חיפוש

מהם סיכויי ההצלחה של תביעת רשלנות רפואית

אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע למצב שהוא נאלץ לתבוע את חברות הביטוח עבור רשלנות רפואית. זהו מקרה מצער ולא נעים שנגרם לאחר שסמכנו על בתי החולים והצוותים הרפואיים ברחבי הארץ שיתנו את הטיפול הראוי והם מתרשלים. לעיתים רשלנות זו מגיעה מחוסר מקצועיות אך לעיתים גם מעומס עבודה וחוסר בכוח אדם.

ישנם מקרים בהם מתקיים אבל מסוים עבור אחד המטופלים אך לא מדובר ברשלנות רפואיות, ישנו טווח מסוים של חוסר הצלחה שמתקיים גם בתחום הרפואה והטיפול. אחת השאלות המרכזיות שנשאלות יועצי ביטוח, עורכי דין ומבטחים שונים הינה – מה הם סיכויי ההצלחה של תביעת רשלנות רפואית.

תחום זה קשה לפיצוח ולרוב קשה מאוד להוכיח רשלנות רפואית ומכאן המורכבות מגיעה. במאמר הבא תקבלו סקירה מהירה על סיכויי ההצלחה של תביעת רשלנות רפואית בארץ.

 

מהי תביעת רשלנות רפואית?

על פי החוק הישראלי, תביעת רשלנות רפואית הן תביעות אזרחיות הקשורות לנזק שנגרם לאזרח במהלך קבלת טיפול רפואי או אי קבלתו, אשר במהלכן ניתן לקבל פיצוי בעקבות הנזק או האבל שנגרם למטופל (מבתי החולים, קופת חולים, רופא מטפל וכדומה). תביעות כאלו נחשבות לתביעות מורכבות, ארוכות לטיפול ומסובכות במיוחד.

הסיבה העיקרית לסיבוך בתיקים כאלה הן שילוב של אלמנטים רבים בניהם, עולם המשפט, רפואה וציבורי. מורכבות נוספת בתביעה הקשורה לרשלנות רפואית היא הרגישות הרבה של הלקוח. לרוב, מדובר באנשים שנעשה להם אבל רפואי גדול והם דורשים החזר ופיצוי הולם. עירוב ריגשי ומורכב כזה בתיקים סבוכים של תביעות מביאים לכך שקשה מאוד לנהל טיווח ראוי וחשוב להיעזר בעורך דין בכדי ליצור סדר וארגון.

 

מה הם סיכויי ההצלחה האמיתיים של תביעת רשלנות רפואית?

ישנם שני תסריטים כלליים להצלחת תביעת רשלנות רפואית:

  1. ספק דין לפיצוי כספי בתביעת רשלנות רפואית: ישנם מקרים מצערים בהם מעשה הרשלנות ברור וניכר עד מאוד. במקרה כזה, ניתן לוותר על הצעת פשרה ולחתור לפסק דין אשר יעניק פיצוי כספי לנפגעים ממעשה הרשלנות.
  2. פשרה בתביעת רשלנות רפואית: בגלל מורכבות תיקים כאלה, לרוב נסגרות התביעות בפשרה בין שני הצדדים. פשרה מאפשרת לתובעה לקבל את הפיצוי הכספי ולחסוך עוגמת נפש, לנתבעים נחסך פסק דין פומבי שעלול לפגוע בתדמית.

 

אין ספק שסיכויי ההצלחה של תביעת רשלנות רפואית תלויים בפרמטרים רבים, מרמת מצב הרפואי של הנפגע, תיעוד ראוי של המקרה, הצוות המשפטי המטפל, חוות דעת של רופאים נוסעים וכדומה. רק עורכי דין מקצועיים המתמחים בתביעות רשלנות רפואית יוכלו לצאת עם פסק ראוי לצד התובע.

כאשר מערבים עורך דין רשלנות רפואית מומחה, שכר הטרחה שנלקח לרוב נגזר מסכום הפיצוי ולכן ישנו תמריץ ברור עבורו להשיג כמה שיותר בתביעה ולכן גם חשוב להשקיע בעורך דין מקצועי.

מחטים ותרופות

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »