חיפוש

רשלנות רפואית והתיישנות

רשלנות רפואית היא תביעה נפוצה לצערנו, שלא מעט אנשים מגישים במקרים שונים בהם נגרם להם נזק רפואי ונפשי כתוצאה מטיפול רפואי רשלני. המאמר יפרט על רשלנות רפואית וחוק ההתיישנות לצורך הגשת תביעה משפטית.

 

כיצד מגדירים רשלנות רפואית מבחינה משפטית?

התנהלות משפטית הקשורה לרשלנות רפואית צריכה להיות מקצועית ומעמיקה מכיוון שהתביעה מוגשת נגד המוסד הרפואי ולא נגד הרופא עצמו. למוסד הרפואי יש הרבה כוח וכסף ולכן ההתנהלות מולו צריכה להיות מקצועית וחד משמעית על מנת לזכות בתביעה המשפטית, כי בסופו של דבר רק ההוכחות יקבעו אם אכן הייתה רשלנות או לא.

לפיכך, מבחינה משפטית מגדירים רשלנות רפואית כמתן טיפול רפואי עם סטייה שגרמה לנזק בריאותי שלא היה קורה אילולא הייתה הסטייה.כלומר, אם הרופא היה מגלה את המחלה בזמן הסיכוי של המטופל להחלים היה טוב יותר, אם הרופא היה מאבחן את המחלה כראוי ומעניק בעקבות כך טיפול פיזי ותרופתי נכון, הטיפול לא היה מזיק לחולה.

אם הרופא היה שולח את החולה להתייעצות עם מומחים ולבדיקות כמו צילום רנטגן, סיטי, MRI וכד', לא היה נגרם לחולה עוול. אם התרופות שניתנו גרמו לחולה לנזק בריאותי כתוצאה מהחרפת מצבו הרפואי, הייתה סטייה בטיפול. בלחיצה על הקישור https://www.df-law.co.il/תביעת-רשלנות-רפואית ניתן למצוא מידע נוסף בנושא.

 

תביעות רשלנות רפואית נפוצות

בדרך כלל התביעות הנפוצות ביותר בגין רשלנות רפואית הן על גילוי מאוחר של המחלה כמו מחלת הסרטן למשל, אבחון שגוי של המחלה, טיפול תרופתי מיותר הגורם לנזק, מינון תרופתי שגוי, אבחון שגוי של בדיקות כמו צילומי רנטגן, טיפול כמו ניתוח שבו הצוות הרפואי לא יידע את המטופל על ההשלכות הרפואיות או החתים אותו על טפסי הסכמה כאשר היה מסומם במשככי כאבים.

כמו כן, פרוצדורה ניתוחית בה נותר גוף זר בזמן הניתוח או שהניתוח בוצע בחלקו ולא במלואו, מעקב שגוי אחר מטופל במיוחד כשמדובר על מעקב היריון, רשלנות רפואית בזמן הלידה שפגעה באישה או בוולד כמו אבחון מוטעה של מומים, הוצאת חלק מהשליה, תפירת מקום הניתוח בצורה רשלנית ועוד. כל אלו ואחרים הם אירועים שמחייבים ייעוץ מקצועי של עורך דין כאשר רוצים להגיש תביעה על רשלנות רפואית.

 

האם חלה התיישנות על הגשת התביעה?

על פי החוק בישראל ההתיישנות לצורך הגשת תביעה משפטית היא עד 7 שנים. כלומר, אם לא הגשתם את התביעה במהלך 7 השנים מיום קרות המקרה, לא תוכלו להגיש אותה לאחר מכן. ביחד עם זאת, כאשר מגישים את התביעה בפרק זמן זה, ההתיישנות נעצרת בעת ההליך המשפטי.

כלומר, אם המשפט מתנהל לאורך שנים, אין לחוק ההתיישנות משמעות יותר. זו הסיבה שיש לפנות כמה שיותר מוקדם לעורך דין רשלנות רפואית על מנת שיבדוק אם יש עילה להגשת התביעה ויתחיל בתהליך ההגשה.

 

רופא בניתוח

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »