חיפוש

כמה זמן לאחר אירוע רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה?

אירועים של רשלנות רפואית יכולים לקרות לכל אדם, בעקבות רשלנות שנגרמת על ידי הגורם המטפל בהליך רפואי כזה או אחר. בגין אותה רשלנות, אפשר להגיש תביעת פיצויים משמעותית. את התביעה אפשר להגיש במסגרת לוחות זמנים מסוימים שנקבעו בחוק. במאמר הבא נסביר כמה זמן אחרי אירוע רשלנות רפואית אפשר להגיש תביעה.

 

רגע לפני – מה זאת רשלנות רפואית?

החוק בישראל מכיר בעובדה שנזק עשוי להיגרם במהלך הליכים רפואיים שונים. אומנם קיימים הליכים רפואיים שטמון בהם סיכון מסוים, אך בלא מעט מקרים הנזק שנגרם למטופל הוא בכלל לא תוצאה של אותו סיכון, חבוי או גלוי, אלא תוצאה של פעולה אחת או מספר פעולות רשלניות מצד הצוות המטפל.

רשלנות, בענף הרפואה, היא פעולה שאינה סבירה, אינה מגובה באמצעי זהירות ובטיחות או אינה עומדת בנורמות המקצועיות. לעוד מידע בנושא תוכלו לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית.

 

הגשת תביעה – זכות מטעם החוק

ההכרה של החוק בנזקי רשלנות רפואית באה לידי ביטוי בחקיקה, שמאפשרת למי שמעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית, אם הם אכן נפגעו כתוצאה מרשלנות כזאת. באמצעות הגשת התביעה ניתן לקבל פיצויים משמעותיים, שיכולים לפצות את הנפגע באופן שיסייע לו להתמודד עם הנזקים שנוצרו.

 

לא תמיד ניתן להגיש תביעה

למרות שהחוק מאפשר להגיש תביעת פיצויים במקרים כאלו, לא תמיד ניתן להגיש תביעה. אם לא מדובר ברשלנות, אלא בנזק שמקורו בסיבות אחרות, אי אפשר להגיש תביעה. כמו כן, לא ניתן יהיה להגיש תביעה אם חלה התיישנות על האירוע הספציפי בגינו מוגשת התביעה.

 

התיישנות לאחר פרק זמן מסוים

החוק קובע שלאחר שבע שנים, לא ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית. את שבע השנים יש להתחיל לספור מהרגע בו נוצרת עילת התביעה, כלומר מהרגע בו נגרם הנזק למטופל בעקבות אותה רשלנות.

 

מה קורה אם הנזק התגלה מאוחר?

רשלנות רפואית לא מתגלה תמיד באותו ההליך הרפואי בו היא התרחשה. במקרים מסוימים, הנזק יכול להתגלות רק לאחר כמה ימים, שבועות, חודשים ואפילו שנים. במקרה הזה, החוק קובע שניתן להגיש את התביעה עד שבע שנים מהיום בו מתגלה הנזק, כל עוד לא חלפו 10 שנים מהיום בו אירע ההליך הרפואי שהתרחשה בו הרשלנות.

 

רשלנות רפואית בקטין

קטינים יכולים להיפגע כתוצאה מרשלנות רפואית, בגיל בו הם לא באמת יכולים להגיש תביעה לבית המשפט. קטין שניזוק עקב רשלנות רפואית יכול להגיש תביעת רשלנות עד שבע שנים מהגיל בו הוא כבר לא נחשב לקטין, כלומר עד לגיל 25.

 

אל תמתינו עם הגשת התביעה

אנשים רבים, מהסיבות שלהם, מחליטים להמתין עם הגשת התביעה. גם אם יש לכם סיבה מוצדקת, מוטב שלא תוותרו על הזכות להגיש את התביעה, שכן היא יכולה להעניק לכם פיצויים כספיים משמעותיים מאוד להתאוששות.

אירוע רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »