חיפוש

קמטים מתחת לעיניים – האם למצב הרוח יש השפעה על כך?

ישנו קשר המבוסס על מחקרים בין מצב הרוח, המתח והמצב הנפשי שלנו לבין בעיות הקשורות במערכת העיכול, מערכת העצבים והעור.

האם גם קמטים מתחת לעיניים קשורים למצב הרוח? על כך במאמר הבא.

 

הקשר בין מצב הרוח לעור?

האם ידעתם שגירוד, יובש, שלפוחיות ואודם בעור יכולים להיות קשורים למצב הנפשי שלכם? יתרה מכך, מחלות עור שונות נוטות להתפרץ כאשר המצב הנפשי מתערער. למשל, פסוריאזיס, אקזמות, רוזציאה, אקנה ועוד יתפרצו בזמן משבר וחרדות. המתח אף עלול לגרום לכתמים בעור מכיוון שהמערכת החיסונית נפגעת. כאשר הסיבים האלסטיים והקולגן נפגעים העור יהיה רפוי יותר ויוצרו קמטים. כל זה קורה מכיוון שהגוף מייצר בזמן מתח נפשי הורמון בשם קורטיזול שמעלה את רמת הסוכר בדם. במצבים נורמליים בסוף היום הקורטיזול יורד. לעומת זאת, במצב רוח חרדתי, לחץ ומתח הוא ממשיך לגרום לעלייה בלחץ הדם ולרמת סוכר גבוהה כדי להגן על הגוף ותפקודו. הקורטיזול משחרר גם אדרנלין שמסייע לאנרגיות שלנו. מדובר על הורמונים שמסייעים לגוף באנרגיה בזמן לחץ ממבחנים, לחץ מאזעקות, חוסר שינה או תזונה לקויה ועוד. ביחד עם זאת, כאשר המתח הוא קבוע ומתמשך נפגעות מערכות שונות בגוף כמו העור ומערכת העיכול.

 

מה בין חוסר שינה, עצב וקמטים?

מכיוון שבזמן של סטרס איכות השינה נפגעת לא מופרש הורמון הגדילה, דבר הגורם להאצה בתהליך ההזדקנות. לא סתם אומרים שאסור להעיר ילדים מהשינה כי הם גדלים, כך גם ההשפעה של השינה על ההזדקנות של המבוגרים. שינה רצופה ואיכותית תשמור על הרקמות בגוף ותחדש אותן בזמן השינה. כאשר מצב רוח שלנו עצוב ואנו נמצאים בדיכאון מתמשך, לא רק איכות השינה נפגעת ומשליכה על העור, אלא התאים מזדקנים מכיוון שהמטען הגנטי מתקצר והרקמות בעור מתחלקות בקצב מהיר יותר. ההשפעה ניכרת לא רק בקמטים מתחת לעיניים וקמטים בפנים, אלא אף משפיעה על השיער והציפורניים.

 

כיצד ניתן להפחית קמטים ותהליכי הזדקנות?

במצבי לחץ ומתח נפשי שגורם לחוסר שינה ולחוסר הפרשת הורמון הגדילה, השיער נמצא במצב של ריפוי ומתחיל לנשור. במקביל הציפורניים נפגעות בשל כסיסתם. הלחץ אף גורם לתזונה לקויה ומחסור בוויטמינים ומינרלים פוגע בעור. הדרך היעילה ביותר למנוע תהליכי הזדקנות בעור וקמטים היא לישון טוב, לאכול טוב, לעסוק בספורט, לטפח את העור בתכשירי לחות, לשמור על ההיגיינה בעור, להימנע מחשיפה לשמש, להימנע מעישון ושתיית אלכוהול ולטפל במצב הנפשי. החשיבות של שיחות עם פסיכולוג בזמן של סטרס חולף או מתמשך היא משמעותית לבריאות שלנו. אין צורך להתמודד לבד עם הקשיים או לחכות שהם יעברו. אם מצב הרוח העגום אינו חולף תוך שבועיים, זהו סימן לדיכאון מתמשך שמחייב טיפול פסיכולוגי. מידע על פסיכולוגים תוכלו למצוא באתר https://www.alhasapa.co.il.

 

העין

אולי תאהבו גם את

איש בפאניקה
קצת על הפרעת פאניקה

הפרעת פאניקה היא הפרעה נפשית המסווגת כהפרעת חרדה. פעמים רבות אדם הסובל מהישנותם של התקפי חרדה מרובים יאובחן כסובל מהפרעת פאניקה. רבים מהסובלים מהפרעת פאניקה

קראו עוד »