חיפוש

אילו שירותים מציעה המסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא אתר שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש לציבור החוסכים והמבוטחים בביטוחים פנסיוניים מידע על הכספים שחסכו. המידע באתר מאפשר קבלת מידע על חסכונות וכספים אבודים הנמצאים במעל מאה בתי השקעות ובנקים בישראל.

למה הוקמה המסלקה הפנסיונית?

להקמת המסלקה הפנסיונית היו שתי מטרות עיקריות:

  • להנגיש את המידע הקיים על הביטוחים הפנסיוניים לציבור המבוטחים ובכך לייעל את החסכונות הפנסיוניים.
  • להנגיש את האפשרות להוזיל בקלות את עלות החיסכוון.

כיום, כל יועץ פנסיוני וסוכן ביטוח עושה שימוש במסלקה הפנסיונית. באמצעות המסלקה ניתן לקבל מידע על קרנות גמל, ביטוחי חיים, ביטוחי מנהלים ועוד.

איך משתמשים באתר?

אתר המסלקה הפנסיונית הוא קל לשימוש. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הממשלתי, להזין פרטים לאימות הנתונים, לבחור בשירות הרצוי, לשלם אגרת שימוש וזהו, הנתונים אצלכם בעוד מספר ימים. אתם מגישים בקשה לאיסוף הנתונים, האיסוף מתחיל וכעבור מספר ימים, הנתונים יופיעו אצלכם. המסלקה הפנסיונית כרוכה בתשלום בהתאם לתנאי משרד האוצר.

שירותי המסלקה הפנסיונית

באמצעות המסלקה ניתן לבצע מגוון פעולות ולקבל שירותים שונים:

  • סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים צריכים לקבל את המידע הפנסיוני של הלקוחות הפונים אליהם.
  • סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים יכולים להעביר כספים מקרן לקרן ולנהל בצורה חכמה את כספי החיסכון בין מוצרי החיסכון השונים.
  • המבוטחים החוסכים יכולים לפנות לקרנות עצמן באמצעות האתר לצורך ביצוע פעולות וקבלת מידע.
  • מעסיקים יכולים להפקיד את דמי הפנסיה לעובדיהם דרך המסלקה.
  • קבלת מידע באופן חד פעמי או קבוע בתדירות הנקבעת מראש – זה יכול להיות אחת לחודש, אחת לרבעון וכדומה.

למה משתמשים במסלקה?

מי שמעוניין להבטיח את החיסכון הפנסיוני שלו ולדעת שהוא אכן חוסך את כספיח הפנסיה בצורה הטובה ביותר, פונה לבדוק מה קורה את החיסכון הפנסיוני שלו. בהפרשה לפנסיה לדוגמא, ככל שדמי הניהול יהיו גבוהים יותר, כך ההפקדה לחיסכון תקטן בהתאם. זו הסיבה בשלה חוסכים חכמים מחפשים לחסוך אצל קרנות הגובות דמי ניהול לא גבוהים. באמצעות המסלקה ניתן לקבל מידע על גובה דמי הניהול הנגבים מהם, גובה דמי הצבירה, גובה העמלות וכו'.

האם ניתן לקבל ייעוץ מהמסלקה הפנסיונית?

משרד האוצר פעל להנגיש את המידע לציבור החוסכים, אך הוא לא התכוון לספק ייעוץ במסגרת מידע זה. ואכן, המידע המתקבל לא כולל ייעוץ פנסיוני שהוא כל כך חשוב. מי שמעוניין לייעל את החיסכון הפנסיוני שלו, פונה לאיש מקצוע בעל ניסיון בתחום, שיבצע עבורו בדיקת נתונים מקיפה לצורך ייעול החיסכון הפנסיוני. סוכנות הביטוח ארנפלד מציעה ייעוץ פנסיוני לשיפור החיסכון הפנסיוני. ההמלצה היא לפנות לקבלת ייעוץ פנסיוני בגיל צעיר ככל הניתן. החיסכון הפנסיוני צריך להיות מנוהל נכון וככל שהוא יתחיל בגיל מוקדם יותר בצורה נכונה, התועלת שהוא יביא תהיה רבה יותר.

אולי תאהבו גם את