חיפוש

הטרדה מינית – חובות מעסיק

ישנם לא מעט מקרים של הטרדה מינית במקום העבודה- בוס שניצל יחסי מרות וזרק הערה מינית לעובדת, עמית לעבודה שניצל קרבה כדי לגעת או ללטף וכו'. בימים אלו פועלים רבות לשם העלאת המודעות למניעת הטרדות מיניות, סיפורים מתחילים להישמע ויש הכרה בכך שמדובר במצב לא הוגן.

כחלק מחובת המודעות, מעסיקים מחויבים לנקוט באמצעים לשם מניעת הטרדה מינית במסגרת היחסים המתרחשים בעבודה. כדי להביא לידיעה מידע אודות הגבול שבין הטרדה לכל חיזור אחר, המעסיק צריך לקבוע כללים להגשת תלונה בגין הטרדה מינית ולטפל בה עד תום.

 

מהן חובותיו של המעסיק?

המעסיק, מכורח היותו כזה, אמון על הבקרה השוטפת של ההתנהלות בחברה וכחלק ממנה גם על יחסים שמתקיימים בין העובדים. הוא הגורם עליו חלה החובה ליידע את העובדים ובתוכם גם את הממונים בגבולות האדומים שלא ניתן לחצות, ביניהם הטרדות מיניות. יתרה מכך, המעסיק חייב לאפשר לעובדים בחברה להשתתף במפגשים המסייעים במניעת הטרדות מיניות, כמו סדנאות והרצאות בנושא.

 

חברה שמונה עד 25 עובדים

בחברה שהעובדים בה לא עולים על 25 עובדים, מספיק שהמעסיק יפרסם את התקנון לדוגמא בפני העובדים והממונים בחברה. הוא יכול למסור להם עותקים פיזיים של התקנון או לתלות אותו במקום אחד בולט ומרכזי.

 

חברה שמונה מעל ל- 25 עובדים

בחברה בה יש יותר מ25 עובדים, המעסיק צריך לפרסם את התקנון לדוגמא במקום בולט ומרכזי בחלל העבודה ובנוסף לכך לדאוג שיהיה בכלל השלוחות של המקום עותק ממנו.

 

מהו 'התקנון לדוגמא'?

מטרת התקנון לדוגמא היא להגדיר איסורים והיתרים במסגרת העבודה על כל המתקשר בהטרדות מיניות. התקנון כולל בתוכו דרכי פעולה לנפגעי ההטרדה המינית, מנוסח ברהיטות ובפשטות ומפרט את כלל העיקרים החשובים. יש חובה על המעסיק לפרסם את התקנון בקרב עובדיו, כפי שפורט מעלה.

 

מינוי אחראיים מטעם המעסיק

על פי החוק, המעסיק צריך לבחור באחראי מטעמו, אשר ירכז את הפניות של כל מי שעבר בחברה הטרדה מינית. האחראי יהיה בדרך כלל אדם נגיש שנעים לפנות אליו (לכן רצוי שהאחריות תוטל על אישה ולא על גבר) וישנה עדיפות לבעל ניסיון\ ידע בתחום וכישורים להתמודד עם המצב. תפקידו הוא לקבל התלונה של העובד ולחוות את דעתו מהי דרך הטיפול העדיפה.

 

למי ניתן לפנות במקרה של הטרדה מינית בעבודה?

במקרה של הטרדה מינית, יש לפנות תחילה למעסיק ולהגיש את התלונה בצינורות המקובלים. המעמד יכול להרגיש מעט לא נעים, אולם זה חשוב להעמיד אדם בעל התנהגות לא ראויה במקומו. מומלץ שהגשת התלונה תיעשה תוך שכירת שירותיו של עורך דין הטרדה מינית. בחירה בגורם משפטי מייצג, שיש לו גם ידע נרחב בתחום ההטרדות המיניות, יסייע לכם לנהל את ההליך המשפטי ולהתמודד עם הסיטואציות השונות.

עובדים
עובדים

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »