתם יכולים לבדוק את האתר הבא – https://fclaw.co.il.

 

רכב מרוסק
רכב מרוסק

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »