חיפוש

חוות דעת רפואית עמוד שדרה – מתי נצטרך?

עמוד השדרה הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם, ואי אפשר להפריז בתרומתו לתפקוד בריא ותקין. לכן פגיעות אורתופדיות בעמוד השדרה הן עניין שיש להתייחס אליו במלוא הרצינות, לרבות ניהול תביעות משפטיות על מנת לקבל פיצוי כספי בגינן. במאמר הבא נסביר מתי עולה הצורך בחוות דעת רפואית עמוד שדרה.

 

לזכות בתביעה עם חוות הדעת הנכונה

חוות דעת רפואית משפטית שקולה לעדות מומחה כתובה המוצגת מול בית המשפט. על כן היא חשובה בכל תביעה העוסקת בנזקי גוף, פיזיים או נפשיים. למעשה, חוות דעת משפטית היא לא רק מסמך חשוב אלא גם הכרח בכל התביעות הנ"ל (למעט תביעות הקשורות לתאונות דרכים).

לכן חוות דעת רפואיות רלוונטיות עבור כל תחומי הרפואה על גווניה (עיון קצר באתר של פורום רופאים – חוות דעת רפואיות מגלה אילו תחומים רפואיים בולטים גם בזירה המשפטית), כולל פגיעות בעמוד השדרה. הן מסייעות במתן אבחון מדויק, קביעת המצב הרפואי ולא פחות חשוב מכך – הוכחת הקשרים הסיבתיים וההיסטוריה שהביאה לפגיעה הנדונה בבית המשפט. לכן לחוות דעת רפואית העוסקת בעמוד השדרה משקל מכריע בכל תביעה המתקשרת לפגיעה זאת.

 

אילו תביעות רלוונטיות למקרה זה?

מתי יעלה הצורך בחוות דעת רפואית משפטית עמוד שדרה? במגוון של סיטואציות משפטיות אשר יכולות להיווצר כפועל יוצא של פגיעה באיבר זה. כך למשל, תביעת רשלנות רפואית נגד טיפול אורתופדי לא נאות באזור רלוונטית לא תתקיים בלעדי חוות דעת רפואית מספקת. תביעות נוספות הנדונות בעניין זה הן תביעות מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות בבקשה לקבל פיצוי כספי כנגד הפגיעה בעמוד השדרה.

סיטואציה משפטית אפשרית נוספת יכולה להתרחש מול משרד הביטחון, כאשר אדם שחווה פגיעה בעת שירותו הצבאי מבקש הכרה כנכה צה"ל. כמו כן, חוות דעת רפואית עמוד שדרה נדרשת עבור עורכי דין המבקשים לסייע ללקוחותיהם עם הערכת נכות וקביעת אחוזי נכות. 

 

לא רק בבית המשפט

לחוות דעת רפואית תפקיד חשוב (לעיתים לא רחוקות אף מכריע) בבית המשפט, אך לא רק. חוות דעת היא מסמך משמעותי גם עבור שימושים בריאותיים רפואיים גרידא. היא מספקת אבחנה מדויקת שניתנה על ידי מומחה בתחום, כמו גם סקירה מקיפה של הבעיה על היבטיה השונים ודרכי טיפול מומלצות לעתיד. לכן, חשוב לדעת שחוות דעת היא כלי משמעותי מעבר לעולם המשפטי של פיצויים כספיים והכרה כנכה. גם עבור אנשים שאינם מעוניינים להיכנס לתביעות ולשיחות מול עורכי דין, יימצא שימוש משמעותי בבקשת חוות דעת רפואית עמוד שדרה.

 

אל תסתכלו רק בחוות הדעת, אלא גם במי שנותן אותה

זהות הכותב של חוות הדעת בנושא עמוד השדרה היא מאפיין חשוב בה. כאמור, הכרחי שהכותב יהיה מומחה לתחום, עם ההכרה המקצועית המתאימה. בנוסף, בהקשר המשפטי רצוי שהכותב יהיה לא רק מומחה רפואי, כי אם גם מומחה לכתיבת חוות דעת בעגה המשפטית.

כאב בעמוד השדרה

אולי תאהבו גם את

איש בפאניקה
קצת על הפרעת פאניקה

הפרעת פאניקה היא הפרעה נפשית המסווגת כהפרעת חרדה. פעמים רבות אדם הסובל מהישנותם של התקפי חרדה מרובים יאובחן כסובל מהפרעת פאניקה. רבים מהסובלים מהפרעת פאניקה

קראו עוד »
מזותרפיה
הכל על טיפולי מזותרפיה

זהו לא סוד שכל אחד ואחת מאיתנו היו רוצים להשאר בעלי עור צעיר, מתוח ובריא גם בגילאים יותר מבוגרים. טיפולי מזותרפיה מיועדים לטיפול בקמטים ולשמירה

קראו עוד »