חיפוש

איך מגישים תביעת קצבת נכות כללית?

אם אתם מתמודדים עם מחלה קשה או עברתם תאונה כלשהי ואפילו כל פגיעה מסוג אחר, אשר הובילה לאי כשירות וירידה באיכות חייכם, סביר להניח שאתם זכאים לקצבת נכות כללית. אזרחי המדינה משלמים לביטוח לאומי בדיוק עבור המקרים האלו, בכדי שתוכלו לקבל את הפיצוי שמגיע לכם מהמדינה בצורות שונות של הטבות, הנחות, פטור ממס וזכאויות נוספות, בין היתר גם הקצבה לנכות כללית היא חלק מהזכויות שלכם.

 

הגשת תביעה

ניתן להגיש תביעה לקצבת נכות כללית החל מגיל שמונה עשרה ועד לשנה לאחר גיל הפרישה. את התביעה ניתן למלא ולשלוח יחד עם כל המסמכים דרך נציג שירות טלפוני או פקיד שומה באזור המגורים שלכם. בעזרתם תוכלו למלא את על הטפסים, לאסוף את כל המסמכים החשובים של המקרה שלכם, ולהגיש הכל על מנת להתחיל את תהליך התביעה.

 

מה הם המסכים שאתם צריכים?

הגשת התביעה כרוכה באיסוף כל המסמכים הרלוונטיים ושליחתם בצורה מסודרת, אלו הם המסמכים הנדרשים:

  • טופס תביעה – תצטרכו למלא טופס תביעה לנכות כללית, במידה ואינכם יודעים איך לעשות זאת, תוכלו לעזר בסרטוני הדרכה, אנשי מקצוע בתחום ונציגים שיסייעו לכם בתהליך.
  • מסמכים רפואיים – תצטרכו לאסוף סיכומי מחלה או כל מסמך רפואי שיש לכם בנושא מצבכם הרפואי, המסמכים הללו צריכים לפרט את המחלה, הפגיעה, הטיפולים והתרופות שסובבות את המקרה שלכם. מומלץ להיעזר בכלים ברשת שיובילו אתכם לרשימות המפורטות של המסמכים הרפואיים שתצטרכו לצרף.
  • עובד שכיר ועובד עצמאי – אם אתם עובדים שכירים, תצטרכו לאסוף את תלושי השכר האחרונים ואישור מהמעסיק של תקופת השכר. אם אתם עובדים עצמאיים, תצטרכו להצהיר במחלקה לביטוח וגבייה בסניף של ביטוח לאומי על השינויים בעבודתכם בעקבות הנכות.
  • הכנסות נוספות – אם אתם מקבלים הכנסות נוספות שאינן מעבודה, תצטרכו גם להגיש פירוט של ההכנסות האלו, בין אם זה פנסיה, מלגה, תמיכות, הכנסה מרכוש ודברים אחרים.
  • ייפוי כוח – שימו לב, במידה והמגיש של התביעה הוא אינו תובע הקצבה עצמו, יש למלא גם את סעיף ארבע בטופס התביעה

 

איך שולחים את התביעה?

ניתן למלא את התביעה ולשלוח אותה בכמה דרכים, דרך נציג שירות טלפוני, מילוי טופס מקוון בצירוף המסמכים הנוספים, מילוי ידני ושליחה באינטרנט, שליחה דרך הדואר,  או העברה דרך פקס. לאחר מכן, מקבלים השמנה לעמוד בפני הוועדה הרפואית, במידה ומדובר במצב חריג של מצב רפואי קשה במיוחד, יש גם מסלול מהיר עבור מקרים אלו.

 

חשוב לדעת

אם אתם צריכים זאת, ניתן לקבל שירותי ייעוץ והכנה לוועדה הרפואית, וסיוע מתומך החלטות שעוזר גם עם עניינים כלכליים רפואיים ואישיים. בנוסף ישנן חברות מקצועיות רבות שיכולות לתת מענה כבר בהגשת התביעה עצמה וילוו אתכם לאורך כל התהליך של הגשת התביעה והעמידה בפני הוועדה הרפואית, הכל כדי שתקבלו את מה שמגיע לכם.

תביעה לקצבת נכות

אולי תאהבו גם את