חיפוש

אילוף כלבים  – כל מה שלא ידעתם

אם אתם בעלים של כלב כבר תקופה ארוכה, וודאי שמעתם כבר על תהליך אילוף הכלב. כלב מאולף הוא כלב שיהיה רגיל לשהייה בבית ולציות לפקודות השונות של הבעלים שלו. באמצעות האילוף ניתן להימנע מנביחות מיותרות, לכלוך והמצאות של הכלב במקומות שאתם אינם מעוניינים שהוא יימצא בהם. תהליך האילוף נחשב לתהליך הדורש התמדה, זמן וסבלנות, אך ישנם דברים שפחות ידועים עליו. הנה כל מה שלא ידעתם על אילוף כלבים.

 

אל תהיו רעים עם הכלב

אילוף כלבים עובד בשיטה די פשוטה. בוחרים פעולה מסוימת שאנו רוצים שהכלב יבצע וגורמים לו להבין שמדובר בפעולה חיובית. ניתן לגרום לו להבין זאת באמצעות חטיף למשל. הכלב יבצע את הפעולה שאתם דורשים ממנו, כמו "בוא", ובתמורה אתם תתנו לו חטיף, מה שיגרום לו לרצות שוב לבוא אליכם כשתקראו לו.

מה קורה כאשר הכלב לא מבצע את הפקודה? במקרים כאלו, רבים טועים ומבצעים פעולה אגרסיבית שיכולה להזיק לקשר שלכם עם הכלב. אם הכלב לא מבצע את הפקודה, אסור לצעוק עליו או להפעיל עליו כוח. אפשר לחזור על הפקודה באופן סמכותי או בעזרת מגע קל לסייע לו לבצע את הפעולה. אגרסיביות פוגעת ברגשות הכלב וכן בקשר שלו עם המאלף.

 

אביזרים שניתן להשתמש בהם לאילוף

קיימים אביזרים רבים שניתן להשתמש בהם בתהליך האילוף. מרבית האביזרים שניתן להשתמש בהם הם אביזרים מקצועיים. אין טעם לפרט על אביזרים אלו, מכיוון שהם מיועדים לשימוש של מאלף מקצועי. מאלף חובבן שמשתמש באביזרים אלו יכול לפגוע בכלב מבלי להתכוון לכך.

למרות זאת, ישנם אביזרים שניתן להשתמש בהם בתהליך האילוף, גם אם אתם לא מקצועיים. דוגמא לכך היא גדר אילוף. המטרה שלה היא לגדר מתחם לכלב ולהרגיל אותו לבצע פעולות שונות, כמו שינה או אכילה, בתוך המתחם. גם שימוש בקולר ורצועה חשוב לאילוף, שכן הכלב יתרגל לאביזרים אלו.

 

מה הן הפקודות הבסיסיות לאילוף כלב?

כלב מאולף אמור בסופו של דבר להתרגל באופן אופטימלי למגורים בסביבה ביתית, עם בעלים ואנשים שונים שהוא יכול ליצור איתם אינטראקציות. בכל אופן, אילוף הכלב יתחיל בפעולות בסיביות, כמו שב, רגלי, בוא ושאר במקום

 

התחשבות בכלב

אם אתם מבצעים תהליך אילוף, בלוחות זמנים סדורים ובשיטה מוכנה מראש, חשוב שתתחשבו בכלב בזמן התהליך. לפני שמתחילים בלימוד פקודות, הוציאו את הכלב לטיול ותנו לו לעשות את הצרכים שלו. כלב שלא טייל, לא עשה צרכים ואפילו לא אכל יכול להיות לא סבלני או לסבול במהלך האילוף, כתוצאה מהדחפים השונים.

 

התחלה בשלב מוקדם

עוד דבר שאנשים רבים לא יודעים על אילוף כלבים הוא החשיבות של התחלת האילוף בשלב מוקדם. הכוונה בשלב מוקדם היא גם לגילו של הכלב, אך גם ליום בו אתם מקבלים אותו. יש לכם כלב חדש? אל תתמהמהו והתחילו בתהליך אילוף.

אילוף כלבים

אולי תאהבו גם את