חיפוש

זכויות ילדים על הרצף – ההטבות ואיך לבקש אותן

את הילדים על הרצף האוטיסטי ניתן לאבחן החל מגיל שלושה חודשים. במידה והילד שלכם אובחן ככזה, הוא יהיה זכאי למגוון של הטבות ושל זכויות. חלקן יהיו הטבות עקיפות וחלקן יהיה הטבות ישירות וגם חלק מהזכויות יהיו בעיקר עבור הורי הילד עד הגיעו לגיל שמונה עשרה. הנה ההטבות שניתן לקבל ואיך לבקש אותן. 

 

ילדים על הרצף – מזה אומר

אוטיזם הוא מצב נוירולוגי-התפתחותי. מצב זה משפיע על היכולות של הילד בתחומי עיקרית כמו תקשורת חברתית עם סביבתו וגם צורת ההתנהגות שלו. למעשה, זה גורם לתחומי העניין להישאר ומצומצמים וכך לחזור על עצמם. האוטיזם משפיע על יכולת הילדים ליצור קשר עם הסביבה שלו, על האופן בו הילד תופס את הסביבה שלו ולעיתים גורם לו להסתכל על העולם בצורה מפחידה ומבלבלת.

רצף או ספקטרום אוטיסטי, נועד להמחיש עד כמה שיש קשיים רבים לאוטיסטים רבים בתחום החברתי, הדמיון והתקשורת או הגמישות המחשבתית, כל אחד ואחד מהם נמצא במקום שונה על הרצף. כלומר, אין שני אנשים או שני ילדים אוטיזם זהה.

 

זכויות ילדים על הרצף

זכויות של ילדים אוטיסטים ניתנות להם ולהורים שלהם מגופים ציבוריים רבים. המטרה של הזכויות הללו היא לשפר את האורח החיים של המשפחות ושל הילדים. הזכויות מטפלות באספקט הכללי של חיי היום יום, החינוכי וגם הסיעודי. ניתן לאבחן ילד האם הוא על הרצף האוטיסטי החל מגיל שלושה חודשים ומהרגע בו אובחן הוא יהיה זכאי לזכויות ויכול לממש אותו באמצעות משפחתו עד שיגיע לגיל 18.

 

זכויות הילדים בביטוח לאומי

ילדים על הרצף לאחר אבחנה על ידי גורם רפואי, יהיו זכאים למימוש זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים במוסד ביטוח לאומי בשתי דרכים: הכרה באוטיזם וגמלה של ילד נכה.

 

הכרה באוטיזם

למעשה, ברגע שמוסד ביטוח לאומי מכיר בילד כלוקה ברצף האוטיסטי, תזכה אותו זו בזכויות רבות מגורמים ומוסדות שונים.

 

גמלת ילד נכה

משפחת הילד האוטיסט זכאית לקבלה של קצבת גמלת ילד נכה. עד גיל שלושה תקבל המשפחה 97 אחוזים מהסכום הנקוב החוק ומגיל שחוש היא תתחיל לקבל 117 אחוזים מהסכום. במקרה וילדכם נמצא על הרצף האוטיסטי, אתם מחויבים לידע את הביטוח לאומי על האבחון על מנת להכיר בו כילד אוטיסטים ולקבל את כל הזכויות המגיעות לכם לפי חוק. מעבר למגלה ילד נכה, תוכלו לקבל הטבות והקלות משמעותית שיקלו, לפחות במעט, על אורח החיים שלכם. מלבד זאת תהיו זכאים לנקודות במס הכנסה, תו חנייה, פטור מאגרת רישוי, והטבות בקופות החולים ובמערכת החינוך.

 

לסיכום

אוטיזם הוא מצב נירולוגי התפתחותי שמשפיע על יכולת הילד בתחומים עיקריים כמו תקשורת חברתית ומשפיע באופן ישיר על צורת ההתנהגות שלו. ניתן לאבחן ילד על הרצף כבר מגיל שלושה חודשים. חשוב מאוד לפנות אל הגורמים המתאימים על מנת לקבל את כל ההטבות והזכויות המגיעות לכם לפי חוק.

ספקטרום אוטיסטי

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »