חיפוש

איך לתקן BDI 

מערכת נתוני האשראי המוכרת לנו, אוגרת מידע על כל אזרח ישראלי בהתאם לחוק נתוני האשראי. הבעיה היא שהיא מדרגת את הנתונים המצטברים אצלה וכך היא גם לא מבחינה בנתונים שגויים ולא מדויקים. לא מעט אנשים מגלים כי דו"ח האשראי שלהם מדרג אותם נמוך בגלל נתונים לא נכונים.

מה עושים במקרה כזה? איך מתקנים את דו"ח בי די איי? ריכזנו על כך מידע בכתבה הבאה. מוזמנים ליצור קשר עם מומחים בתחום לקבלת מענה מדויק למצב בו אתם נמצאים.

 

מה זה BDI?

על פי חוק נתוני האשראי, כל נתוני האשראי על כל אזרח ישראלי נאגרים במאגר נתוני האשראי הארצי על ידי משרד האוצר. הנתונים נשמרים וכל אזרח ישראלי רשאי לקבל דו"ח דירוג אשראי המצביע על דירוג האשראי שהוא קיבל. את הדירוגים מבצעות לשכות אשראי שונות ביניהן בולטת חברת בי די איי.

אנשים רבים טועים וקוראים לדו"ח דירוג האשראי שלהם, דו"ח בי די איי. בסופו של דבר מדובר בדו"ח זהה אצל כל לשכות האשראי ולא ממש משנה איזו לשכת אשראי הנפיקה אותו.

 

איך מעלים את דירוג האשראי?

הקפדה על התנהלות כלכלית נכונה

דירוג האשראי נקבע בהתאם לנתונים הכלכליים שהצטברו על שם המדורג. אזרח שלא דואג לשלם חובות, לא מכבד המחאות שהוא נותן ולא משלם החזרי תשלום בזמן, יקבל דירוג אשראי נמוך. לעומת זאת, אזרח המתנהל בצורה נכונה כלכלית, הדירוג שיתקבל יהיה גבוה יחסית.

לכן, אחת הדרכים לשיפור דירוג האשראי היא הקפדה על התנהלות כלכלית נכונה למרות שמדובר בדרך שאמנם אורכת זמן עד לקבלת תוצאות שחור על גבי לבן.

 

היערכות לקראת לחץ כלכלי

כל אחד מאיתנו חווה תקופות של לחץ כלכלי. כאשר מדובר בתקופה זמנית, האזרח יכול להיערך מראש עבורה. וגם אם הוא לא מצא דרך להגדיל את ההכנסה, הוא יכול להגדיל את מסגרת האשראי שלו למניעת חריגה מהמסגרת. כך שהגדלת מסגרת האשראי יכולה בהחלט להוות פתרון זמני לשיפור דירוג האשראי.

 

תיקון רישום שגוי

כאשר דירוג האשראי הונמך בשל נתונים שגויים, ניתן להגיש בקשה ללשכות האשראי בבקשה לתיקון או מחיקת הרישום השגוי. הבקשה נבחנת ובמקרה והיא תאושר תוכלו לראות את דירוג האשראי עולה בהתאם. לצורך הגשת הבקשה מומלץ לפנות לאנשי מקצוע מומחים בתחום.

 

היזהרו ממחיקת נתונים בלתי מבוקרת

כאשר מתקבל דירוג האשראי ניתן למפות אותו ובאם הוא לא "טוב" ניתן להגיש בקשה למחיקת נתוני האשראי כולם. הבעיה היא שאנשים לא מבינים את המשמעות של מחיקה כזו וחשוב להזהיר גדולים על הקטנים. מחיקת נתוני אשראי תגרום לגופי המימון השונים לפתח חשדנות רבה יותר כלפיו.

הרי הוא לא היה מוחק סתם כך את הנתונים שלו… אם הוא מחק, כנראה שיש לו מה להסתיר… ולכן, לפני ביצוע שינוי כלשהו בדו"ח, כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום.

דירוג אשראי

אולי תאהבו גם את