חיפוש

הרעיון הכי טוב שלך

אז מתי לאחרונה הייתם בתאילנד? אפשרויות לתשובות: הרגע חזרתי משם, לפני חודשיים, שנה שעברה או אני הרגע קניתי כרטיס טיסה לשם. כי כולם מגיעים לשלב, שבו תאילנד זה הרעיון הטוב ביותר שיכול להיות להם בנוגע לחופשה הבאה שלהם.

כשאנחנו מדמיינים את תאילנד, בניגוד לבית מלון בארץ, אנחנו חושבים על האיים, החופים וניתוק מסוים מציוויליזציה. האח, הקלישאה המתוקה.

מה שאין לנו נטייה לחשוב עליו, זה על צד האחר של תאילנד, הצד שכולל ערים גדולות וסופר מתקדמות וגם ערים גדולות, שעדיין שומרות על הייחודיות התאית המסורתית שלהן.

זה בדיוק הצד של תאילנד שכדאי להכיר ולשם אנחנו ניקח אותכם היום – צ'אנג מאי תאילנד ובנגקוק – אספנו את כולם ואנחנו בדרך.

 

חיבור בין הישן לחדש

אין דרך טובה יותר להגדיר את בנגקוק, מאשר החיבור המדויק שהיא עושה בין הישן לחדש. לצד מבנים ששומרים על הפן המסורתי והדתי שלהם – מקדשים רבים שמפורסמים בכל העולם, נמצא גם שכונת גורדי שחקים, שהמילה שמתארת אותה הכי טוב זה "וואו". כן, זה צליל יותר.

 

 נוגעים בקדושה

בראש ובראשונה כדאי לבקר בארמונו של המלך – כן, אל תהיו מופתעים, אפשר להיכנס וגם כדאי מאוד – במחיר של כרטיס כניסה, תקבלו את האפשרות לבקר גם בבית מקדש של בודהה האזמרגד – Phra Kaew – ששמו הולך הרבה לפניו.

כמובן שאם התחלנו בבתי מקדש, אז ללא ספק נשלח אותכם גם לביקור ב – Wat Pho – בית מקדש של בודהה שהתעייף מלעמוד ולכן הוא שוכב כרגע.

ולא נעזוב אותכם עד שלא תבקרו ב – Wat Arun – עם הפגודה המרהיבה שלו, בגובה של כמעט 80 מטרים. נספר לכם בשקט בשקט, שמדובר במקום הטוב ביותר לצפות בו בשקיעות (תשמרו על המידע הזה).

האם סיפרנו לכם על כל בתי המקדש שיש באזור? בהחלט לא, אבל זה בעיקר על מנת שתוכלו לגלות את האוצרות שלכם לבד.

 

 מאזנים את הקדושה

עם התצפית עוצרת הנשימה על העיר, מגובה  של בערך 80 קומות של אחד מגורדי השחקים המרשימים וכנראה המפורסם ביותר שיש בעיר – Baiyoke Tower 2.

נשמע לנו כמו הדרך הטובה ביותר לחתום את יום הטיולים שלכם, אחרי שנגעתם בכל כך הרבה עבר, במגע עם מראה כה עתידני.

 

 מה לא מפספסים?

את השיט על Chao Phraya – מי שלא יודע, בנגקוק נבנתה על תעלות מים (שחלקם כרגע נחסמו ונהפכו לכבישים, הכל בשם המודרניזציה). אם בכל זאת תרצו לראות איך בנגקוק נראתה בעבר, תוכלו להפליג על הנהר ולקבל את ההצצה המיוחלת.

וממש לא מדלגים על הצ'יינה טאון המקומי וחוויית השווקים הצפים ושווקי הלילה של בנגקוק.

 

השניה בגודלה

צ'אנג מאי, העיר השנייה בגודלה, הממוקמת בצפון תאילנד, שלא רבים מהתיירים הישראלים מגיעים אליה וכדאי שנתחיל לשנות זאת.

לא רק שמדובר במקום שמאפשר לנו גישה נוחה למשולש הזהב – בין בורמה, לאוס ותאילנד, נוכל גם לבקר בג'ונגל ולתת את מלוא הכבוד לעיר עצמה – תאמינו לנו, היא שווה את זה.

 

 נוגעים בקדושה

באזור צ'אנג מאי נמצא אינספור בתי מקדש – בתי מקדש הוותיקים של האזור, דוגמת Chiang Mai או Pra Setang Man, עם דמות בודהה הוותיקה של קרוב לאלפיים שנה.

בית המקדש הכי מדובר שיש באזור זה Wat Phra That Doi, שנמצא בגובה של יותר מ1500 מטר וממנו נשקפת התצפית היפה ביותר על האזור כולו.

אם לשנייה נעזוב את בתי המקדש, אבל עדיין נישאר בתחום העבר, נגלה שיש פה עיר עתיקה שמוקפת חומה – מעט כמו העיר העתיקה שיש לנו.

 

 מאזנים את הקדושה

בעזרת ביקור בשוק לילה וקפיצה לפארק Nong Buak Haad, שבו תוכלו לנוח מרעשי העיר או ל – Ang Keuw Reservoir – אגם, שהדבר הכי טוב שתוכלו לעשות לידו, זה לטייל לאורך הגדות שלו בשעת שקיעה.

 

 דברים נוספים שלא מפספסים

האזור כולו הוא לא פחות ממלהיב – הרים דוגמת Doi Inthanon – פארק לאומי יפהפה או Wat Pha Lat – בית מקדש שמתחבא לו בתוך צמחייה ענפה.

מבקרים גם בשוק Chamcha Market – שבו ניתן למצוא יצירות של תושבים מקומיים.

נ.ב אז חשבנו שאנחנו מכירים את כל בתאילנד. אז חשבנו. ואז, הגענו למקומות שלא ביקרנו לפני והבנו כמה עוד יש לגלות.

מיטה זוגית

 

אולי תאהבו גם את

טבע
כניסה ראשית או חצר אחורית?

חצר האחורית של אירופה מעניינת לא פחות מהכניסה הראשית. איך אנחנו יודעים אתם שואלים? כי היינו, ביקרנו, חקרנו, גילינו, הופתענו והבטחנו לעצמנו שנחזור שוב ושוב.

קראו עוד »