חיפוש

ממה מושפע עולם האופנה

מידי שנה אנו מחכים בציפייה, כדי לשמוע מה יהיו הטרנדים החדשים שצצים בעולם האופנה. העניין סקרן אותנו וגרם לנו לתהות מאיפה מגיעים הטרנדים הללו ומה משפיע עליהם. לכן, יצאנו לבדוק את הנושא מקרוב, רגע לפני שנגלה את הטרנדים שצפויים לנכוח בארון הבגדים שלנו בעונה הקרבה. הישארו כאן ותגלו ממה מושפע עולם האופנה שגורם לנו להיסחף אחריו בכל פעם מחדש.

 

לכל טרנד יש משמעות

בירור שערכנו בנושא גילה לנו שהטרנדים שבאים והולכים לא מגיעים לאוויר העולם באופן אקראי. שכן, מדובר בהליך שיש מאחורי מחשבה, תנועה ומשמעות. התברר לנו שאופנה כוללת בתוכה אוסף של זרמים שרלוונטיים לתקופות זמן מסוימות. כך שבעצם, טרנדים מסוימים צפויים להתייחס לקריטריונים הבולטים הבאים:

  • סוגי בדים מסוימים
  • גזרות
  • צבעים

אופנה

האופנה היא תופעה חברתית

עכשיו אפשר לציין בפניכם שהאופנה מושפעת מאנשים שמבינים עניין בלבוש. מדובר בדרך כלל במעצבים ומשפיעני רשת (שהצטרפו לתופעה לא מזמן). אלה לובשים בגדים מיוחדים ביום יום, במטרה לבדוק מה תהיה תגובת הקהל. כך שבעצם, פריטי לבוש מסוימים שמתגלים כמעניינים במיוחד עשויים להיכנס לרשימת העיצובים שיגיעו בסופו של דבר למותגים הגדולים ברחבי הארץ והעולם.

אם אתם רוצים לבדוק את התופעה מקרוב, תדעו שניתן לראות את ההשפעה של ההליך בבגדים שנמכרים על מדפי החנויות של המותג האהוב H&M ישראל.

 

הקשר בין פוליטיקה והיסטוריה לעולם האופנה

מסתבר שיש קשר הדוק בין פוליטיקה ואירועים היסטוריים להשפעות שבאות לידי ביטוי בעולם האופנה. נסביר שאופנה היא בעצם תופעה חברתית. כך שזו מושפעת בסופו של דבר מתופעות תרבותיות, כלכליות ופוליטיות. בחור צעיר שנהרג לפני כמה שנים באמריקה למרות שלא עשה מאומה, הוביל לכיכובם של דוגמנים ודוגמניות כהי עור על גבי המסלולים. שכן, עולם האופנה רצה להעביר את המסר שחייהם של האנשים כהי העור חשובים.

אופנה

מלחמות משפיעות על עולם האופנה

המלחמה שמתרחשת בין רוסיה לאוקראינה הובילה להתעוררות בקרב פעילים בתחום האופנה. רבים מהם לא יכלו להישאר אדישים לכאבו של העם האוקראיני שסובל עד היום. זו הסיבה שצבעי כחול וצהוב שמאופניים עם דגל המדינה הפכו להיות חלק בלתי נפרד מעיצובים אופנתיים.

נציין שעד תחילת המלחמה, הצבעים הללו לא נחשבו לאופנתיים במיוחד, אלא לבוהקים ובולטים ידי. עולם האופנה בעצם העביר מסר פולטי ברור של שלום ואיכות חיים שהועבר בין מדינות רבות ברחבי העולם.

 

השורה התחתונה – יש לא מעט השפעות על תחום זה

עולם האופנה מושפע מכל מיני אירועים פוליטיים, כלכליים והיסטוריים. מי שמכיר בעובדה זו, יכול להסתכל לאחור ולהבין בדיעבד מה עומד מאחורי כל טרנד שצץ בשנים האחרונות  בתחום האופנה. שכן, לכל טרנד יש סיבה ומסר שחשוב להכיר בו מקרוב. כעת אתם מכירים במידע זה, כך שנותר לכם רק לבדוק מה עומד מאחורי הטרנדים שיצוצו בעולם האופנה בהמשך.

אופנה

אולי תאהבו גם את