חיפוש

בדקו – האם אתם צריכים עורך דין לתביעת נזיקין?

תביעות נזיקין, עניינן הוא קבלת פיצוי הולם על כל נזק שנגרם, בין אם לרכוש ובין אם לגוף. תביעות אלה הן נפוצות מאוד ורלוונטיות במגוון רב של סיטואציות ובכל היבטי החיים, ומוגשות בדרך כלל באופן מקצועי על ידי עורך דין לענייני נזיקין. מה היא תביעת נזיקין? מתי רלוונטי לתבוע תביעת נזיקין? האם כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין? ריכזנו בעבורכם את כל התשובות לשאלות אלה בפסקאות הבאות.

 

מהי תביעת נזיקין ומתי אפשר להגיש אותה?

תביעות נזיקין הן תחום רחב שמתפרש על מגוון של מקרים ותחומי חיים. בצורה כללית ניתן לומר שכל נזק שנגרם לאדם, בין אם הוא כלכלי או גופני, יכול להקים עילה לתביעה זאת. תנאי נוסף להגשה של תביעת נזיקין הוא שאותו הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות של אדם או גוף זה או אחר.

אין זה משנה אם עסקינן בתביעת נזיקין לדירה  או לנכס אחר, או אפילו לתביעה בקשר לנזקי גוף – הכלל המנחה הוא שעל האדם או הגוף שהתרשל וגרם לנזק, לשאת בעליות של הנזק אותו גרם.

 

מספר מקרים נפוצים של תביעת נזיקין

מקרה מוכר של תביעת נזיקין הוא מקרה שבו נגרם נזק לדירה או חדר מלון שבו שהו אורחים בעת חופשתם. עלות שכירת חדר ללילה לא מכסה נזקים חמורים שעלולים להיגרם כתוצאה מרשלנות או כוונת זדון.

לכן במקרים כאלו ובמידה ואין הצד המזיק מוכן לשאת בתשלום על הנזקים שגרם, תידרש הגשת תביעת נזיקין. דוגמא נוספת לתביעת נזיקין היא תביעה שמוגשת על ידי אדם שנפגע במתקן ציבורי או פרטי שלא תוחזק כראוי. במקרה זה גורמים האחראים על תחזוקת הנכס התרשלו במלאכתם וגרמו בכך נזק לגופו של אדם.

 

מתי רלוונטי להגיש תביעה?

כאמור, קיומם של שני תנאים מקים עילה להגשת תביעת נזיקין – הראשון הוא שנגרם נזק לאדם או לרכוש, והשני הוא שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות של אדם או גוף מסוים. חשוב לציין שבמקרים רבים בהם הנזק המוערך הינו קטן יחסית, ניתן להגיש תביעת נזיקין לבית משפט לתביעות קטנות. בערכאה זאת אין צורך בייצוג של עורך דין וניתן אפילו לומר שהוא מיותר.

 

לשכור עורך דין לתביעת נזיקין?

לעומת מקרים של תביעות לגבי נזק בסכום כלכלי קטן, בהם ניתן ואף רצוי להגיש את התביעה בצורה עצמאית וללא ליווי של עורך דין, במקרים של נזק בסכום גבוה יותר – עורך דין מנוסה יעזור לכם מאוד לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

 

תביעות נזיקין וליווי משפטי – סיכום

תביעת נזיקין היא תביעה בגין נזק לגוף או לרכוש שנגרם כתוצאה מרשלנות. אם אתם רואים את עצמכם כנפגעים בשל רשלנות של אדם או גוף מסוים, כדאי לכם לחשוב על הגשת תביעה מסוג זה.עורך דין לתביעת נזיקין

 

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »