חיפוש

משכנתא לתושבים חוזרים

לקיחת משכנתא הינה פעולה מורכבת ו לא פשוטה בכלל, הבירוקרטיה וכל תהליך לקיחת המשכנתא עשוי לקחת זמן רב כיוון שקבלת משכנתא מותנת באישורים של גורמים רבים ולוקח זמן רב על מנת לקבל את כלל אישורים אלו ולעמוד בתנאי ההלוואה שמציב הבנק למען קבלת המשכנתא.

כאשר מדובר ב תושבים חוזרים התהליך עשוי להיות ארוך ומסובך עוד יותר, בנוסף המידע שניתן למצוא אודות נושא זה הינו דל מאוד. לכן, במאמר הבא הבאנו עבורכם את כל מה שיש לדעת סביב נושא לקיחת משכנתא לתושבים חוזרים.

 

מה היא משכנתא?

כאשר אנו רוצים לקנות דירה או נכס כלשהו אך אין בידינו כרגע את כלל הסכום לטובת רכישת הנכס. במקרה כזה יהיה עלינו לפנות לבנק ולבקש הלוואה מסוג משכנתא, הלוואה מסוג משכנתא שונה מהלוואה רגילה כיוון שהסכום שאותו נקבל גבוה ובנוסף תשלומי ההחזר יפרשו למשך זמן רב (ניתן לפרוש גם עד – 30 שנים). לפני לקיחת המשכנתא יש להציג את הנכס שמעוניינים לרכוש בפני שמאי מקרקעין מטעם הבנק, הוא מתמחר את הנכס ובמידה ואין אנו עומדים בהחזרים רשאי הבנק לזקוף את הנכס לזכותו.

 

מי הוא תושב חוזר?

תושב חוזר הינו מונח אשר מגיע מטעם משרד העליה והקליטה. אדם אשר היה חי בארץ וכמו כן בעל תעודת זהות ודרכון ישראלי אשר עזב את הארץ לנהל את שגרת חייו בחוץ לארץ למשך תקופת זמן העולה על שנתיים. תושב אשר מעוניין לשוב ולחזור לחיות בארץ  יקרא תושב חוזר ויזכה להקלות והטבות מסויימות מצד המדינה במטרה לעודד תושבי חוץ (תושבים אשר ירדו מהארץ) לשוב ארצה.

ההקלות באות לידי ביטוי במגוון דרכים כמו לדוגמא: הטבות מיסוי על הבאת חפציו האישיים לארץ, הקלות על תשלומי ביטוח לאומי ועוד. את הבקשה לקבלת הגדרה של תושב חוזר מגישים משרד הקליטה כמו כן המשרד הנ"ל מנפיק את האישור. האישור מותנה במילוי שאלון.

 

מהם תנאי הסף על מנת להיות מוגדר תושב חוזר?

אזרח שמלאו לו 17 שנים ושהה בחול למעלה משנתיים יקרא תושב חוזר. בהנחה שבמהלך השנתיים הללו לא ביקר בארץ יותר מ – 4 פעמים והביקורים לא היו יותר מ – 4 חודשים במצטבר מידי שנה.

לעומת זאת אדם אשר שהה בחוץ לארץ מנסיבות של עבודה או שליחות מטעם אישתו או אחד מהוריו לא יחשב כתושב חוזר אלא שהמדינה תכיר בו כתושב קבע אשר נימצא בשליחות במדינה זרה, אלא אם כן השליחות הייתה לתקופה של למעלה מחמש שנים. גם זוג שחי במדינה זרה אך התגרש ואחד מבני הזוג רוצה לשוב ארצה יקרא תושב חוזר.

 

מה ההבדל בין תושב חוזר לתושב קבע בעת לקיחת משכנתא?

בשני המקרים תהליך לקיחת המשכנתא הינו זהה לחלוטין ולא קיים כל הבדל במסלול אשר מוצע לתושב חוזר לבין המסלול המוצע לתושב קבע. רק לתושבי חוץ התהליך הוא שונה כיוון שיהיה על אותו תושב חוץ להציג בפני הבנק עדויות לכך שאכן הוא מתכנן לשוב ארצה בקרוב.

 

יש הקלות במשכנתא לתשבים חוזרים?

אף על פי שציינו קודם לכן כי קיימות הטבות והקלות מסויימות שמציעה המדינה לתושבים חוזרים בכדי לעודד אותם לשוב ארצה. בכל הנוגע לקבלת משכנתא, לצערינו אין הטבה או הקלה כלשהי אשר מציע הבנק עבור אותם תושבים חוזרים. מי שבכל זאת מציע הקלות על הלוואה לתושבים חוזרים הם משרד הקליטה אשר מציע הלוואה של עד – 100,000 שקלים בתנאים אטרקטיבים.

 

איך בכל זאת מקבלים הטבה על המשכנתא?

כמו לתושב קבע בישראל גם תושב חוזר רשאי להגיש בקשה לקבלת תעודת זכאות למשכנתא, התעודה ניתנת בידי משרד השיכון. מטרתה של תעודה זו היא להקנות לתושב הרוצה לקנות דירה משכנתא  בתנאיים מיוחדים כמו למשל גובה הריבית, והחזר מועדף.

יש לציין כי גובה הסכום שאותו ניתן לקבל בידי משרד השיכון אינו מספיק בכדי לרכוש דירה בישראל ויכול להיות שבנוסף למשכנתא זו יאלצו תושבי קבע או תושבים חוזרים גם לפנות לבנק בכדי לקבל משכנתא רגילה.

 

לסיכום

כפי שציינו לקיחת משכנתא עשויה להיות תהליך בירוקרטי ארוך ולא פשוט בכלל על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתושב חוזר, תושב אשר לא היה בארץ במשך זמן ולא חווה את הבירוקרטיה בארץ  שעשוה לעיתים להיות ארוכה ומתישה, יש לנהוג באחריות רבה ולהקדיש זמן ומחשבה לפני לקיחת המשכנתא. הקדשת הזמן הזו תיהיה שווה לחלוטין כאשר תבחרו את המשכתא האידיאלית ביותר עבורכם.

לכן לפני שלוקחים משכנתא יש לעשות סקר שוק נרחב ומעמיק. חשוב לבדוק את כלל האופציות השונות ותמיד לשאוף למשכנתא בתנאים הכי אטרקטיבים שניתן למצוא, כלומר היכן יהיה ניתן לפרוש לתקופה שתתאים לכם, גובה החזר ההלוואה בכל חודש, ריביות ועוד פרטים נוספים שחייבים לבדוק לעומק לפני שנכנסים להתחייבות גדולה כמו משכנתא.

את המידע החיוני הזה על מסלולי המשכתאות השונים ניתן למצוא באינטרנט או באחד מסניפי הבנק. דרך נוספת ומומלצת שתעזור לכם בסקר השוק היא לפנות ליועצי משכנתאות, אלו הם המומחים בתחום שכחלק מתפקידם יכולים לסייע לכם בייעוץ והכוונה בכל הקשור לנושא.

כאן תוכלו למצוא מידע נוסף על משכנתא לתושבים חוזרים

משכנתאות תושבי חוץ

אולי תאהבו גם את

בית
מהו תהליך הגדלת המשכנתא?

סכום הכסף אשר הבנק נותן במעמד נתינת המשכנתא תלוי בשווי, המחיר, של הנכס שמבקשים לרכוש בהתחשב ביכולת של המבקש להחזיר את ההלוואה ובהון העצמי שיכול

קראו עוד »