חיפוש

מהי הערכת שווי ובאילו מודלים משתמשים?

במקרים של קנייה או מכירה של נכסים מכל סוג שהוא, פעמים רבות אנו צריכים לבצע הערכה של הנכס או הרכוש, בכדי לקבל אינדיקציה לגבי הערך ושווי העיסקה. אחד האמצעים לביצוע הערכה נכונה ומדויקת ככל האפשר, הוא שימוש במודלים שונים

 

מהי הערכת שווי?

אנחנו חיים במציאות מערבית – מודרנית, בה כל דבר כמעט נמדד על פי השווי שלו. בעוד שישנם פריטים אשר קל לנו להעריך אותם, אם באמצעות אומד דעת הגיוני ומקובל, ואם באמצעות מחירונים נפוצים, הרי שקיימים פריטים ונכסים המחייבים התייחסות של חברת ייעוץ מקצועית, כפי שתוכלו למצוא באתר https://www.mvp-business.co.il/הערכת-שווי/, או של שמאי מומחה, בכדי לקבוע את הערך הספציפי והמדויק של הנכס הוא הרכוש אותו אנו מבקשים להעריך.

באמצעות הערכת שווי, ניתן להעריך את השווי של נכסים פיננסיים מוחשיים ולא מוחשיים. הערכת שווי נסמכת לרוב על השערות ושיקול דעת, והיא אינה מדע מדויק, אך היא מאפשרת לקבל החלטות מדויקות יותר ולהפעיל שיקול דעת מהימנה יותר לפני קבלת ההחלטה המיועדת.

 

באילו מקרים מבצעים הערכת שווי?

כפי שהזכרנו, הערכת שווי מבוצעת לרוב במקרים בהם אין הסכמה מוחלטת לגבי שווי הנכס, כמו גם במקרים בהם העסק או הנכס, מורכב ממספר פרמטרים המקשים על הגדרת השווי המדויק שלו. בין המקרים בהם מקובל לבצע הערכת שווי נכללים: מכירת / קניית מניות, בדיקה מקדימה לפני מיזוג ורכישת חברות, תביעות משפטיות, מכירת / קניית דירה ועוד.

 

מודלים לביצוע הערכת שווי

בסופו של דבר, העולם שלנו סובב סביב הכסף, ועסקאות של מכירה וקנייה מרכיבות את העולם העיסקי והפיננסי המאפשרים את צמיחת הכלכלה של המדינה. כחלק מהצמיחה של העולם הפיננסי והעסקי, התפתחו שיטות ומודלים שונים לביצוע הערכות שווי יעילות ומדויקות ככל האפשר, בין המודלים הנפוצים נכללים:

  • השווי הנכסי – מודל זה משקלל את שווי השוק של החברה על כלל נכסיה, בניכוי ערכן הכלכלי של ההתחייבויות שלה. השימוש במודל זה נפוץ בעיקר בהערכת שוויים של חברות נדל"ן, אחזקה ובנקים.
  • שיטת המכפיל – משמשת בעיקר להערכת השווי של חברות המתאפיינות בתוצאות כספיות יציבות לאורך זמן. במודל זה מבצעים תחזית של הפעילות לשנת העסקים המייצגת, ומפעילים עליה את המכפיל, מתוך הנחה כי היציבות שהחברה גילתה לאורך השנים תמשיך להישמר.
  • הערכת שווי בשיטת ה- DCF – מודל זה דורש הכנה ובדיקה של מספר פרמטרים, כמו תחזית תזרים מזומנים, הגדרת אורך חיים תזרים המזומנים ושיעור ההחזר הנדרש, בהתאם למדדי סיכון משתנים.

 

חברת ייעוץ עיסקי לביצוע הערכת שווי

בין אם מודלים אלו נשמעים לכם כפשוטים ליישום והערכה ובין אם הם נשמעים לכם כשפה זרה, היות ובסופו של דבר מדובר בעסקה כלכלית משמעותית, אין ספק כי חשוב ומומלץ להסתייע באנשי מקצוע מנוסים ומומחים, אשר יהפכו עבורכם את תהליך הערכת השווי למספרים ברורים שייקלו עליכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

יועץ עסקי יושב עם בעל עסק

אולי תאהבו גם את

עיצוב אתר
עיצוב ובניית אתרים במאה ה-21

הזמנים המודרניים מאופיינים בעיקר בהתבססות כמעט עיוורת על הטכנולוגיה בכלל ועל המרחב האינטרנטי בפרט. בניית אתרים שנחשבה בעבר לתחביב או לבנייה שטחית ביותר, הפכה לכלי

קראו עוד »