חיפוש

4 דגשים עיקריים לאיך להיות עורך דין מנצח

ארבעת הדגשים המובאים במאמר זה נועדו לחדד את התכונות הנדרשות על מנת להצליח במקצוע עריכת הדין.

 

אופי של עורך דין

ישנה סברה רווחת הטוענת כי כדי להיות עורך דין טוב עליך להיות עם האופי המתאים לכך. המשמעות היא כי דרושה המסוגלות לבצע עבודה תובענית וסיזיפית לאורך זמן, לבצע הצגה של עובדות וראיות בצורה רציונלית ומסוגרת, לטעון טיעונים אשר יהיו רלוונטיים לכל טענה אותה תרצו לטעון. כל אלו דורשים ארגון, דיוק וסדר מתחילתו של ההליך המשפטי ועד סופו. כמובן שגם אם בהתחלה אין לכם את כל הדרוש לכך במאת האחוזים זהו כישרון אשר יכול להתפתח. לא לכולם יש את היכולת מהשנה הראשונה ללימודי משפטים לשבת ולנסח טיעונים ולקרוא פסקי דין וכו', מיומנות זו באה עם הזמן וככל שנכנסים לעולם המשפטי יותר ויותר.

 

התמדה

כמו בכל תחום בחיים גם כדי להצליח בעריכת הדין נדרשת יכולת התמדה גבוהה. עריכת דין יכולה להיות מקצוע שוחק, קשה ולא מתגמל, כאשר כל תוצר יכול לקחת זמן רב. בנוסף, יש תחרות גדולה מאוד בין עורכי הדין אחרים בתחום ולכן ככל שעורך הדין יתמיד יותר בעבודתו ובהתמקצעות שלו גם כאשר הוא לא יצליח לראות את התוצרים הסופיים באופן מידי, הסיכוי שלו להצליח יגבר.

 

יכולות הקשבה

כחלק מעבודתו השוטפת, חייב עורך הדין להיות בקשב גבוהה לסביבה באופן אקטיבי ופסיבי. הוא חייב להקשיב ללקוח שלו, למה שנאמר וגם למה שלא נאמר, על מנת שיוכל לתפוס את התמונה כולה. הוא יהיה חייב להקשיב לעורך דין של הצד השני עד הפרט הקטן ביותר כדי שיוכל להגיב בהמשך לכל טענה שתעלה. באותו אופן עליו יהיה להקשיב לעדים שיופיעו במשפט ולפסיקתו של השופט ועוד. כאמור, יכולת הקשבה היא מיומנות הבאה לידי ביטוי לא רק בהקשבה אקטיבית אלא גם בהבנה ובהסקה של דברים מתוך ההקשרים השונים.

 

יכולות ניתוח ודיוק

לא משנה איזה מקרה יבוא לפתחו של עורך הדין, עליו להיות בעל מסוגלות לבצע ניתוח מעמיק מכל כיוון אפשרי. בנוסף, להיות מוכן וערוך לכל תרחיש אשר אליו יכול להתפתח הדיון המשפטי. אמנם לימודי המשפטים והמבחנים משפרים ומשכללים את יכולת הניתוח של התלמיד, אולם במהלך דרכו המקצועית עורך הדין חייב להמשיך ולנתח כל מקרה שמובא בפניו על מנת שלא יופתע. בנוסף, הדיוק חשוב ביותר, עורכי דין המשתדלים לדייק בכל טענה אותה הם כותבים והמסוגלים להבחין בכל חור בסיפור של התביעה או ההגנה, הם אלו שיהיו מוצלחים וחדים יותר.

לסיכום, ישנם כישורים מסוימים הנדרשים מעורך דין על מנת שיחשב לאיש מקצוע מוצלח, אולם בנוסף למקצועיות נדרשים גם שירותיות ויחס ללקוח.

לקבלת השראה וצפייה בשירותים השונים שעורך דין מבצע, תוכלו להכנס לאתר של עורך דין יוני לוי.

 

איש משפט
איש משפט

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »