חיפוש

מה עושים כשמפתחות הרכב הולכים לאיבוד

אתם חוזרים מבילוי, מארוחה משפחתית או מעוד יום במשרד, ותוך כדי מחשבות אתם נוברים בתיקכם. אתם כפסע מלהיכנס לרכב, אך אינכם מוצאים אותם… המפתחות! זהו רגע שעבור היום יום שלנו נחשב למלחיץ ביותר ופוגע בשגרה. מה עושים? כך תפעלו אם זה קורה.

 

קודם כל- לחשוב בבהירות

אירוע דוגמת אובדן מפתחות הרכב, עשוי להפוך לחוויה לא נעימה בכלל. מפלס התסכול עולה, העצבים רופפים וחוסר הסבלנות כלפי הסביבה ובעיקר כלפי עצמנו- כל אלו יגרמו לנו לאבד את היכולת לחשוב בהיגיון. מומלץ לשחזר את צעדיכם האחרונים ואת המקומות בהם ביקרתם, ואף לחזור על עקבותיכם בניסיון לאתר את המפתחות היקרים. באם לא הצלחתם, והמפתחות אינם בנמצא, אין ברירה אלא להזמין מנעולן עכשיו. ייתכן והמפתחות נגנבו, וגם אם אתם יודעים היכן הרכב, אין סיבה להמשיך לבזבז את הזמן בייסורי מצפון.

 

נגנב או נשכח, מה עכשיו?

סיבת האובדן עלולה להעסיק אותנו מעבר לזמן הסביר. לכן, גם אם מפתחות הרכב נגנבו, או ששכחנו אותו במקום שאין ביכולתנו להגיע אליו, כעת הזמן לפעול. פנייה למנעולן אמין ומוסמך, המתמחה בפריצת רכבים, יכולה להביא לשחזור המפתח באמצעות התאמה למנגנון ההנעה, הסוויץ' של הרכב.

 

שחזור מפתח

בהתחשב בעובדה שמדובר בפעולה פשוטה יחסית, אנשים רבים, לרבות אנשים בעלי רכב יקר מהרגיל, ירגישו חוסר שקט בידיעה שהמפתחות המקוריים נעלמו או נגנבו על ידי אדם זר. עם זאת, ביכולתו של המנעולן להיכנס למחשב הרכב ולהסיר את המפתחות האחרים המופיעים שם, ובכך להעניק שקט ללקוח המודאג. חשוב לציין שפתרון זה אינו זול וטווח המחירים נע בין 300 ל900 שקלים.

 

פירוק הסוויץ'

האפשרות השנייה שעומדת ברשותנו, וברוב המוחלט של המקרים גם הזולה מבין השתיים, היא פירוק הסוויץ' והחלפתו באחד חדש. אפשרות זו תיתן שקט לאלו החוששים מגניבת המפתח, שכן גם אם נגנבו לא ניתן יהיה להשתמש במפתח הישן עוד. אפשרות זו היא כאמור משתלמת יותר ועשויה להסתכם בעד 400 שקלים בלבד.

 

אמצעי בטיחות נוספים

על כל צרה שלא תבוא, מומלץ לנקוט באמצעי בטיחות נוספים שעשויים להעניק לנו שקט נפשי גם ברגע מורט עצבים כמו אובדן מפתחות הרכב. יש לוודא כי באמתחתנו מפתח רזרבי כדי להימנע מהשבתה כללית של הרכב עד הגעת המנעולן, וכן ניתן להצטייד במערכות הגנה נוספות:

  • קודן- ברוב המקרים התקנת קודן ברכב ימנע מכל גורם זר להצליח להניע את רכבכם גם אם ברשותו מפתח.
  • מנעול הגה- אמצעי פחות טכנולוגי אך אמין מאוד הוא מנעול ההגה, מנעול המותקן על מוט ברזל שנועל עצמו על ההגה. מנעול הגה יקשה מאוד על פורץ להסירו ויעכב אותו בעת ניסיון גניבת הרכב.
  • אזעקה- ברובם המוחלט של הרכבים בישראל מותקנות מערכות אזעקה המופעלות ברגע שתזוהה פריצה או חדירה לרכב, מה שעשוי להרתיע את הפורצים.

 

ובסוף, זה לא סוף העולם

על אף התחושות הקשות וההוצאה הכספית, השמיים לא ייפלו במקרה של אובדן מפתחות הרכב. חשוב לזכור להסתמך רק על מנעולן מקצוע ומומלץ המתמחה בפריצת רכבים, ולוודא שהמחיר הנדרש לעבודה הוא בגבולות הסביר. כך נוכל להבטיח עבודה מקצועית שתעניק לכם את השקט שאתם זקוקים לו.

מפתח לרכב ומכונית

אולי תאהבו גם את

דירוג אשראי
איך לתקן BDI 

מערכת נתוני האשראי המוכרת לנו, אוגרת מידע על כל אזרח ישראלי בהתאם לחוק נתוני האשראי. הבעיה היא שהיא מדרגת את הנתונים המצטברים אצלה וכך היא

קראו עוד »