חיפוש

האם חוקי להדפיס כל סמל/ציור על חולצה?

הדפס המופיע על חולצה הוא בדרך כלל הדפס בעל מסר מצחיק, או משעשע, אולי ציור אומנותי מיוחד ויפה, תמונה מרגשת וכו'.

אבל הדפס על חולצה הוא גם סוג של אמירה ציבורית, כ כל מי שרואה אתכם עם החולצה המודפסת, קורא, או רואה את מה שמודפס עליה ונחשף למסר שאתם מנסים להעביר.

גם אם אתם לא מנסים להעביר שום מסר, ברגע שכל אחד יכול להיחשף למסר שמופיע על החולצה שלכם, אתם צריכים להקדיש רגע מחשבה אם מדובר על מסר תקין, או לא.

 

למה צריך לדאוג בגלל הדפסה על חולצה…?

רוב האנשים כנראה, למרבה המזל, לא חושבים על הדברים האלה, אבל גם הדפס על חולצה יכול לעורר פרובוקציה, להעליב אוכלוסיות מסוימות, להיחשב פוגעני וכן הלאה.

לכן, כאשר אתם בוחרים מה להדפיס על החולצה שלכם, כדאי לזכור שהמסר על החולצה שלכם צפוי לזכות לחשיפה מסוימת ולכן כדאי לבחור אותו כמו שאתם בוחרים מילים לפני שמפרסמים אותן בפייסבוק למשל.

למעשה, פרסום בפייסבוק נחשב כמו פרסום לכל דבר ולכן, אם מישהו מפרסם בפייסבוק תמונה, או סרטון, או טקסט פוגעני, הוא עלול להיחסם והוא עלול גם להיחשף לתביעות לשון הרע.

 

סוגי של הדפסות שעשויים להיות אסורים לפי חוק

ספק אם תמצאו חברה שמוכנה להדפיס לכם על חולצה את המסרים הבאים, אבל גם אם תמצאו כזאת חברה, יכול להיות שהסביבה תגיב בצורה קשה לסוגים שונים של מסרים:

  1. עירום בוטה ברמה של פורנו
  2. סמלים ומסרים של שנאה
  3. הסתה כלפי אוכלוסיות מסוימות
  4. מסרים של אלימות/עידוד אלימות
  5. האדרה של דמויות שליליות מההיסטוריה ובכלל

 

ובכל זאת, למרבה המזל, רוב האנשים מדפיסים על חולצות מסרים חיוביים, נעימים ומעוררי חיבה.

 

רעיונות מומלצים להדפסה על חולצות

  1. סמלים של חופש, אהבה
  2. לוגואים ומותגים
  3. טקסט ותמונה לציון אירוע מיוחד
  4. טקסט ותמונה לקבוצת חברים
  5. טקסט ותמונה לצוות עובדים
  6. יצירות אישיות שמתאימות להטבעה על חולצה ועוד.

 

למעשה הדפסה על חולצות מיועדת לתת מקום ביטוי לאנשים שאוהבים את המראה המיוחד המתקבל בעזרת הדפסה על חולצה אבל גם לצורך הפגנת הזדהות עם מסר, או קבוצה, או מצב כלשהו לכן, כדאי לגלות רגישות, כאשר אתם חושבים על רעיון להדפסה על חולצה ולנסות לדמיין, איך ירגישו ואיך יגיבו אנשים שרואים אתכם עם ההדפסה הזאת על החולצה שלכם.

 

לסיכום

לפני שמדפיסים על חולצה כדאי לחשוב על המסר שעובר עם ההדפסה שבחרתם. אם העיקרון ממש חשוב לכם, אבל אתם לא בטוחים אם הבחירה שלכם מספיק טובה, תמיד אפשר להתייעץ עם הצוות של החברה המדפיסה ולקבל מהם חוות דעת על הבחירה שלכם.

למידע נוסף בנושא ובחירת הדפסים מרהיבים לחולצות לחצו: https://www.jacoshirts.com

 

פטיש וספר

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »