חיפוש

מתי צריך לפנות לעו"ד חדלות פירעון?

המציאות המורכבת של הצטברות חובות, הביאה את המדינה להעמיד לזכאים מספר דרכים ופתרונות שיעזרו להם להסדיר את חובותיהם ולצאת לדרך כלכלית חדשה. בכדי למצוא את הפתרון המתאים ביותר עבורכם ולהגיע להסדר מחיקת חובות אופטימלי, כדאי ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד חדלות פירעון. במאמר זה נבחן מתי בדיוק צריך לפנות לעו"ד חדלות פירעון

 

מה זה חדלות פירעון?

הצטברות חובות היא מציאות מורכבת, היכולה להיגרם הן בשל התנהלות כלכלית רשלנית והן בשל סיבות שאינן קשורות באופן ישיר להתנהלות החייב, כמו מיתון ומצבים ברפואיים שונים. הצטברות חובות יכולה להביא לקנסות וסנקציות כלכליות שונות, העלולות בתורן להשפיע גם על מצבו הבריאותי והנפשי של החייב.

כאשר סך החובות עולה על יכולת ההחזר של החייב, הרי שמצבו מוכר בשם חדלות פירעון והוא רשאי לפתוח בהליכי חדלות פירעון (הליך המוכר גם בשם פשיטת רגל), בכדי להגיע להסדר חובות אופטימלי ולצאת לדרך כלכלית חדשה.

 

מהם התנאים לפתיחת הליכי חדלות פירעון?

פתיחת הליכי חדלות פירעון יכולה להיעשות ביוזמת החייב או ביוזמתו של הנושה:

פתיחת הליכים ביוזמת החייב

כאשר סכום החובות עולה על סך 166,627 ₪ (נכון לשנת 2024), הבקשה תוגש לממונה על הליכי חדלות פירעון. במידה וסכום החובות נמוך מהסכום המוזכר לעיל, הרי שהבקשה לפתיחת הליכים תוגש אל לשכת הוצאה לפועל.

פתיחת הליכים ביוזמת הנושה

פתיחת הליכים ביוזמת הנושה (בכל סכום של חוב) תוגש אל בית המשפט, כאשר הממונה על הליכי חדלות פירעון ילווה את התהליך.

 

מתי נצטרך לפנות לעו"ד חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון נשמע אמנם כמו פתרון קסם ללא מעט אנשים, אך למעשה, מדובר בהליך בו החייב נדרש לעמוד במבחנים שונים, הגבלות רבות וכמובן, מוסר תשלומים גבוה. מה עוד, שהליך חדלות פירעון אינו תמיד הפתרון המתאים לכל חייב, הן מבחינת סכומי החובות והן מבחינת ההתאמה לתהליך עצמו.

לפיכך, בכל מצב של הצטברות חובות מומלץ לפנות לעו"ד חדלות פירעון מומחה, על מנת לבחון את הפתרונות המשפטיים המתאימים ביותר למצבכם הכלכלי והאישי, להגיע להסדר חובות אופטימלי ולצאת לדרך כלכלית חדשה.

 

כיצד עו"ד חדלות פירעון יוכל לסייע בהליך חדלות פירעון?

שירותיו של עורך דין חדלות פירעון מקצועי ומומחה בתחום מתחילים בבחינת כלל המסמכים הרלוונטיים וגיבוש הנתונים להגשת הבקשה לפתיחת ההליכים בצורה המסודרת והמדויקת ביותר. בשלבים הבאים, עורך הדין ינהל עבורכם משא ומתן מול הנושים להגעה להסדר מיטבי וילווה אתכם לאורך כל התהליך, עד לקבלת צו הפטר.

 

לסיכום

תהליך חדלות פירעון הוא אחד מההליכים המשפטיים שהחוק מעמיד לרשות החייבים בכדי לאפשר להם להתמודד עם המצב אליו נקלעו ובכדי לבדוק את התאמתכם אל התהליך, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה האיישת, מומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד חדלות פירעון, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, עד לקבלת צו הפטר חובות.

מה זה חדלות פירעון

אולי תאהבו גם את

ניצול יחסי מרות בצבא

בעבר, הטרדות מיניות בצבא היו נפוצות במיוחד ואף נתפסו כדבר מקובל במידת מה. לפני כשלושים שנה, המחוקק הישראלי החליט להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות בכלל ובהטרדות

קראו עוד »
עורך דין צוואות
מה חשוב שיופיע בצוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר פטירתו. בעת עריכת צוואה, יש חשיבות מכרעת לכלול מרכיבים

קראו עוד »