חיפוש

הטרדה מינית ברשת חברתית ובאינטרנט

בשנים האחרונות, הפכה רשת האינטרנט והרשתות החברתיות ככלל, למקום פרוץ לחלוטין בכל הקשר בהטרדות מיניות. למעשה, הדבר כל כך קל עד שהיום אדם יכול להטריד מינית בלחיצת כפתור, ועל כן יותר ויותר אנשים, ובעיקר נשים, נחשפות לפגיעות מסוג זה.

כיום, הטרדה מינית באינטרנט או דרך הרשת החברתית הפכה לדבר מוכר בצורה מטרידה. הטרדה מינית דרך האינטרנט היא למעשה התנהגות מינית שאינה רצויה או מקובלת על אחד מן הצדדים.

רבים מאוד המקרים בהם נשים סובלות מהטרדות מיניות חוזרות ונשנות מאותו האדם ואף מצד מספר גברים שונים. במאמר הבא נסביר בדיוק מה נחשב להטרדה מינית, ומה מומלץ לעשות במקרה ואתם חלילה נתקלים במקרה שכזה.

 

הטרדות מיניות באינטרנט

אם בעבר יכולת לעבור הטרדה מינית ברחוב פנים אל פנים בלבד, או לכל היותר דרך הטלפון – הרי שהאינטרנט יצר דרכים רבות הרבה יותר לקבל הטרדה מהסוג הזה. כיום אנשים חווים הטרדות מיניות ברשתות החברתיות, באתרי ההיכרויות השונים ואפילו בפורומים תמימים לחלוטין באינטרנט.

יתרה מכך, בשנים האחרונות נחשפנו לתופעה מטרידה לא פחות – תופעה בה "האקרים" פורצים למכשירי הטלפון של נשים ומפרסמים תמונות אישיות וחושפניות שלהן לעיני כל, שזו למעשה גם סחיטה באיומים, ולא רק הטרדה מינית.

 

מהי ההגדרה להטרדה מינית?

ניתן להגדיר הטרדה מינית כהצעות בעלות אופי מיני אשר חוזרות על עצמן ומופנות לאדם אשר הבהיר כי אינו מעוניין בהצעות או התבטאויות בעלות אופי מיני. אך למעשה בתור ההגדרה להטרדה מינית קיימים מספר סעיפים נוספים שתחתיהם נגזרת ההטרדה המינית.

אך על מנת לפשט את הדברים, הטרדה מינית היא למעשה הצעה או התבטאות מינית אשר חוזרת על עצמה מספר פעמים, הצעה אשר נתקלת בתגובה שלילית אצל הקורבן – כלומר האדם שהוטרד הבהיר והראה למטריד כי אינו מעוניין בהצעות ובהתבטאויות הללו.

הטרדה מינית היא עבירה חמורה ופלילית אשר פוגעת בכבוד האדם ומבזה אותו, ועל כן אדם שהטריד מינית יכול למצוא את עצמו מואשם בעבירה פלילית ומתמודד מול תביעה כנגדו. בקישור הבא תוכלו למצוא מידע נוסף על הטרדה מינית: https://www.dw-law.co.il.

 

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בהטרדות מיניות?

במידה והוטרדתם מינית דרך האינטרנט, ראשית אנו ממליצים לכם לתעד את ההטרדה, בצילום מסך לדוגמא. הדבר יסייע לכם מאוד בעתיד. בנוסף, אנו ממליצים לכם לפנות לעו"ד המתמחה במקרים של הטרדות מיניות בהקדם האפשרי. קיימת משמעות חשובה ביותר לתזמון הפניה לעורך דין במקרים שכאלו מכיוון שככל שתעשו זאת מהר יותר, כך כנראה שעורך הדין יוכל לעזור לכם טוב יותר ומהר יותר.

מכיוון שמדובר בתהליך מורכב אשר עלול להציף תחושות קשות במהלכו, חשוב להיוועץ ולקבל הדרכה מקצועית ורגישה מעו"ד אשר מתמחה במקרים כאלה ובעל ניסיון רב בתחומו.

אישה מוטרדת מינית דרך האינטרנט
אישה מוטרדת מינית דרך האינטרנט

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »