חיפוש

מה הם החוקים החלים על החוקר הפרטי?

אם אתם חושדים בגניבה של מידע, לא בטוחים לגבי שינוי הרגלים של בן הזוג שלכם או מרגישים שעובד שלכם גונב מכם כספים, אתם יכולים לפנות אל משרד חקירות פרטי ולשכור את שירותיו של חוקר פרטי. חוקר פרטי, באמצעות טכניקות חקירה שונות ואמצעים שונים העומדים לרשותו, יכול לבצע חקירה פרטית כדי לספק לכם את התשובות לשאלות שמטרידות אתכם. מה הם החוקים החלים על החוקר הפרטי? תשובות לפניכם.

 

רגולציה על חוקרים פרטיים

למרבה הפלא של אנשים רבים, משרד חקירות פרטי כמוIBPI  – חוקרים פרטיים עובד תחת רגולציה נוקשה מהמדינה. חוקר פרטי לא יכול ככה סתם להגדיר את עצמו כאחד כזה, הוא מחויב להיות בעל הכשרה ורישיון ממשרד המשפטים.

פנייה לחוקר פרטי היא עניין לגיטימי כאשר רוצים לקבל תשובות על עניינים מסוימים שמטרידים אתכם. אתם יכולים לצפות מהחוקר הפרטי לבצע פעולות חקירה מקצועיות, לא מתפשרות שהולמות את התשלום שהוא מקבל מכם, אך אל תצפו לעבודה כמו בסרטים, שכן על חוקר פרטי חלים חוקים מטעם המדינה, שבמסגרתם הוא מחויב לעמוד.

 

התחלת חקירה באופן סמוי

חוקר פרטי מחויב להתחיל חקירה כנגד אדם כלשהו בצורה סמויה. לחוקר פרטי, גם אם יש לו ניסיון עבר, אין סמכויות המצויות בידי חוקרים של גופי ביטחון, כמו המשטרה, הצבא והשב"כ. חוקר פרטי יכול להשתמש בחקירה הסמויה שלו בטכניקות שונות.

דוגמא לטכניקה בה יכול להשתמש החוקר הפרטי היא מעקב. באמצעות מעקב ניתן להבין האם האדם בו חושדים מבצע מפגשים שמחזקים את החשדות נגדו. במקרים כאלו אפשר להשתמש גם במצלמות, רחפנים או סייענים, כדי להשיג תיעוד של אותן הפגישות. במקרים מסוימים, החוקר יכול לבצע הקלטה של האדם הנחקר, אך תחת מגבלות שונות.

 

האזנות סתר וחוקרים פרטיים

חשוב להסביר את עניין האזנות הסתר בתחום החקירות הפרטיות. באופן עקרוני, חוקר פרטי לא יכול להקליט שיחות בין אנשים כחלק מחקירה פרטית. אסור לו להשתמש גם בתוכנות שונות על מנת לבצע הקלטה. בנוסף, אסור לו לשתול תוכנות הקלטה שיכולות לשמש כנגד אותו אדם. הצורה היחידה בה ניתן להקליט אדם כלשהו היא באמצעות הפיכתו של החוקר הפרטי לצד בשיחה.

 

איומים והטרדות – אסורים בהחלט

החוק קובע שאיום והטרדה הן עבירות פליליות. אם חשבתם שבמהלך חקירה פרטית החוקר יכול לסחוט מידע מהנחקר באמצעות שיטות אלו – תחשבו שוב. חוקר פרטי שיטריד את הנחקר או יאיים עליו, כדי לעמוד ביעדים של החקירה, יחשב למי שעבר על החוק.

 

התחזות – ממש לא כמו בסרטים

בסרטי הבלשים הפרטיים אנו רואים פעמים רבות את הבלש מתחזה למישהו אחר ומשיג בכך מידע או קצה חוט כלשהו. הדבר לא עומד במבחן המציאות. החוק קובע כי התחזות היא עבירה פלילית, ולכן גם על חוקר פרטי אסור לבצע פעולה של התחזות.

חוקר פרטי

 

 

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »