חיפוש

2 דברים באחד – בית דפוס שהוא גם מכון העתקות אור

העתקת אור היא שיטה שבה עושים שימוש באור כדי להדפיס ולהעתיק מסמכים מורכבים ומסובכים, כמו למשל תוכניות בנייה, אשר מחייבות בין היתר, גם רמה גבוהה של דיוק.

העתקות אור מתבצעות בבתי דפוס מיוחדים ולכן, בית דפוס שמספק גם העתקות אור וגם הדפסות רגילות, נחשב ספק שירות ייחודי.

 

מגוון שירותים על ידי בתי דפוס

מי שיצא לו לעבוד מול בית דפוס חולון בהזדמנות כזו, או אחרת, יודע לספר שבתי דפוס שונים נותנים מגוון שירותים שונים.

בין היתר אפשר למצוא בתי דפוס שמדפיסים תמונות על קאפה, או פליירים וחומר פרסומי על נייר. יש כאלה שמדפיסים חוברות וספרים ויש גם כאלה שמבצעים גם העתקות אור.

באופן מסורתי, היה נהוג לבצע העתקות אור במכון העתקות אור, אבל היום, לאחר התפתחויות מבורכות בטכנולוגיה, גם בתי דפוס יכולים לתת את השירות הזה, אשר עדיין נחשב ייחודי ומצריך רמה גבוהה של מקצועיות.

 

מה זה העתקות אור?

בימים עברו, העתקות אור, או העתקות שמש היו מתבצעות על ידי הקרנה של קרינת אור חזקה במיוחד, אשר גורמת להיצמדות של הדיו אל הנייר וכך יוצרת את ההדפסה, אך מלבד מאפיין זה, יש להעתקות אור מאפיינים מיוחדים נוספים:

  • העתקות אור מתבצעות על גבי נייר גדול במיוחד, במקרים מסוימים זהו נייר כה גדול עד כי אפשר לכסות איתו קיר שלם. לכן מכונות צילום רגילות, אפילו מכונות צילום של בתי דפוס, לא מתאימות לביצוע המשימה ולכן יש לבצע את ההדפסה בשיטה מיוחדת.
  • העתקות אור משרתות בעיקר בעלי מקצוע שעובדים עם מסמכים ענקיים, כמו תוכניות בנייה, תוכניות עירוניות וכן הלאה. מדובר כמובן על אדריכלים ומהנדסים בעיקר, אשר זקוקים למסמכי ענק מפורטים ומדויקים לצורך תכנון מבנים, רחובות ועוד.
  • המסמך המקורי היה נוצר בעבר באמצעות שרטוט ידני (אם כי יש כאלה שעדיין עובדים בשיטה זו) וכאשר היה צורך להעתיק אותו, השתמשו בשיטה מיוחדת שנקראת כאמור – העתקות אור.

 

איפה עושים העתקות אור?

מטבע הדברים, לא כל בית דפוס יכול לבצע העתקות אור, אבל כיום גם לא נהוג ללכת למכון העתקות אור יותר, שכן בתי דפוס ייחודיים מספקים את השירות ברמה גבוהה במיוחד.

העתקת אור נעשית כיום באמצעות הדפסה דיגיטלית מתוך קובץ מחשב מיוחד, במכונת הדפסה דיגיטלית בפורמט רחב.

למעשה, כיום כבר לא מדובר בהעתק אור, אלא בתהליך הדפסה רגיל למדי, אבל אופיים המיוחד של מסמכים דוגמת תוכניות בנייה ותוכניות הנדסיות, מחייב התייחסות מיוחדת ולכן גם השם הישן נשאר.

 

לסיכום

אם אתם מחפשים לבצע הדפסה מקצועית ואיכותית בסגנון העתקות אור, אתם רק צריכים למצוא בית דפוס באזור מגוריכם, המספק את השירות ותוכלו לקבל את אותו המוצר, באיכות גבוהה בזכות הטכנולוגיה הייחודית.

 

ערמת מגזינים רגע לפני הוצאה לאור - תמונה להמחשה

 

אולי תאהבו גם את

חנות
הלוגו של Amazon: חוות דעת

Amazon. מה כבר לא נאמר על החברה הענקית ששינתה את האופן שבו אנשים בכל העולם עושים קניות באינטרנט? בשני העשורים בהן אמזון פועלת, אמזון גדלה

קראו עוד »
בחירה של לוגו
איפה מעצבים לוגו?

בעבר, עיצוב לוגו היה שירות השמור רק למי שהיה בידו את הממון הדרוש לכך. כיום, עם צמיחת הטכנולוגיה והזמינות שלה לכל דורש, ניתן לעצב לוגו

קראו עוד »