חיפוש

גם חיילים משוחררים זכאים להחזר מס

זכאות להחזר מס יכולה להגיע משלל סיבות שמתקשרות באופן ישיר לרצונה של המדינה להקל על אוכלוסיות מסוימות במדינה ולהעניק להם החזרי מס שעשויים להצטבר לסכומים משמעותיים. אחת מקבוצות האוכלוסייה הזכאיות לכך היא קבוצת החיילים המשוחררים, שיוצאים לחיים האזרחיים הבוגרים לראשונה, וזכאים לקבל החזרי מס לתקופה של עד 36 חודשים ממועד השחרור.

 

הקלה משמעותית מייד עם השחרור

סעיף 39א' לחוק מס הכנסה, קובע כי כל חייל משוחרר, בין אם במסגרת צה"לית או שירות לאומי, זכאי לקבל עם שחרור הטבת מס המתבטאת בהקטנה משמעותית של גובה תשלום המס אותו הוא חייב לשלם מעצם היותו אזרח מן המניין. הטבה זו נכנסת לתוקף כחודש לאחר מועד השחרור הרשמי. עד שנת 2007 תקופת החזר המס הייתה תקפה לשנתיים, אך הוארכה מאז ועומדת כיום על תקופה של שלוש שנים ממועד השחרור. לבדיקת זכאות עבור חיילים משוחררים ובמקרים נוספים, מומלץ להיכנס לאתר https://get-tax.co.il

 

מי זכאי לנקודות מס?

החזרי מס באים לידי ביטוי על ידי זכאות לנקודות מס. נכון לשנת 2018 למשל, נקודת מס שווה 216 שקלים החזר בחודש עבור חיילים משוחררים. ישנם מספר קריטריונים בהם צריך החייל המשוחרר לעמוד על מנת להיות זכאי לנקודות המס:

  • חייל ששירת פחות משנתיים זכאי לנקודת מס אחת בכל חודש.
  • חייל ששירת בין שנתיים לשלוש שנים, זכאי לשתי נקודות מס בחודש.
  • חיילת ששירתה פחות מ22 חודשים זכאית לנקודת מס אחת בכל חודש.
  • חיילת ששירתה 22 חודשים ויותר, זכאית לשתי נקודות מס בחודש.

 

מימוש החזרי מס

במידה ומדובר בחיילים שהשתחררו לפני תקופת זמן מה, יש לוודא כי הם אכן נמצאים עדיין במסגרת הזמן בה החזר המס בתוקף, כלומר בטווח שלוש השנים ממועד השחרור. לכן, יש לצרף לטופס הגשת בקשה להחזר מס במסגרת הדו"ח השנתי של מס הכנסה, טופס 106 שמוכיח שהועסקתם על ידי מעביד כלשהו לאחר השחרור ולא קיבלתם את הטבת המס, וכן לצרף את החוגר, כאמור על מנת לוודא שאכן תקופת החזר המס עדיין רלוונטית.

 

ניתן להיעזר בחברה מקצועית

ישנן חברות המסייעות לאותם חיילים משוחררים בדרך לקבלת הטבות המס המגיעות להם כחוק. באם יש צורך בסיוע בהגשת הבקשה, הבנת הכללים ובדיקת זכאות, ניתן לפנות לחברות השונות המציעות שירותים נוחים ונגישים עבור החיילים המשוחררים, שלעיתים משתחררים לאזרחות ללא הידע הנדרש עבור זכויותיהם, במיוחד כאשר מדובר במס הכנסה.

מילוי הטפסים והגשה בלא הבנת הפרטים עד הסוף עלול להצטבר לידי סכום כסף רב שהחיילים המשוחררים עלולים לאבד, סכום כסף גדול יותר בצורה משמעותית מאשר עמלת הטרחה שהחברה עשויה לקחת מהחייל המשוחרר. כך הוא יוודא שהוא יוצא לאזרחות עם כל הכלים הנדרשים מגיעים לו, בדרך לחיים הבוגרים החדשים והמרגשים המצפים לו.

החזר מס

אולי תאהבו גם את

דף מכירות
כיצד תנתחו את צרכי השוק?

שמחקר שוק הוא כלי חשוב מאוד עבור אנשים וארגונים שמעוניינים לשווק את הסטארט אפ או המוצר שלהם. במחקר זה אנו מתרכזים בשלושה היבטים מרכזיים: הביקוש

קראו עוד »