חיפוש

אתם סובלים מפיברומיאלגיה? ייתכן שמגיעה לכם קצבת נכות

הפיברומיאלגיה היא מחלה שאינה ידועה כל כך, ובכל זאת, מדינת ישראל הכירה בה כמחלה המקנה שיעורי נכות וקצבה חודשית מטעם המדינה. מה זה אומר פיברומיאלגיה? מה התסמינים שאצטרך להוכיח שיש לי? ואיך אדע האם מגיעה לי קצבת נכות? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

פיברומיאלגיה – מה זה?

מדובר במחלה שנקראת בעברית "דאבת שרירים", ומאופיינת בכך שיש כאבים מפוזרים בכל מערכת השרירים, המפרקים, ואפילו השלד. וכל זה, כשאין סימן לדלקת כלשהי. תסמינים נוספים המאפיינים חולים בפיברומיאלגיה, זה הפרעות בשינה, עייפות, נוקשות כללית שאתם קמים אתה בבוקר, כאבי ראש, וקשיים בזיכרון. לחלק מהחולים גם יכולים להופיע סחרחורות, תחושת נימול בידיים, וחום לא תקין. גם רגישות לאור, רעש, ריח ושינויי מזג אוויר, יכולים להיות תסמין למחלה.

 

ההגדרה במערכת הבריאות

אם אתם חולים בפיברומיאלגיה שדורשת טיפול קבוע, אתם תהיו מוגדרים לפי מערכת הבריאות כחולים כרוניים. בכך תהיו זכאים לזכויות השונות שיש לחולים כרוניים על פי משרד הבריאות. אם זה פטור מתשלום עבור תרופות מסוימות. אם זה טיפול פיזיותרפיה על חשבון המדינה, ואם זה האפשרות לקבל קנאביס רפואי.

 

מה עם קצבת הנכות

המדינה, ביום 01.03.2022 קבעה שאפשר לקבל הכרה בנכות רפואית, רק על פי סעיף פיברומיאלגיה. אם אתם חולים במחלה, יכולה להיקבע לכם נכות של בין 10% ל – 40% , וזה תלוי כמובן בחומרת המחלה, ויקבע בוועדה של הביטוח הלאומי. צריך לומר שבמידה ויש לכם אופציה לקבל מעל 40% רק מאחד התסמינים של המחלה, שיעור הנכות שלכם יקבע על פי אחוז הנכות הגבוה בין הבעיות שיש לכם. כמו כן, אם תרצו לקבל קצבת נכות כללית, תצטרכו לקבל דרגת אי כושר בשיעור של 50 אחוז לפחות.

 

איך אני יודע האם אני זכאי לקצבת נכות?

הדרך הטובה ביותר לברר את העניין היא לברר עם עורך דין שמתמחה בתחום. עורך הדין, שזה המקצוע שלו, יעבור על המסמכים הרפואיים שלכם. יבחן מה הרופאים בעבר אמרו על המחלות שיש לכם, ועל הופעת התסמינים, ועל האבחנה שלכם כחולי פיברומיאלגיה. לאחר מכן, עורך הדין יבצע עבורכם בדיקת כדאיות, האם ההליך שווה לכם? האם הוועדה של הביטוח הלאומי אכן תאשר לכם את קצבת הנכות? אם אובחנתם כחולי פיברומיאלגיה, אין סיבה שלא. לאחר מכן, יסייע לכם עורך הדין בכלל ההליך שמתנהל בהמשך, עד לקבלת קצבת הנכות המיוחלת.

לסיכום, קבלת קצבת נכות לחולים בפיברומיאלגיה זה הליך מורכב, ולכן מאוד מומלץ לבצע אותו בליווי עורך דין המתמחה בתחום. החל מההתלבטות הראשונה אם בכלל לנסות להיכנס להליך, ועד לקבלת הקצבה. עורך דין אמין, מקצועי, ובעל ניסיון, ידע לסייע לכם לקבל את ההחלטות הנכונות, להמציא את כלל המסמכים, וכמובן, בסוף, לקבל את הקצבה המיוחלת. לפרטים:

https://embargp-law.co.il/

פיברומיאלגיה

אולי תאהבו גם את

דף מכירות
כיצד תנתחו את צרכי השוק?

שמחקר שוק הוא כלי חשוב מאוד עבור אנשים וארגונים שמעוניינים לשווק את הסטארט אפ או המוצר שלהם. במחקר זה אנו מתרכזים בשלושה היבטים מרכזיים: הביקוש

קראו עוד »