חיפוש

איך לוכדים נחש?

כאשר רוב האנשים נשאלים, מהי החיה המפחידה והמרתיעה ביותר בעיניהם, נחש יהיה בראש הרשימה. הוא ערמומי, מאיים, מסוכן מאוד וערסי ולכן מפגש עם נחש הוא אירוע שכל אדם סביר מאוד חושש ממנו. אנחנו רגילים להתגונן כשאתם אנחנו בטבע הפתוח, לא להרים אבנים כבדות, לשים לב, אך גם במרחב החצר הקרובה שלנו ובאיזורים קרובים לביתנו אנחנו יכולים להתקל בנחשים מסוגים שונים. ראיתם נחש בבית?

כיצד נתמודד במקרים כאלה? וכיצד לוכדים נחש ? הוסיפו לקרוא.

 

האם הנחש מסוכן לאדם?

נחשים לא מחפשים להכיש ולתקוף בני אדם, למעשה הם מחפשים לצוד עכבישים וחולדות שמהווים את המזון שלהם. כאשר נחש נתקל באדם הוא חש מאוים כי מדובר ביצור גדול ממנו אשר לרוב מתנועע בחרדה ובמהירות ולעיתים בורח מה שיוצר חשש גם אצל הנחש. לרוב, אנחנו נתקל בנחש בסביבה הטבעית שלו כאשר אנחנו אלה שחדרו אליה ולכן הוא יפעל כדי להגן על עצמו וינסה להכיש. העונה המסוכנת ביותר לפגוש נחש, היא עונת הקיץ, אז הנחשים יוצאים מתרדמת החורף שלהם מוכנים לצייד ומלאים בערס טרי.

 

מה עושים כשנתקלים בנחש בבית?

נתחיל מהצעד החשוב והראשוני: הזמינו לוכד נחשים! בכדי להתמודד בצורה נכונה עם נחש המסתובב לכם בבית יש להיעזר באיש מקצוע מנוסה ביותר שגם בידיו הציוד הדרוש להתמודד עם נחשים ולהתמגן מהם. ישנם הרבה סוגים של נחשים, חלקם לא מזיקים כלל לאדם, אך בכל מקרה, אם יש ספק – אין ספק, הזמינו לוכד.

 

מה עושים עד שהלוכד מגיע ומציל אתכם ?

צעד ראשון חשוב, הוא לבודד את הנחש משאר בני המשפחה והחיות שבבית. אם צריך, צאו כולכם מהבית והתרחקו. אם ניתן, בודדו את הנחש בחדר נפרד וחכו ללוכד. חשוב מאוד לשלוט בלחץ ובחרדה שעולה ולשים לב שאתם זזים ככול שאפשר מסכנה בכך שאתם לוכדים את הנחש בחדר מבודד. אם בידיכם האפשרות, שמרו על קשר עין עם הנחש במרחק. בנוסף, אם ניתן, חשוב לצלם את הנחש כדי שיהיה תיעוד לסוגו במידה של הכשה וכן גם בכדי שהלוכד ידע לזהות אם ארסי או לא. המתינו ללוכד והוא ידע לתפעל את האירוע בצורה הנכונה ביותר.

 

במקרה של הכשה

סימנים להכשת נחש: שני חורים בעור, דימום ממקום ההכשה, נפיחות מקומית, פרכוסים ושינוים הכרתיים במצב הנפגע. הזמינו אמבולנס בהקדם ואל תהססו לרגע. חשוב מאוד לנסות להעביר לצוות הרפואי את נראות הנחש כדי שהם יולכו לתת בהקדם את הנסיוב הנכון בכדי להציל את הנפגע. אל תנסו להיות גיבורים כאשר אתם מתעסקים עם נחשים, השאירו את זה למומחים, מדובר בעסק מסכן חיים. במידה ואכן יש לידכם נפגע מנחש יש להרגיע אותו במיידי ולהמשך טיפול עם הגורמים המטפלים.

snak

אולי תאהבו גם את