חיפוש

תשלום רטרואקטיבי ביטוח לאומי נכות

דרגת נכות מ-60% ומעלה מזכה בקצבה חודשית אותה מקבלים מהביטוח הלאומי לאחר שקובעים את הדרגה. השאלה היא האם מקבלים את הקצבה מיום הזכאות או רטרואקטיבית – על כך במאמר הבא.

 

מהו תשלום רטרואקטיבי של נכות ביטוח לאומי?

תביעות ביטוח לאומי מוגשות מדי יום על מנת לקבל זכאות לקצבת נכות. מאחר ומגיעות הרבה פניות למוסד לביטוח לאומי לוקח זמן עד שנקבעת לתובע וועדה רפואית. גם לאחר הוועדה לוקח זמן לקבל תשובה. יכולות גם להיות תביעות שלא יזכו בקצבת נכות ולכן גם לערער על התשובות לוקח זמן. הערעור מחייב בהגעה לוועדה רפואית נוספת ושוב ההמתנה ארוכה. לפיכך, כאשר מקבלים דרגת נכות מקבלים תשלום רטרואקטיבי מיום הגשת התביעה הראשונה ולא מיום קבלת דרגת הנכות.

 

מתי מקבלים את התשלום הרטרואקטיבי וכמה?

התשלום הרטרואקטיבי ניתן בבת אחת מייד עם קבלת דרגת הנכות. אם למשל עברו 4 חודשים מיום הגשת התביעה בה הוכחה הנכות, מקבלים תשלום חד פעמי על חודשים אלו ובו זמנית גם את הקצבה שנקבעה. זאת אומרת שמדובר בסכום גדול לפחות בהתחלה. בנוסף, אם מקבל הקצבה מוכיח שמגיעה לו דרגת נכות במועד מוקדם יותר הוא יקבל תשלום נוסף.

 

איך מוכיחים את המועד שבו חל הליקוי הרפואי בגינו מקבלים נכות?

תביעת התשלום הרטרואקטיבי מחייבת הגשת מסמכים רפואיים מיום בו תועד הליקוי בגינו מקבלים נכות. למשל, אדם הסובל מבעיה אורטופדית ומוכיח זו במסמכים רפואיים בהם תועד שהחל לסבול יקבל את התשלום ממועד זה. אם עבר טיפולים ולאחר מכן המשיך לסבול מהלקות והביא מסמכים רפואיים מזמן הטיפולים, הוא יקבל את הקצבה מיום זה. הכל בהתאם למסמכים אותם הציג בפני הוועדה.

 

סייגים לגבי התשלום הרטרואקטיבי

למרות כל האמור, במוסד לביטוח לאומי ישנה הגבלה על התשלום הרטרואקטיבי. ניתן לקבל תשלום רטרואקטיבי על השנה האחרונה בתביעת נכות כללית. אם זכאים גם לשירותים מיוחדים שהם סיוע בבית לאדם שאינו מסוגל לתפקד באופן עצמאי, התשלום הרטרואקטיבי יינתן רק על חצי שנה אחורה. ישנם עוד ענפים במוסד לביטוח הלאומי הקשורים לתביעת הנכות שהתשלום הרטרואקטיבי עליהם מוגבל בזמן.

 

ליווי וייצוג של עורך דין בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי

לסיכום, מומלץ להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין מלווה את התובע לוועדה הרפואית ומשמש לו לפה על מנת שיקבל דרגת נכות גבוהה, הוא בודק את המסמכים הרפואיים ומוצא את המסמכים המעידים על הנכות עוד לפני שהוגשה התביעה.

כך הוא לא רק יסייע לתובע לקבל תשלום רטרואקטיבי, אלא גם לקבל את התשלום המקסימלי על פי ההגבלות של המוסד. בנוסף, אם הביטוח הלאומי נותן דרגת נכות שאינה מזכה בקצבה, עורך הדין יערער על ההחלטה ויפנה את התובע לרופאים מומחים שיחוו את דעתם על מנת שיהיה קייס לערעור.

תשלום נכות

 

אולי תאהבו גם את