חיפוש

פציעות לידה: הבנת אחריות ואפשרויות משפטיות

תהליך הלידה הממושך אמור להסתיים ברגע המאושר לו כולנו חיכינו, לידה מהירה ונוחה, תוך הבטחת שלומם של האם היולדת והתינוק. לצד הציפייה הטבעית והמובנת, קורה לא אחת כי תהליך הלידה משתבש ונגרמים נזקים שונים ליולדת ו/או לתינוק. בין הנזקים השכיחים הללו נמצאות פציעות הלידה, בהן נעסוק בהרחבה במאמר זה

 

מהן פציעות לידה?

רגע הלידה הוא אחד הרגעים המאושרים ביותר בחיינו ומהצד האחר, הוא גם אחד הרגעים המורכבים ביותר מבחינה רפואית, באופן המחייב את כל אנשי הצוות הרפואי לפעול במהירות ובמקצועיות מקסימלית. במקרים בהם תהליך הלידה אינו מתקדם כראוי, הרי שעלולות להתפתח פציעות לידה אצל היולדת ו/או אצל התינוק, הגורמות לכאבים ואף נזקים מהותיים.

פציעות לידה יכולות להיגרם כתוצאה ממחסור בחמצן, בחירת פרוצדורת לידה לא מתאימה, שימוש לא נכון בוואקום או מכשיר המלקחיים, תפירה לא נכונה של היולדת, אי מעקב רפואי אחר היולדת או התינוק לאחר הלידה ועוד.

 

פציעות לידה ורשלנות רפואית

פציעות לידה הן לא תופעה נדירה למדי, כאשר במרבית המקרים גם מדובר בפציעות שאינן אמורות להתפתח לכדי בעיות וסיכונים מהותיים. לצד עצם העובדה כי פציעות לידה יכולות להתרחש גם בתהליך לידה תקין, במקרים בהם פציעות הלידה נגרמו בשל סטייה מנורמות הטיפול הסבירות, הרי שייתכן והן ייחשבו כמקרי רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בלידה יכולה להתרחש על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי, החל מהצוות הטכני האחראי על המכשור, דרך האחות המסייעת ועד הרופא המיילד וכן לאורך כל תהליך הלידה, לרבות ברגעים שאחריו. ככל ונגרמו לכם נזקים בשל הרשלנות הרפואית, הרי שכדאי שתכירו את הזכויות המשפטיות העומדות לכם.

 

הזכויות המשפטיות העומדות לנו בעת רשלנות רפואית בלידה

בין אם מדובר בנזקים 'קלים' ובין אם בנזקים משמעותיים, כאשר מקורם של הנזקים ברשלנות רפואית, הרי שעומדת לכם האפשרות לתבוע את הגורם הרשלני ו/או את המוסד הרפואי בו התבצעה הלידה ולדרוש פיצויים בהתאם, פיצויים היכולים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים אף מעבר לכך.

 

כיצד נדע מהן הזכויות המשפטיות המגיעות לנו?

בכדי להוכיח רשלנות רפואית בלידה, נדרש להוכיח מספר אלמנטים מרכזיים: מהות הנזק, קיום יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי ביניהם. בעוד שבמרבית המקרים קל להוכיח את מהות הנזק שנגרם, הרי שהוכחת יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי למהות הנזק, מהווים אתגר מהותי יותר, באופן הדורש מאיתנו לפנות בהקדם אל גורם מקצועי – עו"ד רשלנות רפואית.

עו"ד רשלנות רפואית יוכל לסייע לנו לבחון האם אכן קיימת עילת תביעה ולאתר את הדרכים והשיטות הטובות ביותר לביסוס העילה, באופן שיאפשר לנו למצות את זכויותינו וקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו.

 

לסיכום

פציעות לידה עלולות להתרחש בין השאר כתוצאה מרשלנות של הצוות הרפואי. במקרים קלים, קלים כחמורים, ניתן לתבוע את הגורמים הרשלניים ו/או את המרכז הרפואי בו התקיימה הלידה.

פציעות לידה: הבנת אחריות ואפשרויות משפטיות

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »