חיפוש

הכירו את ההשפעה של גליובלסטומה על החולים ומשפחותיהם

שיחה שערכנו לאחרונה עם אדם שחלה במחלת הגליובלסטומה, גרמה לנו להבין כי מדובר במחלה שמובילה לקושי רב למטופל עצמו לבני משפחתו. הדבר גרם לנו להוציא מדריך מקיף בנושא שיציג בפני כל דורש את ההשפעה המעמיקה של המחלה, מתוך מטרה להעלות את המודעות לנושא ולאפשר לכל אחד לדעת שגם אחרים שחולים במחלה זו, חווים חוויה דומה.

 

בואו נכיר בגליובלסטומה מקרוב

אנו יוצאים מנקודת הנחה כי את המדריך הנוכחי יקראו לא רק חולי גליובלסטומה, אלא גם קרובים שלהם. לכן, אנו רוצים להציג בתור התחלה פירוט קצר אודות המחלה שנקראת לא פעם כסרטן המוח. מדובר בעצם בגידול שנמצא באזור מסוים במוח.

סרטן מסוג זה נחשב למורכב מאוד, בגלל שקשה לנתח באזור רגיש כמו המוח. שכן, פגיעה הכי קלה באזורים מסוימים בו, עלולה להביא לתוצאה הרסנית. המחלה עשויה להוביל לתסמינים שונים, למשל:

  • בחילות
  • כאבי ראש
  • אובדן זיכרון
  • שיבושים בדיבור
  • פרכוסים ועוד

אנו מציינים זאת בשלב זה, מכיוון שכל אלה נוגעים בסופו של דבר להשפעות של המחלה על החולה וקרוביו.

מבט מקרוב

תכירו את ההשפעות של המחלה

חולים שלוקים במחלת ה – GBM עשויים לחוות את כל התסמינים הקשים שתוארו לעיל. הדבר וודאי גורם לכם להבין ברגעים אלו ממש כי זה לא עניין של מה בכך. ההשפעה בסופו של דבר של המחלה על החולה והסובבים אותו נוגעת בעיקר לתחושות קשות כמו, כעס, חרדה, תסכול, דיכאון ועוד.

 

התיאור שצוין לעיל מוכר לכם? יש מה לעשות!

אם אתם מרגישים שאתם או הקרובים שלכם מושפעים באופן זה, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון. קופות החולים, עמותות ובתי חולים שונים ברחבי הארץ, מציעים ללוקים במחלה ולקרובי המשפחה שלהם קבוצות תמיכה.

מדובר בעצם במפגשים שבהם יושבים חולים במחלה או קרוביהם שמספרים על הקושי ומקשיבים לקבלת עצות מהסובבים אותם. הדבר צפוי להוביל להקלה בהשפעה השלילית הקשה. שכן, בתור התחלה, מתאפשר לכל אחת ואחד מהנוכחים להבין שיש מי שמבין אותם.

נשמע מוכר

כך תגיעו אל קבוצת תמיכה מומלצת

כאמור, יש הרבה קבוצות תמיכה ברחבי הארץ. מי שרוצה להגיע אל קבוצה טובה שתביא לשינוי מהותי בהשפעה, צריך לערוך בירור מעמיק אודות קבוצת תמיכה מומלצת. ההצעה שלנו היא לקרוא חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת. ניתן להגיע אל חוות דעת אלה באמצעות קריאת ביקורות בלשונית הביקורות של גוגל, חיפוש אחר המלצות בקבוצות של חולי סרטן ועוד.

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את ההשפעה של מחלת הגליובלסטומה שבאה לידי ביטוי לא פעם על החולים בה ועל בני משפחותיהם. כעת, אתם מכירים בנושא מקרוב, כך שנותר לכם רק למצוא את הדרך (קבוצת תמיכה או פתרון אחר) שיקל על הקושי שאתם חווים. נאחל בהזדמנות זו שיהיה לכם בהצלחה!

גליובלסטומה

אולי תאהבו גם את

איש בפאניקה
קצת על הפרעת פאניקה

הפרעת פאניקה היא הפרעה נפשית המסווגת כהפרעת חרדה. פעמים רבות אדם הסובל מהישנותם של התקפי חרדה מרובים יאובחן כסובל מהפרעת פאניקה. רבים מהסובלים מהפרעת פאניקה

קראו עוד »