חיפוש

מה אחריות המעסיק כשמדובר בעבודה בגובה

הבטחת בטיחות העובדים בעת ביצוע מטלות בגובה, היא אחריות בסיסית המוטלת על פקידים וגופים שונים המעורבים בפרויקטי בנייה ותחזוקה. עם פוטנציאל לתאונות קטלניות ולפציעות חמורות בענף העבודה בגובה, הכרחי שהמעסיקים יקפידו על חוקים, תקנות ותקני בטיחות בכדי למזער סיכונים וליצור סביבת עבודה בטוחה. במאמר מקיף זה, נעמיק באחריות המכרעת של מעסיקים ובעלי עניין אחרים בשמירה על בטיחות העובדים ועמידה בדרישות בעבודה בגובה.

 

מסגרת משפטית וחלוקת אחריות

בתגובה לתאונות רבות בענף העבודה בגובה, חוקקו חוקים ותקנות לצמצום התרחשות תאונות בהן מעורבים עובדים. תקנות אלו, המשולבות בתקנות עבודה בגובה, תקנות בטיחות עובדים וחוקים נוספים נלווים כגון חוק ארגון הפיקוח על העבודה וחוק התכנון והבנייה, מגדירות באופן ברור את אחריותם של בעלי תפקידים שונים בהבטחת בטיחות העובדים בגגות ובאתרי בנייה. לכל פקיד בהיררכיה יש חובות וחובות ספציפיות בכדי לשמור על סביבת עבודה בטוחה ולעמוד בתקנות הבטיחות.

 

תפקידי מפתח ואחריותם של בעלי התפקידים בעבודה בגובה

נפרט כעת אודות היקף האחריות של בעלי התקפידים באתר העבודה בגובה

עובד גבהים

עבודה בהזמנה

הבעלים של הנכס בו מתבצעת העבודה, נציגם, מחזיק הנכס או הקבלן המזמין את העבודה נחשבים ללקוחות בפועל של העבודה. לכן, הם נושאים באחריות לבטיחות העובדים, ועליהם להבטיח שלכל העובדים ואנשי המקצוע יש את ההכשרה והכישורים הנדרשים על פי חוק. בנוסף, עליהם לוודא שכל הקבלנים רשומים בהתאם לחוק ולתקנות לרישום קבלן.

 

תפעול בנייה

הקבלן הראשי, המפקח על העבודה מחויב להירשם במרשם הקבלנים בהתאם לסוגי העבודות שיבוצעו. תחומי האחריות שלו בנושא בטיחות העובדים, כוללים מינוי קצין בטיחות לאתרים עם 100 עובדים ומעלה, מתן משאבים נחוצים למנהל הבטיחות, מינוי מנהלי עבודה מוסמכים הרשומים במאגר המתאים, הקפדה על עמידה בתקנות הבטיחות ודיווח על תאונות עבודה וסכנות אפשריות.

 

מנהל עבודה

למנהל העבודה תפקיד מכריע בהבטחת בטיחות העובדים הכללית, באמצעות זיהוי ודיווח על ליקויים בתכניות ובציוד העלולים לסכן עובדים, דיווח על תאונות עבודה למפקח העבודה האזורי, הדרכת עובדים לנוהלי בטיחות ופיקוח על בטיחות המבקרים באתר.

קצין בטיחות שהוקצה על ידי מנהל עבודה

קצין בטיחות עובדים

במקרים בהם יש יותר ממאה עובדים במקום בו זמנית, יש למנות קצין בטיחות עובדים. תחומי האחריות שלו כוללים זיהוי סכנות בטיחותיות, ייעוץ לגבי דרישות בטיחות, הבטחת מערכות בטיחות עובדים ויישום תוכניות תרגול למקרי חירום.

 

מתכנן

המתכנן, בדרך כלל הוא המהנדס המתכנן את מערכות בנייה, אחראי להגשת תוכניות ורישיונות בהתאם לדרישות החוק. עליו לפקח על ביצוע התוכנית ולהבטיח עמידה בתקנות הבטיחות בכדי למנוע טעויות תכנון שעלולות לסכן את בטיחות העובדים.

 

ספקים ויצרנים

ספקים ויצרנים של ציוד בטיחות לעובדים אחראים לספק ציוד העומד בסטנדרטים הרשמיים שנקבעו בחוקי העבודה. אי עמידה בתווי התקן מהווה עבירה פלילית, ובמקרים של תאונות שנגרמו על ידי ציוד פגום, יצרנים וספקים עלולים לשאת באחריות.

עובד שמח שעובד

אחריות עובדים

לעובדים יש גם כן תפקיד חיוני בשמירה על הבטיחות בעבודה, על ידי שימוש בציוד המגן שסופק להם, דיווח על סיכונים או מפגעים, ביצוע הנחיות ממנהלי עבודה, ביצוע הדרכות בטיחות נדרשות ועמידה בתקנות הבדיקות הרפואיות.

 

המלצה על חברת ליפטר- השותף שלכם לפתרונות עבודה בטוחה בגובה

ליפטר בע"מ, שהוקמה בשנת 2017, מספקת פתרונות חדישים לעבודה בגובה באמצעות במות הרמה בצפון הארץ ובמרכזה. עם התמקדות בבטיחות עובדים, יעילות וחיסכון בעלויות, חברת ליפטר בע"מ מציעה במות הרמה חדשות שיוצרו בין השנים 2018-2023. החברה בעלת מחויבת לשירות מקצועי, אספקה ​​בזמן ואספקת כלים בטוחים ומודרניים. כך, ליפטר בע"מ בולטת כספק שירות מקצועי. ומהווה שותף אמין לצרכי עבודה בגובה.

ליפטר בע"מ דואגת לבטיחות עובדים, מפחיתה את משך העבודה וחוסכת בעלויות באמצעות תפעול יעיל. על ידי שימוש בבמות הרמה מבית ליפטר בע"מ, עסקים יכול להנות מבטיחות משופרת, הגברת הפרודוקטיביות וחיסכון משמעותי בעלויות בהשוואה לשיטות המסורתיות. צרו קשר עם ליפטר בע"מ לפתרונות עבודה בגובה, עברו על מחירון במות ההרמה של ליפטר, והתנסו ביתרונות של ניצול במות הרמה בטוחות ומודרניות המותאמות לצרכים הספציפיים שלכם.

 

לסיכום

האחריות לניהול סיכונים והבטחת בטיחות העובדים בעבודה בגובה מוטלת על פקידים ייעודיים כדי למזער תאונות, פציעות והרוגים. עקרון היררכיית האחריות מכתיב שהאחריות יורדת כלפי מעלה אם פקיד אחד נעדר ממקום העבודה. על ידי הקפדה על תוכניות, נהלים ותקנות בטיחות, ניצול ציוד מגן אישי וציוד בטיחות לעובדים, מעסיקים יכולים לצמצם משמעותית את התרחשותן של תאונות עבודה בגובה.

עובד שעובד כל כך קשה

אולי תאהבו גם את

דירוג אשראי
איך לתקן BDI 

מערכת נתוני האשראי המוכרת לנו, אוגרת מידע על כל אזרח ישראלי בהתאם לחוק נתוני האשראי. הבעיה היא שהיא מדרגת את הנתונים המצטברים אצלה וכך היא

קראו עוד »