חיפוש

ערכת החייאה למרפאת שיניים – 5 הכלים שחייבים להיות בה

בכל מקום שאנו מגיעים אליו, רצוי שיהיה בו ציוד החייאה – ערכה עם כלים והכוונה אשר מטרתה להציל חיים במידת הצורך. ישנם לא מעט סוגי מקומות אשר בהם ערכה זו היא חובה על פי חוק. סוג אחד של מקומות אלו – מרפאות, ויותר ספציפי, במרפאות שיניים. בכל סוגי המרפאות אשר מטפלים בהם באנשים, קיים סיכון שמטופל ייפגע פיזית באיזשהו אופן מהטיפול במרפאה, או שיפתח תגובה מסוימת לטיפול בשיניים. פגיעה או תגובה זו יכולות להגיע עד כדי סכנה ממשית לחיים.

 

האם זו חובה?

על פי תקן משרד הבריאות, בכל מרפאה חייבת להיות ערכת החייאה בסיסית ניידת, זאת על פי חוק. בנוסף, מומלץ שיהיה בנמצא דפיברילטור (מפעם) בי פאזי, ואם במרפאה ישנן חמש עמדות או יותר, אז דפיברילטור בי פאזי הינו בגדר חובה. על מנת לרכוש ציוד רפואי ניתן לחפש באתר מסוימים כגון https://met.co.il. ובכן, אילו כלים חייבים להיות בערכה הניידת?

 

אמבו

אמבו הינו מכשיר ידני, מפוח לביצוע הנשמה מלאכותית במטופל. במידה ואדם מסוים אינו יכול לנשום בצורה מספקת בכוחות עצמו משתמשים באמבו על מנת להכניס ולהוציא אוויר לריאותיו. בנוסף יש צורך במספר מסיכות אמבו, שהן מרכיב חשוב בהפעלתו.

 

בלוני חמצן

במרפאות שיניים, אחד הכלים שחייבים להיות בהן הוא בלון חמצן. כשמו כן הוא, כלי אשר יש בו הספקה של חמצן. על מנת שיעמוד בתקן משרד הבריאות הוא צריך להיות בגודל מספק ועם ווסת ליטרים.

 

הוראות החייאה

על מנת לתפעל אירועי החייאה, ובמידה ואין רופא מוסמך לכך במקום באותו הזמן, יש צורך בתרשים הוראות לתפעול האירוע. פריט זה חשוב ביותר כיוון שאם אכן אין אדם  מוסמך ומומחה באזור בזמן הקריטי, התרשים יכול לעזור ולהציל חיים.

 

מד לחץ דם

בעזרת מד לחץ ניתן למדוד האם לחץ הדם של המטופל גבוהה מדי או נמוך מדי. המד מראה את התוצאות ועל המטפל במקרה לדעת מה לעשות בהתאם לתוצאות.

 

סטטוסקופ

סטטוסקופ הוא מכשיר שמיעה מתוך גוף האדם. המשתמש במכשיר יכול להאזין לנשימה של המטופל, לרחשי ליבו ואף לשמוע לחץ דם. המטפל יכול להבחין כך האם קיימת חריגה באיזשהו אופן בגופו של האדם.

 

נוספים

בנוסף לדברים אלו ישנם עוד כלים אשר חייבים להיות בערכה. הציוד צריך גם לכלול מנתיבי אוויר בגדלים הנחוצים, תיק החייאה, תרופות החייאה, מערכות של נוזלים לעירוי ועוד. כאמור, רצוי מאוד שיהיה נמצא במקום גם דפיברילטור – מכשיר אשר מחברים לגוף סמוך ללב. מכשיר זה יכול לזהות אי סדרים בפעימות הלב ולשלוח זרמים חשמליים בהתאם אל הלב ובך לתקן את חריגויות אלו.

 

לסיכום

לסיכום, בכל מרפאה בישראל, וכמובן שגם במרפאות השיניים, צריך להיות ציוד החייאה. רצוי להיכנס ולבדוק את תקן משרד הבריאות על מנת להיות על הצד הבטוח ביותר ולעמוד בתקנות החוק.

מטופלת אצל רופא שיניים
מטופלת אצל רופא שיניים

אולי תאהבו גם את

איש בפאניקה
קצת על הפרעת פאניקה

הפרעת פאניקה היא הפרעה נפשית המסווגת כהפרעת חרדה. פעמים רבות אדם הסובל מהישנותם של התקפי חרדה מרובים יאובחן כסובל מהפרעת פאניקה. רבים מהסובלים מהפרעת פאניקה

קראו עוד »
מזותרפיה
הכל על טיפולי מזותרפיה

זהו לא סוד שכל אחד ואחת מאיתנו היו רוצים להשאר בעלי עור צעיר, מתוח ובריא גם בגילאים יותר מבוגרים. טיפולי מזותרפיה מיועדים לטיפול בקמטים ולשמירה

קראו עוד »