חיפוש

כשהיופי משתבש: איך עורכי דין לנזקי גוף מנווטים בתביעות אסתטיות ובריאותיות

תביעות רשלנות רפואית שעוסקות בטיפולים אסתטיים, מעלות שאלות שונות מאלה שעלו בעקבות תביעות רשלנות בריאותיות. טיפולים אסתטיים הפכו לנפוצים מאוד במהלך השנים האחרונות, ולצד טיפולים שטחיים שפועלים חיצונית על ידי חומרים פשוטים, מתקיימים היום סוגים רבים של טיפולים אסתטיים בהם משתמשים בלייזר, בחומרים פעילים, בהזרקת חומרים ובמקרים לא מעטים, גם בשילוב סכין מנתחים.

איך כל אלה משפיעים על תביעות במקרים של רשלנות רפואית אסתטית, ומה ההבדל בין תביעות כאלה לבין תביעות על רשלנות רפואית בריאותית.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כמקרה בו מעשה רשלני של רופא, או של איש מקצוע אחר בתחום הרפואה, ובשל ההתרשלות, נוצר נזק עבור המטופל. תביעות רשלנות רפואית הן חלק מתחום ההתמחות של עורך דין תאונות דרכים ונזקי גוף. כדי לתבוע על רשלנות רפואית יש להוכיח את חובת הזהירות של המתרשל, את הנזק שנגרם ואת הקשר הסיבתי בין ההתרשלות לנזק.

כחלק מהתהליך, פונה עורך הדין אל רופא מומחה כדי לקבל ממנו חוות דעת, גם על התהליך הרפואי שעבר וגם על הנזק שנגרם למטופל. במקרה של הצלחה במשפט או בתהליך הגישור, תיקים של רשלנות רפואית מסתיימים בדרך כלל בפיצויים כספיים על הסבל ועל עוגמת הנפש שנגרמה למטופל כתוצאה מהנזק.

רשלנות רפואית

טיפולים אסתטיים אלקטיביים

טיפולים אסתטיים, מסוגים מגוונים, הפכו לחלק מהשגרה, בעיקר עבור אנשים שיש קשר ישיר בין המראה החיצוני שלהם לתחום העיסוק שלהם. השם הכללי טיפולים אסתטיים מכסה על ספקטרום שלם של טיפולים במראה החיצוני, החל ממריחת קרמים ועד פעולות כירורגיות לכל דבר שנעשות תחת טשטוש, הרדמה מקומית או הרדמה מלאה.

המונח אלקטיביים משמעותו מבחירה, אבל חשוב לדעת ולזכור שגם כאשר ההליך מתבצע מבחירה וללא צורך רפואי ממשי מחויבים אנשי המקצוע לפעול באופן מקצועי ואחראי ובמידה שרשלנות מצדם גרמה לנזק, ניתן לתבוע על רשלנות רפואית גם בטיפולים שמתבצעים ביוזמת המטופל.

 

סוגי רשלנות אסתטית

כידוע, רשלנות רפואית יכולה להתבטא בביצוע פעולות שגוי אבל גם באי-ביצוע פעולות נדרשות. הפעולה הראשונה שנדרשת מהמטפלים נקראת חובת גילוי והיא מתייחסת להענקת מידע מלא למטופל, בטרם הוא מסכים לעבור את הטיפול. המידע שיש להעביר למטופל באופן ברור כולל את העובדה שמדובר בניתוח שאין בו צורך רפואי וכן את מהלך הטיפול ואת הסיכונים הגלומים בו וההשלכות האפשריות.

בית המשפט קבע שדווקא במקרים של טיפולים אלקטיביים, מוטלת על המטפלים חובת גילוי מוגברת, גם משום שמדובר בהליכים כירורגיים שמפורסמים באמצעי התקשורת וחשוב שהמטפל יבהיר למטופל, קודם לטיפול, מה הן העובדות וגם משום שבניגוד להליכים רפואיים, כאן אין לחץ של זמן.

סוגי רשלנות אסתטית

ההבדלים בין תביעות אסתטיות לתביעות בריאותיות

עבור עורכי דין שעוסקים בנזקי גוף לא אמור להיות הבדל בין תיק רשלנות רפואית שעוסק בטיפול בריאותי לבין תיק שעוסק בטיפול אסתטי – בשני המקרים נקבע שחלה חובת זהירות של המטפל כלפי המטופל ובשני המקרים מחויב הצוות הרפואי לפעול באופן מיומן, מקצועי וסביר. בשני המקרים מדובר בתביעות רשלנות רפואית, בהן מתבקש פיצוי על נזק שנגרם כתוצאה ממעשה או מאי-מעשה רשלני מצד המטפל המקצועי.

כשהיופי משתבש איך עורכי דין לנזקי גוף מנווטים בתביעות אסתטיות ובריאותיות

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »