חיפוש

מהם ההבדלים בין דלתות פלדה לדלתות אש?

 

כמו בכל דבר בחיים, גם לפני שמתקינים דלתות כדאי ואף רצוי להבין את הצורך ולעשות את הבדיקות הראויות ולהתקין את הדלת המתאימה. בתוך מגוון לא קטן של דלתות, בעיקר למבנים גדולים, אך לא רק, נוכל למצוא דלתות פלדה ודלתות אש. אך מה הם ההבדלים בין שני הסוגים? המאמר הבא יעשה לכם סדר.

 

מהי דלת אש?

את ייעודה של דלת האש אפשר להבין כבר משמה. המטרה של התקנת דלתות אש היא מניעת התפשטות שריפה בבניין וכן לאפשר לאנשים אשר נקלעו שריפה שכזו להיחלץ ממנו בקלות ומהר ככל האפשר.

דלת אש

החומרים והמבנה של דלת אש

דלת אש בנויה ממתכת וכן מחומרים אשר עמידים בפני אש. ברוב הדלתות נוכל למצוא פלדה, גבס – תתפלאו הוא עמיד לאש – ורמיקולט, מינרל עם יכולת בידוד גבוהה. מבחינת המבנה, הדלת כוללת שני משטחים מתכתיים אשר ביניהם ישנו חלל. תפקידו של החלל הוא לדאוג שצדה האחד של הדלת יהיה קר במקרה של שריפה ולאפשר מגע בדלת ופתיחתה באופן בטיחותי.

 

סוגים נוספים של דלתות אש

בשוק הדלתות ניתן למצוא דלתות אש כפולות בעלות "כנפיים". בדלתות אלו מותקן מנגנון מכני המבטיח שכנף אחת של הדלת תיסגר לפני השנייה. זאת על מנת למנוע חריץ שיאפשר את התפשטות הלהבות במקרה של שריפה.

 

מהי דלת פלדה?

בניגוד לדלתות אש אשר מותקנות כחלק ממבנים גדולים יותר, דלתות פלדה מותקנות בדרך כלל בבתי דירות משותפים, בתים פרטיים, ארגונים מוסדיים או בטחונים וכן במחסנים. דלת פלדה, בשונה מדלת עץ למשל, נוסכת ביטחון על בני הבית ומונעת ככל הניתן פריצות וביקורים של אורחים בלתי רצויים.

 

יתרונותיהן של דלתות פלדה

על אף הכבדות האופיינית לדלתות אלו, ניתן למצוא מגוון של דלתות פלדה מעוצבות. כך תוכלו להתאים את סגנון הדלת לטעמכם האישי. בנוסף, דלתות פלדה עמידות בתנאי חוץ קשים לעומת דלתות עץ, למשל. הן לא מתבלות ולא דורשות תחזוקה שוטפת ומתישה, מעבר לניקיון סטנדרטי.

 

המטרה החשובה ביותר של דלתות פלדה

עיצובים ומנעולים לחוד, לדלתות הפלדה יש תפקיד נוסף וחשוב, במיוחד במדינה כמו ישראל. לנוכח מתקפות טילים ואינספור מבצעי לחימה, דלתות הפלדה מותקנות בבניינים וכן בממ"דים, על מנת למנוע נזק רחב היקף ולשמור על יושבי הבית. דלתות פלדה הן כבדות גוף ומותקנות בעזרת ברגים חזקים. עובדה זו עוזרת להן להישאר יציבות בזמן מתקפת טילים ולספק תחושת ביטחון.

 

דלתות אש ודלתות פלדה – על קצה המזלג

ההבדלים בין דלתות פלדה לדלתות אש מצויים בעיקר בפן העיצובי וכן במטרה לה הן נועדו. בעוד דלת אש מבטיחה הגנה מפני התפשטות שריפה בבניין והעיצוב שלה הוא משני, דלת פלדה, נוסף על תפקידה החשוב לשמור על בני הבית מפני מרעין בישין, הן מעוצבות, עשויות בטוב טעם ונשמרות לאורך זמן.

דלתות פלדה

אולי תאהבו גם את

דירוג אשראי
איך לתקן BDI 

מערכת נתוני האשראי המוכרת לנו, אוגרת מידע על כל אזרח ישראלי בהתאם לחוק נתוני האשראי. הבעיה היא שהיא מדרגת את הנתונים המצטברים אצלה וכך היא

קראו עוד »