חיפוש

טיפים להגשת בקשה להחזר מס

רבים מאיתנו לא מודעים באופן מספק לזכויותינו בכל הנוגע למס הכנסה. החל מסכום המס אותו אנו נדרשים לשלם ובעיקר בהטבות ובהקלות המגיעות לנו. למרות המצב הנתון, ניתן להגיש בקשה להחזרי מס על הפערים בין הסכום ששילמתם בפועל לבין הסכום שהייתם אמורים לשלם. אם אתם שכירים או עצמאיים, אם אתם מבינים בתחום המס ובין אם אתם חדשים – במאמר הבא נציג לכם כמה טיפים חשובים להגשת בקשה להחזר מס.

 

בקשה להחזר מס

עובדים רבים כיום זכאים להקלות במס, בעקבות סטטוסים שונים. הורים לילדים עד גילאים מסוימים, בעלי אחוזי נכות ועוד קריטריונים שונים מזכים בתשלום מופחת של מס הכנסה. לעתים, בעקבות חוסר ידיעה של המעסיק או העובד מנוכה משכרו מס גבוה מהנדרש, והוא זכאי להחזר ההפרש בין הסכום הנדרש לזה ששילם בפועל – החזר מס. ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים להגשת בקשה להחזר מס:

 

להיות מוכנים מראש

הגשת בקשה להחזר מס כרוכה, וזו לא הפתעה עבורכם, בטפסים. טפסים הנוגעים למצב הכלכלי שלכם ושל בן/ בת הזוג, טפסים הנוגעים להצהרות שונות ולזכאותם להקלה ועוד רבים. כדי להגיש את הבקשה בצורה הנכונה ביותר ללא חזרות מיותרות לפקיד השומה, הכינו מראש את כל הטפסים הנדרשים. ניתן למצוא את רובם בפורטל הטפסים של רשות המסים.

 

חשבו מראש כמה מגיע לכם

מס הכנסה בעלי רצון טוב להחזיר לכם את המגיע לכם, אך רצוי שתבואו מוכנים מראש גם עם הסכומים אליהם אתם זכאים. תוכלו לחשב זאת ברטרו עד 6 שנים אחורה, אך כל בקשה עומדת על שנה אחת. לשלב זה רצוי להיעזר במומחים. כנסו לאתר – הגנה.

 

לבקשה הקרובה או להבא – עמדו בזמנים

ההגשות, הטפסים הנדרשים ורוב ההליכים במס ההכנסה תלויים בזמנים, ובפרט בסוף ותחילת שנת העבודה. לכן, היכרות עם הזמנים הנדרשים ועמידה בהם תסייע לכם לקבל את החזרי המס להם אתם זכאים בצורה מהירה, יעילה וחלקה.

עובדים שכירים אשר זכאים להטבות במס ומעסיקיהם לא החשיבו זאת יכולים לקבל החזר מס באמצעות המעסיק ותלוש השכר כל עוד לא הסתיימה שנת המס. כלומר, אם הבקשה מוגשת טרם סוף שנת המס אין צורך לבצע את הליך הגשת הבקשה להחזר מס מלשכת פקיד השומה. בדרך זו, תוכלו לפנות למעסיק ולבקש ממנו את החזר המס בתלוש השכר.

 

לסיכום

אנשים רבים חוששים מההתעסקות עם רשות המסים. עוד משלב איסוף הטפסים ועד השלב בו יש לפנות ללשכת פקיד השומה. תוכלו לבצע את כל התהליכים באופן עצמאי או להיעזר במומחים בכל שלב.

בנוסף, רשות המסים מתייחסת ברצינות לחובותיה. הן בשלב הגשת הבקשה (כמובן, במידה וכל הטפסים נמסרו כראוי – שלב בפני עצמו) והן בשלב החזרת החובות. הרשות מחזירה את החוב בצירוף ריבית, כך שאת הסכום המגיע לכם תקבלו.

סמל של מידע

אולי תאהבו גם את

דף מכירות
כיצד תנתחו את צרכי השוק?

שמחקר שוק הוא כלי חשוב מאוד עבור אנשים וארגונים שמעוניינים לשווק את הסטארט אפ או המוצר שלהם. במחקר זה אנו מתרכזים בשלושה היבטים מרכזיים: הביקוש

קראו עוד »