חיפוש

ככה תדע האם מאזינים לך

עם התקדמות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, אנו נחשפים יותר ויותר לנושא של האזנות סתר. מה שבעבר היה נחלתם של גופים מועטים בלבד, שהחזיקו בטכנולוגיה מתקדמת, היום הוא נחלתם של רבים. אז איך אפשר לדעת האם מאזינים לך? נסקור בקצרה את הדרכים לכך. 

 

אפשר בכלל לדעת האם מאזינים לי?

אתם בטח שואלים את עצמכם, האם בכלל אפשר לדעת האם מאזינים לי? הרי כל המטרה של האזנות מסוג זה היא להאזין בסתר. נכון שהאדם או הארגון שמנסים להאזין לכם יעשו כל שביכולתם בכדי שלא תדעו שמאזינים לכם, אבל למרות זאת ישנם מספר אינדיקציות שקיומן מעלה חשד להאזנת סתר. אם נתקלתם ביותר מאחד מהסימנים האלה כדאי לפנות למשרד חקירות, כמו דוד חקירות בכדי לברר את הנושא.

 

סוללה וניצול סוללה

תוכנות להאזנת סתר בדרך כלל "זוללות" הרבה אנרגיה, זאת מכיוון שהם נדרשות לשליחה והקלטה תכופים של קבצי קול גדולים. כמו כן תוכנות אלו משתמשות בחומרה של מכשיר התקשורת בכדי להקליט את השיחות באזור המכשיר.

לכן אם המכשיר שלכם מאבד סוללה במהירות גבוהה. במיוחד בזמן שאינכם משתמשים בו ויתר על כן אם המכשיר חדש יחסית. יש סיכוי שהותקנה אצלכם תוכנת האזנה.

 

הדלקה וכיבוי של מכשירי התקשורת

תוכנות האזנה רבות מבצעות חלק משמעותי מהפעילות שלהם בזמן ההדלקה או הכיבוי של מכשיר התקשורת. לכן אם אתם שמים לב לכך שמכשיר התקשורת שלכם נכבה ונדלק בצורה איטית במיוחד, יש סיכוי שמותקנת אצלכם במכשיר תוכנה להאזנת סתר. משך ההדלקה והכיבוי של המכשיר הסביר נקבע על פי דגם המכשיר שלכם וגילו של המכשיר.

 

הפרעות ורעשי רקע

תוכנות להאזנת סתר מתוכננות לפעילות ברקע וללא כל אינדיקציה לכך שהן פועלות או אפילו מותקנות על מכשיר התקשורת שלכם. למרות זאת לעיתים ניתן להבחין בפעילות שלהן גם על גבי מסך המכשיר או בעת שיחות שמבצעים בו.

אם אתם רואים פעילות משונה על מסך המכשיר בלי שנגעתם בו או שאתם מבחינים ברעשי רקע וקליטה ירודה במיוחד במכשיר התקשורת שלכם. יש סיכוי שהותקנה אצלכם במכשיר תוכנה להאזנת סתר.

 

איך לדעת בוודאות האם מאזינים לי?

כל הסימנים שנכתבו במאמר יכולים רק לעזור לנו להתקרב לתשובה לשאלה האם מאזינים לנו? במידה ואתם חושדים שמישהו התקין תוכנה להאזנת סתר במכשיר התקשורת שלכם.

כדאי לכם לשים לב לכל אחד מהסימנים הנ"ל. אבל מה עושים במידה וגילתם שאחד או יותר מבין הסימנים הנ"ל מתקיימים אצלכם? בכדי לדעת בוודאות האם מאזינים לכם כדאי לפנות למשרד חקירות מוסמך, שם יוכלו לברר בצורה מקצועית את החשדות שלכם.

 

האזנות סתר – הנקודות החשובות

אם לדעתכם יש סיכוי שהותקנה לכם במכשיר התקשורת תוכנה להאזנת סתר, יש לבדוק האם: הסוללה שלכם נגמרת מהר מידי, ישנם רעשים והפרעות בכשיר והאם אתם מבחינים במשהו מוזר בעת הדלקת וכיבוי המכשיר. במידה ונתקלתן בסימנים אלה ניתן לפנות למשרד חקירות לשם בירור הנושא.

חקירות דוד

אולי תאהבו גם את